جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنز چشم سایز بندی دارد

line
فهرست مطالب

آیا لنز چشم سایز بندی دارد؟ قطر، در زمینه لنزهای تماسی، به اندازه گیری لبه به لبه یک لنز اشاره دارد. نقش مهمی در اطمینان از تناسب مناسب روی قرنیه پوشنده دارد و به راحتی و وضوح بصری کمک می کند. قطر صحیح لنز می تواند از مشکلاتی مانند تحریک یا ناراحتی جلوگیری کند، در حالی که قطرهای نادرست ممکن است باعث شود که لنز خیلی شل یا خیلی سفت شود. هر نسخه لنز تماسی معتبر برای لنزهای تماسی شامل موارد زیر است: منحنی پایه (B.C.) قدرت قطر (قطر) بدون اندازه گیری قطر لنز تماسی، فروشنده لنز تماسی شما باید لنز تماسی Rx شما را “نامعتبر” بداند.

لنزهای نرم یکبار مصرف از برندهای برتر دارای قطر لنز هایشان از پیش تعریف شده است و بنابراین قابل تنظیم نیستند. با این حال، می‌توانید برای تعیین تناسب مناسب برای چشم‌هایتان به چشم پزشک خود اعتماد کنید، که معمولاً در گزینه‌های ارائه‌شده توسط این برندهای برتر یافت می‌شود.

محدوده قطر لنز

قرنیه آن گنبد شفافی است که روی عنبیه قرار دارد (بخش رنگی چشم شما که “رنگ چشم” را به شخص می دهد). یک لنز تماسی نرم در بالای قرنیه قرار می گیرد و آن را می پوشاند.

متوسط ​​قرنیه از لبه به لبه حدود 12 میلی متر است، بنابراین یک لنز تماسی باید حداقل 12 میلی متر باشد.

هدف از یک لنز تماسی نرم این است که قرنیه را به طور کامل بپوشاند. و 1 میلی متر اضافی در اطراف دور قرنیه کشیده شود.

بنابراین، اگر قرنیه 12 میلی‌متر است. و باید 1 میلی‌متر به هر طرف اضافه کنید. تا کل هر دو طرف را در نظر بگیرید، در این صورت یک لنز باید حدود 14 میلی‌متر (12 میلی‌متر + 1 میلی‌متر + 1 میلی‌متر) باشد.

قطر لنزها معمولاً بین 14.0 تا 14.5 میلی متر است. با این حال، در چهار مارک برتر لنز یکبار مصرف، تنها تعداد محدودی اندازه قطری موجود است. که چشم پزشک شما می‌تواند آن را در نسخه شما اعمال کند.

چگونه اندازه قطر لنز مناسب را بدانیم

اندازه متوسط ​​قطر لنز تماسی حدود 14 میلی متر است، با توجه به اینکه قطر متوسط ​​قرنیه حدود 12 میلی متر است.

اگر چشم‌های کوچک‌تری دارید، ممکن است به اندازه قطر 14 میلی‌متر نزدیک‌تر باشید. در حالی که چشم‌های بزرگ ممکن است بیشتر به سمت انتهای محدوده 14.5 میلی‌متری فرود آیند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که قطر باید در کنار سایر اندازه‌های تماس مانند منحنی پایه کار کند.

اگر چشم پزشک تشخیص دهد که لنز تماسی به درستی جا نمی شود. ممکن است قطر و/یا منحنی پایه را برای ایجاد تناسب صحیح تنظیم کند.

این واقعیت که این اندازه‌گیری‌ها برای اطمینان از تناسب راحت با هم کار می‌کنند. به چشم پزشکان باتجربه انعطاف‌پذیری بیشتری در نصب لنز تماسی مناسب با فناوری‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز شما می‌دهد.

اگر قطر لنز من اشتباه باشد چه؟

قطر برای تناسب لنز بسیار مهم است. اگر هنگام خواندن نسخه لنز تماسی خود متوجه شدید که قطر آن نادرست است، ممکن است کنتاکت ها خیلی شل یا خیلی سفت شوند. این می تواند باعث ناراحتی، تحریک یا مشکلات جدی تری برای سلامت چشم شود.

