جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چشم های حساس و انتخاب لنز چشم

line
فهرست مطالب

کسانی که چشم های حساس و انتخاب لنز چشم نامناسب دارند، گاهی اوقات ناراحتی را تجربه می کنند. اگرچه این می تواند آزاردهنده باشد، اما به این معنی نیست که شما مجبور هستید از لنز استفاده نکنید.

طیف وسیعی از لنزها درلنزشو در دسترس هستند، که برای چشم های حساس طراحی شده‌اند.

 بنابراین در اینجا، ما شما را با این لنزها آشنا می‌کنیم.

علاوه بر راه‌های دیگری که می‌توانید مدیریت چشم‌های حساس را آسان‌تر کنید.

چه چیزی می تواند باعث حساسیت چشم هنگام استفاده از لنزچشم شود؟

چشم ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، دود، گرده، خز و سایر آلرژن های محیطی تحریک شوند. اینها می توانند به سطح لنز چشم بچسبند و باعث ایجاد احساس ناراحتی در چشم شوند. برخی از علائم چشم های حساس ممکن است شامل سوزش، خارش، تحریک، درد، احساس شن، ترشحات غیر معمول و تاری دید باشد.

یکی دیگر از بیماری هایی که مشابه چشم های حساس است، سندرم خشکی چشم است. اگرچه آنها علائم مشابهی دارند، اما کاملاً متفاوت هستند. خشکی چشم زمانی اتفاق می‌افتد که چشم‌ها به اندازه کافی اشک تولید نمی‌کنند، یا کیفیت پایینی دارند.

بنابراین به‌درستی چشم‌ها را مرطوب نمی‌کنند. خشکی چشم در نتیجه روانکاری ناکافی چشم ها به دلیل اشک ناکافی یا اشک های بی کیفیت رخ می دهد. خیره شدن به صفحه کامپیوتر بدون پلک زدن یکی از علل شایع خشکی چشم است، علاوه بر قرار گرفتن در معرض باد، دود و هوای خشک که می تواند باعث تبخیر سریع اشک شود.

چشم های حساس و انتخاب لنز چشم از مهمترین عوامل خرید لنز چشم است.

مواد سازنده لنزچشم برای چشم های حساس

اگر با هر یک از علائم چشم های حساس مواجه شدید، ممکن است فکر کنید که باید استفاده از لنزهای خود را متوقف کنید. خوشبختانه، طیف وسیعی از فناوری‌ها و مواد پیشرفته برای کمک به استفاده از لنز و اجتناب از علائم چشم حساس وجود دارد.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

لنزهای چشم سخت

این لنزها با دوام تر و نفوذپذیری اکسیژن بالایی هستند . و به ورود اکسیژن بیشتر به چشم و جلوگیری از تحریک کمک می کند. اما تطبیق آنها در ابتدا دشوارتر است و پوشیدن طولانی مدت راحت تر است.

لنزهای چشم نرم

این لنزها از مواد بسیار انعطاف‌پذیر و قابل نفوذ اکسیژن با محتوای آب بالا ساخته شده‌اند که آنها را راحت‌تر از لنزهای سخت می‌کند.

سیلیکون هایدروژل

اینها متریال لنز چشم جدید هستند که نفوذپذیری اکسیژن بالایی دارند و راحت ترین لنزها تا به سال الان هستند.

لنزهای روزانه

رسوب پروتئین ها، کثیفی ها، باکتری ها و مواد حساسیت زا بر روی سطح لنزهای تماسی عامل اصلی تحریک چشم در افراد دارای چشم های حساس است. لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه کمتر به این مشکل مبتلا می شوند زیرا هر روز با یک جفت جدید تعویض می شوند. بنابراین زمان کافی برای تشکیل رسوبات وجود ندارد.

لنزهای ماهانه

لنزهای تماسی ماهانه از فناوری‌های منحصر به فردی استفاده می‌کنند که به ایجاد سطح بالایی از راحتی کمک می‌کند، اغلب با حفظ آب بیشتر از لنزهای تماسی معمولی، مرطوب و راحت نگه داشتن چشم‌ها.

مدیریت چشم های حساس: چگونه علائم را هنگام استفاده از لنز چشم کاهش دهیم

روال مراقبت از لنز

اگر در حین استفاده دوبار در ماه یا ماهانه از لنزهای تماسی علائم چشم های حساس را تجربه می کنید، اولین قدم شما باید توجه دقیق به روال مراقبت از لنز باشد. تمیز کردن کامل و نگهداری مناسب لنزهای تماسی می تواند بهترین کیفیت سطح ممکن را با کمترین میزان رسوب تضمین کند و به کاهش میزان تحریک شما کمک کند.

تعویض لنز

اگر در حال حاضر بهداشت را رعایت می کنید و به درستی از لنزهای خود مراقبت می کنید، اما هنوز علائم حساس چشمی دارید، باید با بینایی سنجی خود صحبت کنید. آنها ممکن است به شما پیشنهاد کنند که از ظروف یکبار مصرف روزانه استفاده کنید، که احتمال تحریک کمتری دارند، یا لنزهای ساخته شده از هیدروژل سیلیکون را امتحان کنید. همچنین ممکن است برای به دست آوردن بهترین گزینه لنز چشم برای چشم حساس، آزمایش و خطا لازم باشد، و بنابراین ممکن است شما را روی لنزهایی با محتوای آب متفاوت امتحان کنند.

قطره چشم

اشک مصنوعی یا قطره‌های چشمی که لنزهای تماسی را دوباره خیس می‌کنند، می‌توانند ناراحتی را در افراد با چشم‌های حساس تسکین دهند. بهتر است قبل از استفاده از هر قطره چشمی با مشاورین ما مشورت کنید زیرا همه آنها برای استفاده کنندگان از لنز مناسب نیستند. همیشه طبق توصیه از قطره های چشمی استفاده کنید (بعضی را می توان همراه لنز با چشم استفاده کرد، در حالی که برخی دیگر باید حداقل 15 دقیقه قبل از استفاده از آنها استفاده شود).

هنگامی که به دنبال لنز تماسی برای استفاده هستید (مخصوصاً اگر چشمان حساسی دارید) چندین فاکتور مهم را در نظر بگیرید – از جمله راحتی، زمان استفاده، جابجایی، هزینه و وضوح دید. در لنزشو بهترین لنز چشم را برای خود بیابید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.