جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز فصلی چیست؟

line
فهرست مطالب

لنز فصلی چیست؟

لنز چشم فصلی نسبت به سایر لنزها از ایمنی بیشتری برخوردار است. مصرف کننده برای جلوگیری از هر گونه آسیب به لنز چشم باید از چگونگی استفاده از این نوع لنزها آگاهی داشته باشد. از آنجائیکه چشم یکی از اعضای حساس بدن محسوب می شود؛ در خرید لنز چشم باید نهایت دقت را به خرج داد.

لنز طبی فصلی چیست

لنز طبی فصلی یکی از انواع لنزهای طبی موجود در بازار است. دلیل نامگذاری این لنزها این است که طول عمر سه ماهه دارند. بنابراین، این لنزها مخصوص فصل خاصی نیستند. یکی از نکات مربوط به لنزهای فصلی این است که بعد از سه ماه نباید استفاده شوند. طول عمر مفید این نوع لنزها 90 روز است.  

لنز فصلی نمره های مثبت و منفی دارد. همچنین لنزهای فصلی دارای یکسری منافذ هستند. قرنیه چشم از طریق این منافذ قادر به تنفس است. بنابراین اکسیژن رسانی این نوع لنز نسبت به سایر لنزها بسیار بیشتر است. اکسیژن رسانی بالا مانع از ایجاد خشکی در چشم خواهد شد.

فواید و مصارف لنز فصلی

لنزهای فصلی به دلیل نرم بودن، اکسیژن رسانی بالا، قرار گیری درست بر روی قرنیه چشم، دید کافی برای فرد بیمار یا غیر بیمار در بین مشتریان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. به همین خاطر لنزهای فصلی جایگاه ویژه ای را در بازار به خود اختصاص داده اند.

لنز طبی فصلی همانگونه که از نام آن پیدا است برای رفع ضعف بینایی کاربرد دارد. بنابراین با مراجعه به چشم پزشک و یا اپتومتریست می توانید لنز مخصوص خود را انتخاب کنید. لنزهای طبی فصلی نرم هستند. نرم بودن این لنزها احساس راحتی و آرامش بیشتری را در مصرف کننده ایجاد خواهد کرد.

لنز نرم لنزی است که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این لنزها براساس آخرین تکنولوژی اپتیکی روز ساخته شده اند. نرم بودن لنزهای طبی یک مزیت قابل توجه محسوب می شود. بنابراین لنز طبی فصلی نرم نسبت به سایر لنزها از نفوذپذیری بالایی نسبت به اکسیژن برخوردار هستند. به همین خاطر مدت زمان استفاده از این لنزها بیشتر است.

یکی از مزایای لنز فصلی این است که در طول روز می توانید با آن بخوابید. توصیه می شود از هیچ نوع لنزی به هنگام خواب استفاده نکنید. زیرا در این حالت اکسیژن رسانی به چشم کاهش پیدا می کند. در این حالت ممکن است قرنیه شما عفونت کند.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

لنزها براساس درصد خلوص پلیمری که در ساختار آن ها به کار رفته است ممکن است باعث آلرژی در چشم شوند. از مزایای لنز فصلی این است که به دلیل جنس بهتر پلیمر بکار رفته در ساختار آن ها آلرژی زایی کمتری خواهند داشت.

اکثر پزشکان استفاده از لنزهای فصلی را به دلیل وجود شرایط نامطلوب و بیمارهای شایع توصیه می کنند. زیرا این لنزها بیماری ها را کاهش خواهند داد.

انواع لنز فصلی

لنزهای فصلی در دو نوع طبی و رنگی در بازار موجود هستند. همچنین لنزهای فصلی از نظر مصرف به دو صورت لنزهای شبانه روزی و  منقطع تولید می شوند. لنزهای شبانه روزی همانطور که از نامشان پیداست نیازی به درآوردن ندارند. اما از لنزهای مصرف منقطع نباید موقع خواب استفاده کرد. این لنزها در آخر روز باید از چشم خارج شوند.

برخی از پزشکان امکان اینکه این لنزها به مدت یک هفته نه بیشتر، از چشم خارج نشوند را تأیید کرده اند. البته بهترین راه ممکن این است که به چشم خود استراحت بدهید.

مواد سیلیکون هایدروژل باعث اکسیژن رسانی به چشم می شود. این ماده راحتی و مرطوب ماندن چشم شما را تضمین خواهد کرد. لنزهای فصلی به دلیل اینکه از سیلیکون هایدروژل ساخته شده اند 6 برابر بیشتر از سایر لنزها اکسیژن رسانی دارند.

از معتبرترین لنزهای طبی فصلی موجود در بازار می توان به اکیووی، ایراپتیکس، بوش ان لومب، بایوفینیتی، ماکسیما و مورنینگ اشاره کرد. لنز رنگی فصلی دسیو، سولوتیکا، ادور، فستیوال مورنینگ و لابلا از جمله لنزهای با کیفیت موجود در بازار هستند.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.