جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز طبی یا عینک؟

line
فهرست مطالب

لنز طبی یا عینک؟

لنز طبی یا عینک کدام یک برای شما مناسب تر است؟ مزایای استفاده از لنز طبی نسبت به عینک بی شمار است. افرادی که ضعف بینایی دارند می توانند از عینک و لنز طبی استفاده کنند. اما این سوال ممکن است پیش بیاد که آیا لنز چشم همان دید عدسی را به شما می دهد؟

طبق مطالعات صورت گرفته دید میدانی لنز طبی بهتر از عینک است.

  • از آنجایی که لنز مستقیم بر روی عدسی چشم قرار می گیرد هیچ مانعی در خصوص دید محیطی برای فرد وجود نخواهد داشت.
    افراد با استفاده از لنز طبی می توانند به راحتی تمامی فعالیت های خود را انجام دهند
    برای مثال فرد با لنز طبی می تواند ورزش و فعالیت های فضای باز را انجام دهد. با لنز طبی دیگر نگران آسیب دیدن عینک و دست و پا گیر بودن آن نخواهید بود.
  • بهتر است بدانید که لنزهای طبی رنگی هم در بازار موجود هستند. بنابراین افراد با استفاده ازاین نوع لنز طبی می توانند علاوه بر بهبود بینایی، رنگ چشم خود را نیز تغییر دهند. افرادی که به تنوع و زیبایی اهمیت می دهند، می توانند این دسته از لنزها را انتخاب کنند؛ زیرا لنز باعث می شود چشم شما درشت تر به نظر بیاید.
  • یکی دیگر از مزایای لنز طبی نسبت به عینک این است که لنز طبی بخش بیشتری از نور خورشید را فیلتر می کند. بنابراین افراد با لنز طبی آرامش و راحتی بیشتری را احساس خواهند کرد.

مزایای لنز طبی نسبت به عینک

لنز طبی در سال 1945 توسط یک متخصص اپومتریک آمریکایی اختراع شد. سپس با پیشرفت علم و افزایش اطلاعات و دانش افراد مردم به استفاده از لنز طبی تمایل بیشتری پیدا کردند.

لنز طبی یا عینک

امروزه حدود 125 میلیون نفر در دنیا از لنز طبی استفاده می کنند.

  • از دلایل استفاده از لنز چشم توسط این افراد این بود که استفاده از عدسی را محدود کنند.
    بعضی از افراد به طور دائم از عینک استفاده می کنند، این امر موجب خسته شدن این افراد از عینک و به جا ماندن جای عینک بر روی بینی آن ها می شود.
  • از مزایای لنز طبی نسبت به عینک این است که می توانید ضعف بینایی خود را از دیگران پنهان کنید.
  • افراد با استفاده از لنز طبی اجسام را به صورت طبیعی تری می بینند. این ویژگی برای افرادی که ضعف بینایی 8 دیوپتر دارند بیشتر محسوس است. از آنجایی که سایز مردمک چشم با میزان نور تغییر می کند، شما می توانید از لنز طبی با سایز دلخواه خود استفاده کنید. در این صورت با تغییر میزان نور، دید شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.
  • اگر نمره دو چشم شما یکسان نباشد عینک شما به دلیل ناهمسان بودن قطر شیشه زیبایی خود را از دست می دهد. بنابراین از دیگر مزایای لنز طبی نسبت به عدسی این است که با لنز این مورد قابل تشخیص نخواهد بود.
  • لنز طبی باعث عدم بروز ناراحتی هایی از قبیل اثر منشوری محیطی ضعیف و عدم اعوجاج دید خواهد شد.
  • استفاده از لنز طبی برای افراد ورزشکار به دلیل عدم محدودیت بسیار موثر و کارا است. استفاده از لنز طبی در فوتبالیست ها به دلیل میدان دید بهتر از کارایی بالاتری برخوردار می باشد. زیرا بازیکن فوتبال با استفاده از لنز طبی می تواند تمرکز و دید خود را بهبود ببخشد.
  •  شاید بد نباشد بدانید که لنز طبی در درمان دیستروفی قرنیه بسیار موثر است.
جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.