جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

موارد استفاده از لنز چشم

line
فهرست مطالب

موارد استفاده از لنز چشم را می توان از دو دیدگاه طبی و زیبایی مورد بررسی قرار داد. لنز چشمی دیسک خمیده و منحنی پلاستیکی است که بسیار نازک و شفاف است و بر روی قرنیه چشم قرار می گیرد.

بد نیست بدانید که لنزها در سال 1949 برای اولین بار توسط دکتر آلمانی به نام اویگن فیک ساخته شده اند.

همچنین لنزها توانستند در کمتر از 10 سال به محبوبیت خاصی دست پیدا کنند.

انواع لنزهای چشمی در سه طیف لنز طبی، لنز رنگی و لنز طبی رنگی تولید و ساخته می شوند.

هر کدام از این لنزها توانسته اند کیفیت زندگی افراد را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار دهند. لنز طبی جهت اصلاح عیب های انکساری در افرادی که مشکل بینایی دارند کاربرد دارد. به عبارتی لنزهای طبی جایگزین مناسبی برای عینک های طبی به شمار می روند.

بسیاری از افراد که ضعف بینایی دارند و یا به دلایل خاص و یا بیماری قادر به استفاده از عینک نمی باشند، می توانند از لنز طبی استفاده کنند. برای مثال استفاده از لنز طبی برای بسیاری از ورزشکاران حرفه ای به دلیل محدودیت در استفاده از عینک، بسیار کاربرد دارد. به جرأت می توان گفت لنز طبی نسبت به عینک از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

لنز زیبایی تنها به دلیل افزایش زیبایی چهره فرد مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی لنز رنگی جزء محصولات آرایشی پرطرفدار محسوب می شود. زیرا با روش های معمول نمی توان رنگ چشم را تغییر داد. لنزهای رنگی جهت ایجاد تنوع و افزایش زیبایی چهره افراد بسیار موثر هستند.

برخی از موارد استفاده از لنز چشم

حتی افرادی که چشم های سالمی دارند، برای افزایش زیبایی چهره خود از لنزهای رنگی استفاده می کنند. موارد استفاده از لنز چشم از قبیل زیبایی، میدان دید بهتر و راحتی در شرایط خاص است. بنابراین افرادی که از لنز چشمی استفاده می کنند برخلاف افراد عینکی نیازی به چرخاندن سر خود ندارند. استفاد از لنز چشمی هیچگونه خستگی برای فرد ایجاد نمی کند.

استفاده از لنز چشمی در بیماران مبتلا به آستیگماتیسم های نامنظم، باعث بهبود عملکرد چشم می شود.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

یکی از کاربردهای لنز طبی در نوزادان و کودکانی می باشد. چشم اینگونه از افراد دچار عیب انکساری می شود. این مشکل در کودکان با عینک قابل اصلاح نخواهد بود. زیرا اختلاف بین دو چشم سبب تنبلی بیش از حد چشم می شود.

بسیاری از افراد شقیقه و پشت گوششان نسبت به دسته عینک حساس است. بنابراین استفاده از لنز طبی برای اینگونه از افراد بسیار موثر خواهد بود. لنز طبی باعث ایجاد شفافیت دید بهتری در افراد می شود.

از دیگر موارد استفاده از لنز چشم طبی، نداشتن مشکلاتی از قبیل بخار گرفتن و یا سنگین بودن آن است.

مزایای تصحیح بینایی با لنزهای تماسی

توانایی دیدن خوب برای اکثر افراد برای انجام فعالیت های روزمره زندگی ضروری است. دید خوب به رفاه و استقلال کلی افراد در هر سنی کمک می کند. برای کسانی که دید ناقص اما قابل اصلاح دارند، گزینه های زیادی می توانند به بهبود بینایی کمک کنند. این گزینه ها معمولاً شامل عینک، لنزهای تماسی یا جراحی لیزر است. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است بستگی به چشمان، سبک زندگی و بودجه شما دارد و باید با چشم پزشک مشورت شود.

استفاده از لنزهای تماسی مزایای بالقوه زیادی دارد. برای استفاده حداکثری از تجربه استفاده از لنزهای تماسی، مطمئن شوید که همیشه عادات سالم را انجام دهید و به یاد داشته باشید که همه انواع لنزهای تماسی – حتی لنزهای زیبایی که بینایی را اصلاح نمی کنند(لنز طبی رنگی) اما رنگ یا ظاهر چشم را تغییر می دهند – پزشکی هستند. دستگاه هایی که باید توسط چشم پزشک تجویز شود.

خوب ببین

لنزهای تماسی اکثر مشکلات بینایی را اصلاح می کنند، از جمله:

  • نزدیک بینی (نزدیک بینی): تاری دید دور
  • دور بینی (دوربینی): تاری دید از نزدیک
  • آستیگماتیسم: تاری دید هم از دور و هم از نزدیک
  • پیرچشمی: تاری دید نزدیک در بزرگسالان مسن

لنزهای تماسی برای تصحیح بینایی با چشم حرکت می کنند که می تواند احساس و طبیعی به نظر برسد.
برخی از مطالعات نشان داده‌اند که لنزهای تماسی مخصوص نصب شده ممکن است به کند کردن پیشرفت نزدیک‌بینی در کودکان و نوجوانان کمک کنند، اگرچه در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای این منظور تأیید نشده‌اند.

احساس خوبی داشته باشید

تنوع مواد لنز تماسی و برنامه‌های جایگزینی موجود به چشم پزشکان این امکان را می‌دهد تا بهترین گزینه را برای چشم‌ها، سبک زندگی و بودجه یک فرد انتخاب کنند.
لنزهای تماسی به افراد این امکان را می دهند که بدون عینک ظاهر طبیعی خود را حفظ کنند یا در صورت تمایل، ظاهر چشم خود را با لنزهای تماسی رنگی تغییر دهند.
کودکان، نوجوانان و بزرگسالانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، احساس بهتری نسبت به ظاهر بدنی و توانایی شرکت در فعالیت‌های ورزشی و تفریحی دارند.

خوب بازی کن

لنزهای تماسی مناسب روی چشم‌ها می‌مانند و دید محیطی (جانبی) را در حین ورزش و فعالیت بهبود می‌بخشند.
لنزهای تماسی مانند عینک هنگام بیرون از منزل، در محیط های کاری با دمای پایین یا ورزش کردن مه نمی گیرند.
کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند می توانند از عینک های آفتابی مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش بدون نسخه برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید استفاده کنند. برخی از انواع لنزهای تماسی می توانند محافظت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد کنند. اگرچه آنها جایگزینی برای عینک آفتابی نیستند.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.