جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز هفتگی

line
فهرست مطالب

لنز هفتگی چیست؟

لنز های نرم به پنج دسته لنزهای روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه تقسیم می شوند. هر یک از این دسته ها با توجه به عمر مفید نامگذاری شده اند و بعد از این مدت به هیچ عنوان نباید استفاده شوند. ایا می دانید لنز هفته ای چیست؟ اگر نمی دانید ما در این مطلب به شما ان را معرفی می کنیم.

لنزها به دو صورت روزانه و شبانه روزی مدت دار استفاده می شود. یعنی یک نوع در طول روز استفاده می شود و در طول شب در مایع شستشو قرار می گیرد. اما لنز هفته ای چیست؟  این نوع به صورت هفت روزه یا هفتگی استفاده شده و سپس تعویض می گردد. معمولا استفاده از لنزهای روزانه نسبت به این مدل هفتگی بیشتر توصیه می شود ولی به دلیل هزینه بالا و سختی تعویض پی در پی استفاده از این لنزها و لنزهای ماهیانه شایع تر است. البته انواع دارای سیلیکون هیدروژل به دلیل رطوبت رسانی و اکسیژن رسانی مناسب مدل های مورد قبولی به شمار می ایند.

فواید و مزیت های لنز هفته ای

واقعیت داستان این است که مزیت اصلی لنزهای هفتگی نسبت به لنزهای روزانه قیمت کمتر و راحتی ان است. مزیت دیگر لنزهای هفتگی این است که شما مجبور نیستید تا برای پیدا کردن نمره چشم خود زود به زود به دنبال لنز جدید بگردید. این لنزها مربوط به کسانی است که مبتلا به خشکی چشم هستند. رطوبت رسانی دائم این لنزها باعث طراوت چشمها می شود.

استفاده راحت از این لنز ها در مسافرت طولانی مزیت دیگر این لنزهاست. در صورتی که از لنزهای دائم استفاده کنید می توانید بدون دغدغه شستشوی روزانه از مسافرت خود لذت ببرید یا با داشتن محفظه لنز به راحتی شستشوی لنز را انجام دهید.

اکسیژن رسانی و رطوبت رسانی بالا و قرار گیری درست بر روی قرنیه چشم، بهبود ضعف بینایی و نرم بودن لنز از مزیت های عمومی این محصول به حساب می آید. ولی میزان این مشخصه ها به ساختار چشم و مشخصات برند بستگی دارد پس برای حصول نتیجه بهتر حتما با اپتومتریست خود مشورت کنید. تا اینجا امیدواریم متوجه شده باشید که لنز هفته ای چیست؟

لنز هفتگی و نکات مهم

همیشه به یاد داشته باشید که لنزهای طولانی مدت علارغم نامگذاری خود لزوما کل این مدت دوام پیدا نمی کنند و وضعیت این لنزها کاملا به نوع استفاده از لنزها بستگی دارد.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

شستشوی درست لنز چشم و استراحت دادن به چشم با بیرون اوردن لنز هم عمر مفید محصول را بیشتر می کند و هم به وضعیت چشم کمک می کند. لنزهای هفتگی هم مثل بقیه لنزها معمولا باید هر ۸ تا ۱۲ ساعت از چشم بیرون اورده شده و در محفظه شستشو قرار داده شود.

توصیه می شود که از مایع لنز های معتبر برای شستشو استفاده شود و از روش های سنتی اجتناب گردد. همچنین بد نیست از شستشو دهنده های انزیمی برای افزایش کاربری استفاده شود.

توجه کنید که لنز هفتگی معمولا به معنی استفاده از لنز در هفته به صورت استفاده در روز است. مگر اینکه شرکت سازنده عنوان کرده باشد که این لنز برای استفاده در خواب مناسب است.

لنز طبی برای استفاده کسانی است که مشکل دید دارند و رنگ چشم را تغییر نمی دهد.  لنز رنگی برای کسانی مناسب است که می خواهند ار لنز به صورت زیبایی استفاده کنند و لنزهای طبی- رنگی هردو این ویژگی ها را به مشتری ارائه می دهد.

این لنزها، از بافت پلیمری استفاده می کنند و کیفیت بافت پلیمری در دوام این لنزها بسیار مهم است. مواد سیلیکون هایدروژل که  باعث اکسیژن رسانی به چشم می شود در میزان دوام محصول و بهبود وضعیت چشم ها بسیار با اهمیت است. 

امیدواریم با خواندن این مطلب متوجه شده باشید که لنز هفته ای چیست؟

جدید ترین لنزها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.