جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایای لنز چشم

line
فهرست مطالب

مزایای لنز چشم چه مواردی است؟ سالهای سال کسانی که عینک می زدند مجبور بودند تغییر چهره خود را تحمل کنند. بعد از بیدار شدن از خواب باید به  سختی به دنبال عینک می گشتند تا بتوانند دیگران را بشناسند. در سرما شیشه عینک هایشان بخار می گرفت و در تابستان باید پشت سر هم عینک را به جای اصلی بر می گرداندند.

اختراع لنز و مزایای لنز چشم برای بسیاری از افراد شروع یک زندگی جدید بود. لنز با همه مراقبت هایی که نیاز دارد گزینه بسیار راحت تری از عینک است. لنز برای بسیار از افراد هم مساوی با تغییر رنگ چشمی بود که سالها با آن زندگی کرده بودند. این موضوع به ویژه برای بانوان بسیار با اهمیت است. البته باید توجه داشت که لنز چشم برای همه افراد قابل استفاده نیست و بعضی از چشم ها نسبت به لنز واکنش نشان می دهند و می تواند باعث عفونت چشم شود لذا باید این موضوع حتما با پزشک چک شود.

برخی از مزایای لنز چشم

لنز حالت چهره فرد را تغییر نمی دهد و نیاز به تنظیم پشت سر هم ندارد. لنز معمولا عمق میدان بیشتری نسبت به عینک ایجاد می کند و مزایای لنز چشم برای بسیاری از افراد تجربه جدیدی است. یک مزیت عمده لنز این است که لنزها با اینکه دارای انواع مختلفی هستند ولی به جز زیبایی معمولا تفاوت ماهوی با هم ندارند و نیاز نیست تا هر دفعه زمان زیادی را برای انتخاب لنز جدید صرف کنید.

مزیت دیگر لنز این است که لنزها معمولا می توانند باعث این شوند که پیشرفت بیماری چشم کند شود ولی عینک معمولا در بلند مدت نمره چشم را افزایش می دهد. مزیت دیگر لنز چشمی این است که در بعضی موارد اصولا نمی توان از عینک استفاده کرد. در صورتی که نتوان از لیزیک استفاده کرد تنها گزینه لنز خواهد بود. برای کسانی که از عینک استفاده می کنند نقاط مثبت دیگری هم وجود دارد. این افراد معمولا مجبور می شوند که در هنگام تغییر عمق دید چشم های خود را تنگ کنند چون عینک نسبت به قرنیه یک جسم بیرونی حساب می شود. این مورد در مورد لنز صدق نمی کند و لنز تقریبا جزیی از خود چشم به حساب می آید.

لنز می تواند عوارض بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد. معمولا بیمارانی که از مشکل درست بینی، آب مروارید و قرنیه مخروطی رنج می برند لنز برایشان گزینه منطقی تری است. در این موارد بهتر است از لنزهای عدسک یا به اصطلاح چشم دايمی استفاده شود. این نوع لنزها درون چشم کاشته می شوند و معایب لنزهای معمولی را هم ندارد.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

همچنین تصویری که در چشم منعکس می شود در لنزها نسبت به عینک طبیعی تر است. از دیگر مزایای لنز چشم می توان به فیلتر کردن پرتوهای یو وی مضر  خورشید برای چشم اشاره کرد.

لنزهای زیبایی می توانند رنگ مورد نظر را برای شما فراهم کنند و بسیار با اهمیت است.

برای کسانی که ساییدگی چشم پیدا کرده اند لنزهای پانسمانی می تواند باعث بهبود شود.

معایب لنز چشم

از سوی دیگر لنز معایبی نیز دارد که قبل از تعویض عینک با لنز باید به آن دقت کرد. لنز معمولا برای کسانی که در معرض دود هستند مفید نیست و معمولا افراد سیگاری با لنز به مشکل می خورند. یک موضوع دیگر این است که لنز طول عمر دارد و باید بسته به نوع آن تعویض گردد. این مورد درباره عینک خیلی صادق نیست و عینک را با استفاده بهینه می توان تا موقع تغییر شماره چشم نگه داشت. سعی شد تا در این مطلب معایب و مزایای لنز چشم مطرح گردد.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.