جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه میتوانید از ایجاد اذیت با لنز چشمی جلوگیری کنید

line
فهرست مطالب

ایا لنز چشم را اذیت میکند؟ لنزهای تماسی تقریباً برای هر کسی که از فناوری امروزی برخوردار است در دسترس است. اما گاهی اوقات لنز‌ها می‌توانند باعث تحریک و اذیت در چشم شوند. چه لنز‌های روزانه، هفتگی یا ماهانه بپوشید، گاهی اوقات می‌توانند باعث اذیت شوند.

چرا این اتفاق می افتد؟ دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است چشمان شما احساس اذیت کنند. بیایید در مورد برخی از علل رایج اذیت برای استفاده کنندگان از لنز چشم صحبت کنیم. علاوه بر معاینه منظم سالانه چشم، استفاده لنز تماسی مطمئن باعث می شود که چشمان شما به خطر نیفتد.

اولین قدم زمانی که لنزهای شما، شما را آزار می دهد، حذف لنز است. اگر درد ناشی از لنز تماسی یا هر نوع درد چشمی خیلی شدید است که قابل کنترل نیست، با پزشک تماس بگیرید و برای مراقبت های چشمی اورژانسی به مطب بروید.

دلایلی که لنزهای چشمی شما اذیت می کنند

در جواب این سوال که ایا لنز چشم را اذیت میکند؟ بایدچند نکته را بررسی کنید.

لنزهای تماسی هرگز نباید صدمه ببینند. در حالی که ممکن است در اولین باری که لنز چشم را امتحان می کنید کمی به آنها عادت کنید، ناراحتی باید خیلی سریع برطرف شود. لنزهای تماسی باید طبیعی باشند و در طول روز قابل توجه نباشند. بنابراین اگر چشمان شما درد می کند، چیزی اشتباه است.

دلایل بالقوه متعددی وجود دارد که چرا چشمان شما هنگام استفاده از لنز های چشمی اذیت می شود. این می تواند به این معنی باشد که شما جفت لنز مناسب را نمی پوشید. ممکن است به این معنی باشد که چشمان شما عوارض دیگری نیز دارد.

برای رسیدن به دلیل درد چشم نیاز به معاینه چشم با اپتومتریست شما دارد. اما برخی از عوامل محتمل تر از دیگران وجود دارد.

لنزهای شما به درستی در جای خود قرار نمی گیرند

رابطه بین چشمان شما و لنزهای تماسی شما یک رابطه مهم است. و از آنجایی که چشمان شما منحصر به فرد است، قرار نیست هر جفت لنزی که میخرید، احساس خوبی داشته باشد. اگر لنزهای شما اذیت می کنند. ممکن است اندازه، شکل یا جنس مناسبی برای چشم شما نداشته باشند.

هنگام خرید لنزهای چشمی، معاینه و خرید لنز مناسب برای محافظت از بینایی شما ضروری است. این آزمون به درک چگونگی تناسب لنز با چشم شما اختصاص داده شده است. بسته به نسخه شما ممکن است به لنزهای توریک یا اسفر نیاز داشته باشید.

مراجعه به اپتومتریست قبل خرید لنز تماسی نه تنها نسخه مناسبی را دریافت می کند، بلکه به سازگاری لنز با چشم شما نیز می پردازند. خرید لنز چشمی که مناسب نیستند، می تواند به چشمان شما را آسیب بزند، پول شما را هدر دهد و حتی برای بینایی شما خطرناک باشد.

کنار گذاشتن لنزها در شب

آیا لنز های چشم خود را در شب از چشمان خود بیرون می آورید؟ اگر پاسخ منفی است، ممکن است به همین دلیل چشمان شما اذیت شده باشد.

لنزهای تماسی زمانی که طبق دستورالعمل های اپتومتریست شما استفاده می شوند، یک شکل بسیار ایمن برای تصحیح بینایی هستند. اما ماندن لنزها برای روزها مکرر می تواند باعث ایجاد عوارض بینایی شود. نگه داشتن لنزها درتمام طول شب می تواند خطر عفونت را تا 8 برابر افزایش دهد. از خوابیدن با لنزهای خود اجتناب کنید و قبل از خواب کوشا باشید.

