جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایای استفاده از تمیز کننده لنز

line
فهرست مطالب

مزایای استفاده از تمیز کننده لنز چیست؟ چرا باید لنز را به صورت دوره ای تمیز کرد؟ اینها شاید سوالاتی باشند که بسیاری از استفاده کنندگان از لنز دارند.

برخی مزایای استفاده از تمیز کننده لنز

لنز ها باید به صورت دوره ای تمیز و ضد عفونی شوند. چرا که لنزها در دوره مصرف به خاطر ترشح اشک، چربی دور چشم یا پوست، گرد و غبار محیطی و بسیاری از عوامل دیگر می توانند محل تجمع عوامل بیماری زا باشند. عفونت حاصل از لنز اتفاقی است که برای بسیاری از مصرف کنندگان لنزهای طبی و زیبایی می افتد. عفونت چشمی می تواند به دلیل عدم هماهنگی لنز با ساختار چشم اتفاق بیفتد ولی لزوما به این دلیل نیست. در بسیاری از موارد استفاده از لنزهای غیر استاندارد یا عدم توجه به تمیزی لنز باعث عفونت یا خط افتادگی قرنیه چشم می شود.

برای جلوگیری از این اتفاقات مصرف کنندگان می بایست حتما لنز را با استفاده از تمیزکننده لنز مورد شستشو قرار دهند. انواع و اقسام برند های تمیزکننده برای لنز وجود دارد که در صورت داشتن نشان سلامت از مراجع معتبر داخلی و بین المللی می توان از هرکدام استفاده کرد.

موضوع دیگر در استفاده از محلول های تمیز کننده لنز بحث رطوبت رسانی به لنز است. لنز برای کارایی مطلوب باید همواره لایه ای از رطوبت را بر روی خود داشته باشد. در غیر اینصورت علاوه بر اینکه می تواند باعث ایجاد مشکل در دید شود، می تواند باعث خشکی سطح قرنیه شود.

استفاده مرتب از تمیز کننده لنز می تواند از التهاب چشمی در افرادی که به این عارضه هستند جلوگیری کند. همچنین می تواند خشکی چشم را در بیماران کاهش دهد.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

مهم‌ترین نکات تمیز کننده لنز

برعکس تصور عموم تمیز نگه داشتن لنز چشم از تمیز نگه داشتن عینک بسیار راحت تر است و شما با داشتن یک محلول تمیز کننده به راحتی و در هر جایی می توانید لنز چشم خود را میز نگه دارید. البته ذکر این نکته ضروری است که در هنگام استفاده از تمیز کننده باید از قبل دست های خود را به خوبی تمیز کرده باشید.

فراموش نکنید که لنز شما یک ابزار حیاتی برای بهبود عملکرد روزانه شماست. از طرف دیگر معمولا لنز های با کیفیت قیمت گرانی دارند پس احتمالا دوست ندارید که جمع شدن پروتئن روی لنز شما باعث کاهش عمر مفید لنز شود. برای رفع این مشکل بهتر است هر شب از محلول های پاک کننده و هفته ای یکبار از محلول های پاک کننده انزیمی استفاده کنید.

معمولا برای ضد عفونی کردن لنز استفاده از تمیز کننده های محلول های چند منظوره کافیست. اما اگر احیانا لنز در معرض گرما یا تشعشع قرار گرفت می توانید از محلول سالین استفاده کنید. ولی فراموش نکنید که استفاده از این محلول همیشه توصیه نمی شود و همچنین در بسیاری از موارد بهتر است در صورت وقوع این اتفاق لنز خود را تعویض نمایید.

بعضی از چشم ها کلا نسبت به لنز حساسیت دارند و ممکن است دچار حساسیت، سرخی چشم یا خارش چشم شوند. حتما در مورد استفاده از لنز حتی در موارد زیبایی با دکتر خود مشورت نمایید. در صورت بروز این نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنید. البته تمیز نبودن لنز هم میتواند باعث بروز این علایم شود.

ذکر این نکته لازم است که علارغم اینکه محلول های شستشوی لنز می توانند بسیاری از مشکلات به وجود امده برای لنز را حل کنند اما این محلول ها معمولا امکان از بین بردن خط در لنز را ندارند. همچنین با اینکه این محلول ها لنز شما را کاملا تمیز می کنند اما باید این را به خاطر داشته باشید که محیط های دارای گرد و غبار مثلا ساختمان های در حال احداث یا محیطی که دود سیگار در ان زیاد است می تواند برای لنز خطرناک باشد. تا حد امکان در هنگام استفاده از لنز از این مکان ها دوری کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.