جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات کلیدی درباره لنز

line
فهرست مطالب

لنز چشم دارای دو حالت طبی و زیبایی است. لنزچشم، خمیده و منحنی، پلاستیکی حاوی آب و ژلاتین و بسیار نازک و شفاف است. و بر روی قرنیه چشم قرار می گیرد. سعی کردیم نکات کلیدی درباره لنزرا در این یادداشت توضیح بدهیم.لنز چشم دارای دو حالت طبی و زیبایی است. لنزچشم، خمیده و منحنی، پلاستیکی حاوی آب و ژلاتین و بسیار نازک و شفاف است. و بر روی قرنیه چشم قرار می گیرد. سعی کردیم نکات کلیدی درباره لنزرا در این یادداشت توضیح بدهیم.

لنزها چشمی در سه نوع لنز طبی، لنز رنگی و لنز طبی رنگی عرضه می شوند. لنز طبی جهت اصلاح مشکل بینایی افراد کاربرد دارد. لنزهای طبی جایگزین مناسبی برای عینک های طبی و ارزان تر از عمل لیزیک است. بسیاری از افراد به دلیل بیماری، مشکلات استفاده از عینک و دلایل دیگر از لنز طبی استفاده می کنند.

لنز چشم طبی به سه دسته لنز طبی نرم، سخت و توریک تقسیم می شود. لنز طبی سخت که برای آستیگمات های بالا و قوز قرنیه، لنز طبی نرم دچار تاری دید، لنز طبی توریک که به دو دسته نرم توریک و سخت توریک تقسیم می شود. و این نوع لنز برای بیماران آستیگمات کاربرد دارد.

لنز رنگی و یا لنز زیبایی جزوی محصولات آرایشی است و  لنزهای زیبایی جهت ایجاد تنوع چهره مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده لنز چشم

از نکات کلیدی درباره لنز می توان به افزایش زیبایی، میدان دید بهتر، راحتی نسبت به عینک طبی، در نوزادان و کودکانی برای جلوگیری از آب مروارید مادرزادی، کسانی که نمره چشم متفاوت دارند، دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم اشاره کرد.

مزایای استفاده از لنز چشم طبی

هیچگونه محدودیتی در دامنه دید فرد ایجاد نخواهد کرد. استفاده برای درمان دیستروفی قرنیه. برخلاف شیشه عینک کثیف نمی شود و در اثر رطوبت بخار نمی گیرد. برخلاف عینک باعث مسدود شدن دید فرد نمی شود. استفاده از لنز طبی اعوجاج را کاهش می دهد. باعث افزایش دید و قدرت بینایی می شود. افراد با استفاده از لنز طبی می توانند ضعف بینایی خود را بهبود ببخشند. استفاده بعد از عمل جراحی بینی بسیار زیاد است.

انواع لنز

لنزها در سه دسته طبی، زیبایی و طبی – زیبایی تولید می گردند. نکات کلیدی درباره لنزها را درادامه توضیح می دهیم

 لنزهای رنگی در 5 طیف رنگی اصلی از قبیل لنزهای آبی، لنزهای قهوه ای، لنزهای سبز، لنزهای طوسی، لنزهای عسلی در رنگ های اصلی و رنگهای ترکیبی سفارشی قابل تهیه است.

بر اساس مواد تشکیل دهنده

 بر این اساس می توان لنز ها را به دسته های لنزهای چشم نرم ژله ای، لنزهای چشم جانبی سیلیکونی، لنزهای چشم نفوذ پذیر گازی، لنزهای تماسی ترکیبی چشم و لنزهای تماسی چشم مطابق با زمان تقسیم کرد.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

مطابق با زمان استفاده

استفاده روزانه؛ یعنی هر شب باید برداشته شوند و تمدید شوند؛ میتوان یک شبه بطور متوالی و معمولا بصورت هفت روز متوالی بدون برداشتن از آن ها استفاده کرد.

طرح های لنزهای تماسی چشم

لنزهای تماسی کروی دارای همان قدرت لنز در کل بخش نوری لنز تا نزدیک بین یا دوربینی هستند و لنزهای تماسی زیبایی برای تغییر و یا افزایش رنگ چشم استفاده می شوند. در ادامه نکات کلیدی درباره لنز ها را توضیح خواهیم داد.

لنزهای تماسی جدید فتوکرومیک، که برای افراد حساس به نور خورشید مفید است. که به سرعت در نور روشن و هم در فضای باز تیره می شود.

لنزهای UV چشم، که حفاظت از چشمان شما از اشعه های ماورای بنفش و جلوگیری از ایجاد آب مروارید و مشکلات چشمی دیگر را بر عهده دارند.

لنز اسکلرال چشم که در درمان کراکوتونوس و سایر بی نظمی ها و همچنین پیش دیابت استفاده می شود

لنزهای نزدیک بین چشم که به صورت ویژه برای افراد نزدیک بین و کند یا توقف روند پیشرفت نزدیک بینی در کودکان استفاده می شود.

در هنگام خرید لنز حتما با دکتر یا اپتومتریست خود مشورت کنید و سعی کنید نکات کلیدی درباره لنز را حتما از پزشک یا اپتومتریست سوال کنید.

در آخر باید این را مطرح کرد که لنزهای چشم با وجود تمام مزایا در صورت عدم استفاده بهداشتی ممکن است منجر به التهاب چشمی شوند. پس حتما موارد بهداشتی یعنی شستشوی دوره ای با محلول های شستشو را جدی بگیرید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.