جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مایع لنز چیست

line
فهرست مطالب

مایع لنز چیست؟

شاید برای هر کسی که لنز استفاده می کند این سوال که مایع لنز چیست مهم باشد. مایع لنز به محلولی گفته می شود که برای ضد عفونی کرد یا نرم کردن لنز استفاده می شود. مایع لنز انواع مختلفی دارد. که می توان به مایع چند منظوره، محلول سالین، مایع پاک کننده پروتیینی، مایع پاک کننده آنزیمی، قطره های چشمی و قطره های خاص برای چشم های حساس اشاره کرد.

مایع لنز

کسانی که از لنز استفاده می کنند. می دانند مایع لنز برای سالم نگه داشتن و جلوگیری از کاهش عملکرد لنز بسیار لازم است. مایع لنز به شکل های مختلفی استفاده می شود. می توان برای تمیز کردن لنز ابتدا دست ها را به خوبی شستشو داد و سپس لنز را از چشم بیرون اورده و ان را شستشو دهید. می توانید از محفظه شستشوی لنز استفاده کنید. حالت دیگر استفاده از قطره های چشمی برای شستشوی لنز بر روی چشم است.

در هر صورت باید به این نکته توجه کنید. که عدم شستشو و ضد عفونی کردن لنز، نه تنها می تواند باعث کاهش عمر لنز شود. بلکه منجر به اسیب رسیدن به چشم می شود.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

بسیاری از افراد لنز خود را تمیز نمی کنند یا نمی دانند که مایع لنز چیست؟ و برای تمیز کردن لنز از اب لوله کشی استفاده می کنند. استفاده از اب لوله کشی چون حاوی نمک نیست و شرایط عادی چشم را ندارد باعث پف کردن سطح لنز می شود و این منجر به تاری دید در هنگام استفاده از لنز می شود. محلول های لنز معمولا حاوی درصدی نمک می باشند. شرایط طبیعی چشم را برای لنز بازسازی می کند.

جایگزین مایع لنز

اگر زمانی مایع لنز شما تمام شد. و قصد استفاده از اب برای شستشوی لنز را داشتید. حتما از اب جوشیده استفاده کنید. و صبر کنید تا املاح ان ته نشین شود. در غیر این صورت خود اب می تواند به لنز و چشم شما اسیب برساند. یا اینکه از لنزهای روزانه استفاده کنید. در صورتی که می دانید در شرایطی قرار خواهید گرفت که  بیش از دو روز از مایع لنز استفاده نمی کنید حتما از عینک استفاده کنید.

این را به خاطر داشته باشید که بعضی از محلول های تمیز کننده لنز با اینکه مایع تایید شده هستند. مناسب بعضی از لنزها نیستند. باید حتما در مورد مارک مناسب برای لنز با دکتر یا اپتومتریست خود مشورت نمایید. همچنین فراموش نکنید که محلول های شستشوی لنز حاوی درصدی از لوبریکانت یا روان کننده هستند. که باعث می شوند لنز بر روی چشم به خوبی جا بگیرد.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.