جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز چشم طبی

line
فهرست مطالب

لنز چشم طبی

لنز چشم طبی یکی از پرکاربردترین انواع لنزها محسوب می شود. بسیاری از افراد به دلایل متنوعی از این نوع لنز استفاده می کنند. از دلایل استفاده از این لنزها می توان به زیبایی، راحت بودن در شرایط خاص و میدان دید بهتر اشاره کرد.

برای مثال افرادی که از عینک به طور دائم استفاده می کنند و می خواهند لنز طبی را به طور کامل جایگزین عینک کنند؛ همچنین افرادی که در شرایط خاص از قبیل مطالعه یا رانندگی باید از عینک استفاده نمایند از لنز طبی استفاده می کنند.

شاید بد نباشد بدانید که به طور کلی لنز چشم طبی به سه دسته کلی لنز طبی نرم، لنز طبی سخت، لنز طبی توریک تقسیم می شود.

لنز طبی نرم:

این نوع لنز برای نزدیک بینی و دوربینی کاربرد دارد. لنز طبی نرم جزء پرکاربردترین لنزها  محسوب  می شود. ساخت این نوع لنز به همراه بکارگیری تکنولوژی بسیار بالای اپتیکی است. یکی از مزایای قابل توجه این لنز، اکسیژن رسانی بالای آن است. این ویژگی برای قرنیه چشم یک مزیت مهم محسوب می شود.

افرادی که نمی خواهند به مدت طولانی از عینک استفاده کنند یا استفاده دائم از عینک برای آن ها مشکل می باشد، می توانند از لنز طبی نرم استفاده کنند. این نوع لنز بخاطر ساختاری که دارد جهت استفاده در مدت زمان طولانی بسیار مناسب است.

افرادی که به لنز حساسیت دارند، می توانند از این نوع لنز طبی استفاده کنند زیرا مدت زمان استفاده از این لنزها کوتاه است. بنابراین احتمال آلوده شدن آن ها در محیط خارجی کمتر خواهد بود.

لنز طبی سخت:

از این نوع لنز برای آستیگمات های بالا و قوز قرنیه استفاده می شود. لنزهای طبی از قبیل GP و GRP جزء لنزهای سخت می باشند. این لنزها از مقاومت بالایی برخوردار هستند. از این نوع لنزها می توان در مدت زمان طولانی استفاده کرد. جالب است بدانید که با وجود لنزهای نرم، لنزهای سخت هنوز هم طرفداران مخصوص به خود را دارند؛ زیرا بسیاری از افراد موقع استفاده از این لنزها احساس راحتی بیشتری دارند.

لنز طبی سخت برای افرادی که با لنز طبی نرم دچار تاری دید می شوند، بسیار کاربرد دارد. افرادی که آستیگماتیسم می باشند، استفاده از این نوع لنز چشم مشکل آن ها را برطرف خواهد کرد. همچنین برای افرادی که در بعضی اوقات اشکال و اضلاع را به صورت نامنظم می بینند، بسیار کاربرد دارد.

لنز طبی توریک:

این نوع لنز به دو دسته نرم توریک و سخت توریک تقسیم می شود. این نوع لنز برای بیماران آستیگمات کاربرد دارد.
لنز چشم طبی

مزایای استفاده از لنز چشم طبی

یکی از مزایای لنز چشم طبی این است که هیچگونه محدودیتی در دامنه دید فرد ایجاد نخواهد کرد، زیرا مطابق با حرکت چشم حرکت می کند. استفاده از لنز طبی در درمان دیستروفی قرنیه بسیار موثر است. لنز طبی برخلاف شیشه عینک کثیف نمی شود و در اثر رطوبت بخار نمی گیرد. عینک، زیبایی فرد را محدود خواهد کرد.  در مقابل استفاده از لنز طبی زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

بنابراین افراد با استفاده از لنز طبی حس بهتری نسبت به زیبایی خود پیدا می کنند. قاب عینک باعث مسدود شدن دید فرد می شود. استفاده از لنز طبی اعوجاج را کاهش می دهد.

جالب است بدانید که استفاده از لنز طبی در میان ورزشکاران بسیار کاربرد دارد. زیرا اغلب ورزشکاران در استفاده از عینک محدودیت دارند. از دیگر مزایای لنز طبی این است که باعث افزایش دید و قدرت بینایی می شود. افراد با استفاده از لنز طبی می توانند ضعف بینایی خود را از دیگران پنهان کنند. شاید بد نباشد بدانید که استفاده از این لنزها برای افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده اند بسیار پرکاربرد است.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.