لنز های چشم خود را تعویض نمیکنید؟

ممکن است لنز چشم روزانه، هفتگی یا ماهانه را ترجیح دهید. و چشم پزشک شما ممکن است محصولی را توصیه کند که برای بینایی شما بهترین است. اما نکته مهم این است که همیشه پس از دوره استفاده طراحی شده، لنزهای چشم خود را تعویض کنید.

لنزهای تاریخ مصرف گذشته می توانند باعث تاری دید، ناراحتی و عفونت چشم شوند. بنابراین، هر دوره لنزهای چشمی را دور بیندازید و چشمان خود را راحت نگه دارید. و از بیرون انداختن زودهنگام لنزهایتان نترسید. اگر قبل از انقضای زمان‌بندی‌شده لنز‌هایتان آسیب دید حتما انها را دور بیندازید.

رقیق کردن مایع لنز

اگر فکر می کنید صرفه جویی در هزینه با رقیق کردن محلول لنزتان کار بزرگی است، دوباره فکر کنید. محلول تمیزکننده لنزهای تماسی که تازه نیست، به درستی لنزهای تماسی شما را ضدعفونی، و تمیز نمی کند. و لنز چشمان شما را اذیت میکند، برای جلوگیری از اذیت ناشی از مصرف لنز، محلول لنز خود را هر بار تعویض کنید.

پر کردن محلول خود با آب نیز خطرناک است. آب (حتی مقطر) حاوی میکروب هایی است که می توانند احتمال عفونت چشم را افزایش دهند. روی محلول لنز تازه سرمایه گذاری کنید و به سلامت چشم خود اهمیت دهید.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

سندرم خشکی چشم

سندرم خشکی چشم یک بیماری ناشی از تولید ناکافی اشک است. این می تواند چشمان شما را تحریک و اذیت کند. لنزهای تماسی می توانند این ناراحتی را تشدید کنند.

خبر خوب این است که لنزهای مخصوص خشکی چشم در بازار موجود است. همراه با درمان خشکی چشم، اپتومتریست شما می‌تواند لنزهایی را پیشنهاد کند که در صورت تشخیص سندرم خشکی چشم ممکن است بهترین کاریی را داشته باشند.

زمان بیش از حد به صفحه نمایش نگاه کردن

صرف زمان بیش از حد بر روی دستگاه های دیجیتال می تواند منجر به خستگی چشم شود. فشار چشم روز به روز بیشتر می شود، زیرا روال روزمره امروزی شامل تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و تبلت ها می شود. و هنگامی که از لنزهای تماسی استفاده می کنید، ممکن است خستگی بیشتر قابل توجه باشد.

استفاده از لنزهای مسدود کننده نور uv  را در هنگام استفاده از رایانه به جای استفاده از لنزهای معمولی خود در نظر بگیرید. این لنز ها به طور ویژه برای جلوگیری از نور آبی و uv که صفحه های دیجیتال ساطع می کنند طراحی شده اند.

ایا لنز چشم را اذیت میکند

ایا عفونت چشمی دارید؟

بهداشت نامناسب چشم و استفاده نادرست از لنزهای تماسی می تواند منجر به عفونت چشم شود. اما عوامل دیگری نیز باعث عفونت می شوند. هنگامی که چشم شما عفونی می شود، استفاده از لنزهای تماسی بسیار خطرناک می شود.

ایا لنزتان چشمان را اذیت میکند

اگر چشمان شما قرمز، اذیت یا همراه با درد است، فورا لنزهای تماسی خود را خارج کنید. لنزهایی که در معرض عفونت چشمی قرار گرفته اند باید فورا دور ریخته شوند. عفونت های چشمی که بسیار دردناک باقی می مانند ممکن است به مراقبت های چشمی اورژانسی نیاز داشته باشند.