در سال‌های اخیر، برندهای برتر تولید کننده لنزهای تماسی شروع به تعیین قطر آنها بر اساس محاسبات، آزمایش‌ها و طراحی لنز قبل از اینکه محصولشان حتی وارد بازار شود، کرده‌اند. دشواری انتخاب قطر توسط پزشک شما نفی شده است.

با این حال، بسیاری از پزشکان هنوز لنزهای قابل نفوذ گاز سفت و سخت و سایر لنزهای نوع تخصصی را نصب می کنند. که در آن تعیین قطر برای تناسب بسیار مهم است. بنابراین، از آنجایی که قطر لنز تماسی همیشه از پیش تعیین نشده است. ساده‌تر است که درخواست کنید که تمام نسخه‌ها باید قطر لنز را در بر گیرند.

رنگ چشم نوزاد تا چند ماهگی تغییر میکند بیشتر بخوانید: پیش بینی تغییرات رنگ چشم در نوزادان

LensShow.net برای اطمینان از داشتن قطر صحیح چه کاری انجام می دهد؟

ما مطمئن می‌شویم که هر نسخه‌ای که دریافت می‌کنیم، تمام جزئیات لازم از جمله قطر را در اسکریپت گنجانده باشد.

برخی از محصولاتی که ما ارائه می کنیم در انتخاب قطر محدود هستند. اما ما اطمینان می دهیم که شما می توانید قطر خود را در زمان سفارش مشخص کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که سفارش شما از ما مطابق با نسخه صحیح شما است.

منحنی و قطر پایه چه تاثیری بر راحتی دارد؟

لنزهای تماسی یک اندازه نیستند. داشتن تناسب مناسب برای دید واضح و راحتی و رضایت طولانی مدت از لنزهای شما ضروری است. قطر و منحنی پایه فاکتورهای مهمی در تعیین بهترین تناسب برای شما هستند. تناسب مناسب پوشش کامل قرنیه، تراز بهینه لبه، و حرکت کافی لنز برای تبادل پارگی را تضمین می کند. 2 تبادل اشک، جریان پارگی در لبه عدسی را توصیف می کند که با پلک زدن ایجاد می شود.

یک لنز مناسب قرنیه را به خوبی می پوشاند و از خشکی ناشی از مواجهه با قرنیه جلوگیری می کند.

خشکی چشم یکی از دلایل شایع ناراحتی چشم در استفاده از لنزهای تماسی است. و لنزهایی که به خوبی تراز شده باشند هیچ گونه فشار لبه (سفتی لنز) ایجاد نمی کند. هنگامی که منحنی پایه و قطر لنز تماسی مناسب باشد. تبادل اشک کافی از زیر سطح لنز وجود دارد که به پاک کردن عوامل های خارجی کمک می کند. آسیب و فشار، در نتیجه سلامت کلی چشم را ارتقا می دهد.

آیا می توانم لنزهای تماسی با منحنی پایه متفاوت سفارش دهم؟

هرگز نباید لنزهای تماسی با منحنی پایه متفاوت از نسخه شما سفارش دهید. این می تواند به چشم های شما آسیب برساند و بینایی را دچار مشکل کند. این امر به ویژه برای افرادی که لنزهای تماسی رنگی لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری می کنند. که اغلب دارای اندازه استاندارد هستند، مهم است.

آیا می توانم لنزهای تماسی با قطر متفاوت سفارش دهم؟

استفاده از لنزهای تماسی با قطر متفاوت از نسخه شما توصیه نمی شود. اگر قطر خیلی باز باشد، عدسی در چشم شل می شود و ممکن است از جای خود خارج شود. اگر قطر خیلی کوچک باشد، لنز محکم می شود و باعث ناراحتی می شود.

امروز یک قرار ملاقات با Lens show رزرو کنید تا در مورد منحنی و قطر بهینه لنز و منحنی پایه لنزهای تماسی بیشتر بدانید. همچنین می توانید برای پاسخ به سوالات خود در مورد اصلاح بینایی با لنزهای تماسی با مشاورین ما تماس بگیرید.

سوالات متداول آیا لنز چشم سایز بندی دارد

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.