چرا لنز چشممو اذیت میکنه

لنزهای چشمی به عنوان یک وسیله پزشکی امن و موثر شناخته می شوند که برای بهبود بینایی و اصلاح عیوب انکساری در چشم استفاده می شوند. اگرچه، این لنزها ممکن است سبب سوزش و تحریک چشم شوند.

مشکلات رایج لنزهای چشمی ممکن است به علت لنزهای آسیب دیده یا ناسازگار یا واکنش های آلرژیک به مایعات تمیز کردن لنزها باشد. همچنین، آلرژن های متداول مانند گرد و غبار و گرده گل ممکن است زیر لنزها جمع شده و تحریک چشم را ایجاد کنند، به خصوص اگر شما دچار آلرژی هستید.

سوزش چشم ممکن است نتیجه استفاده از لنزها باشد یا ممکن است به دلیل یک مشکل پزشکی باشد که با استفاده بیشتر از لنزهای چشمی بدتر می شود. با این حال، باید به این مشکل توجه کرده و آن را درمان کرد.

سوزش چشم هنگام استفاده از لنز

به تفکیک نظرسنجی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) منتشر شده است. نزدیک به 99٪ افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می کنند. حداقل یک عملکرد بهداشتی غیرقابل قبول دارند که احتمال تهاجم و عفونت چشم را افزایش می دهد.

عدم شستشوی دست قبل از استفاده‌ی لنزها در چشم یا ناقص بودن روش ها برای تمیز کردن و نگهداری لنزها می تواند منجر به تجمع باکتری ها روی سطح لنزها شود. این اقدام ممکن است عامل عفونت چشم شود که به سوزش چشم منجر می شود. واگرایی قرنیه و خشکی چشم می تواند ناشی از استفاده از لنزها تشدید شود و همچنین این علائم ممکن است نشانگر یک مشکل پزشکی جدی باشد که باید مرتفع شود.

اگر چشمان شما بعد از استفاده از لنزهای چشمی سوزش یا تحریک شد، بلافاصله لنزها را از چشم خارج کرده و در صورت نیاز از عینک برای تصحیح بینایی استفاده کنید. و اگر تحریک بهبود نیافت یا ادامه پیدا کرد، به دنبال درمان پزشکی باشید.

با خرید لنزهای چشمی طبق دستور پزشک و تغییر با شواهد قابلیت بهبود، با مراقبت مناسب از لنزها و درمان هر نوع مشکل پزشکی ارتباطی با چشم، بسیاری از مشکلات لنز چشمی می تواند حل شود.

دلایل اصلی سوزش چشم هنگام استفاده از لنز چشم

با توجه به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO)، عوامل زیر از جمله دلایل اصلی سوزش چشم در هنگام استفاده از لنز ها هستند:

  1. عدم متناسب بودن لنز با چشم فرد می‌تواند باعث سوزش چشم شود.
  2. استفاده از لنزهای آسیب دیده منجر به سوزش چشم می شود.
  3. حساسیت به مایع تمیزکننده لنزهای چشمی می‌تواند باعث سوزش چشم شود.
  4. عفونت چشم می‌تواند سوزش چشم در افرادی که از لنز استفاده می‌کنند، ایجاد کند.
  5. حساسیت به رسوب پروتئین موجود در لنز می‌تواند منجر به سوزش چشم شود.
  6. آلرژی به عوامل مختلف نظیر گرد و غبار یا گرده‌های گیاهان ممکن است سوزش و تحریک چشم را افزایش دهد.
  7. در صورتی که پس از استفاده از لنزها سوزش و تحریک چشمی را تجربه کنید، ممکن است به مسئله پزشکی دیگری مربوط باشد.
  8. خشک شدن چشم، یکی دیگر از عوامل اصلی تحریک و سوزش چشم است. لنزها می‌توانند جریان اکسیژن به چشم را مسدود کنند و در نتیجه باعث خشکی و تحریک چشم می‌شوند.
  9. تورم در قرنیه یا لایه خارجی چشم همچنین می‌تواند باعث سوزش چشم شود.

حالا مدونید اگر کسی ازتون پرسید: ایا لنز چشم را اذیت میکند؟ چی جواب بدین

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.