جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایا لنز چشم خراب میشود؟

line
فهرست مطالب

ایا لنز چشم خراب میشود؟در حالی که استفاده از لنزهای تماسی جایگزین ایمن برای عینک است. اما ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. که ممکن است انتظارش را نداشته باشید. – به خصوص اگر یک لنز تماسی جدید استفاده می کنید.

در اینجا برخی از رایج ترین مشکلات لنزهای چشمی. و نحوه جلوگیری از خراب شدن لنز آورده شده است.

لنز چشم خراب

ایا لنز چشم خراب میشود؟ در جواب این سوال باید گفت بله. پارگی، خشکی و ترک در لنز تماسی ممکن است. اتفاق بیفتد و شکایات رایج در بین استفاده کنندگان از لنز است. اگر لنز تماسی به هر نحوی خراب شده است. آن را داخل چشم خود قرار ندهید.

همیشه قبل از قرار دادن لنزهای چشمی خود را بررسی کنید. تا مطمئن شوید که هیچ براده، شکاف یا پارگی در لنز وجود ندارد.

گاهی اوقات، زمانی که لنزهای تماسی ضد عفونی می شوند. ممکن است در این فرآیند آسیب ببینند. حتی اگر لنز پاره نشده باشد. اما کمی نامتعارف به نظر برسد. بهتر است لنز را دور بیندازید. و یک لنز تازه خریداری کنید. اگر لنز به طور تصادفی، خشک شود یا اگر جالنزی در اتاقی که دمای آن خیلی گرم است. ممکن است لنز تماس شما خشک شود.

عوارض استفاده از لنز چشم خراب

لنز چشم خراب، می تواند قرنیه شما را خراش داده، یا تحریک کند. و چشم شما را در معرض آسیب یا حتی عفونت قرار دهد. و لنز تابیده ممکن است به درستی روی قرنیه ننشیند و اصلاح عیوب انکساری را دشوار کند.

علاوه بر این، مراقبت ناکافی از لنز یا استفاده از آرایش، کرم یا اسپری مو در هنگام استفاده از لنزهای تماسی، می تواند باعث تجمع پروتئین ها و رسوبات چربی در سطح لنز شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، لنز در معرض خطر بیشتری از آلودگی باکتری ها، قارچ ها قرار می گیرد که می تواند منجر به تحریک قرنیه شود.

برای جلوگیری از آسیب دیدن لنزها، دستورالعمل های اپتومتریست خود را در مورد نحوه صحیح بررسی، تمیز کردن و مراقبت از لنزهای تماسی خود به دقت دنبال کنید.

خشکی چشم بر اثر استفاده از لنز خراب

اگر پس از استفاده از لنزهای تماسی برای چند ساعت، چشمان شما احساس خشکی می کند. به دلیل کاهش پلک زدن چشم می باشد.

ثابت شده است، که افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند. کمتر از کسانی که از لنزهای غیر تماسی استفاده می کنند پلک می زنند. – و وقتی جلوی تلویزیون یا صفحه کامپیوتر می نشینند. پلک زدن حتی بیشتر کاهش می یابد.

برای جلوگیری از خشکی چشم، نه تنها باید سعی کنید بیشتر پلک بزنید. بلکه بیشتر پزشکان استفاده از قطره های چشمی مرطوب کنن را برای تامین رطوبت مورد نیاز توصیه می کنند.

قبل از شروع استفاده قطره چشمی جدید با مشاورین لنز شو خود مشورت کنید. زیرا همه قطره های چشمی با لنزهای تماسی سازگار نیستند.

اگر خشکی چشم همچنان مشکل ساز است. و به نظر نمی رسد که قطره های چشمی ناراحتی شما را تسکین دهد. مشاورین ما ممکن است توصیه کنند. که برند لنزهای چشمی خود را، به برندی که مخصوص خشکی چشم طراحی شده است تغییر دهید.

گاهی اوقات خشکی چشم ممکن است. در اثر گرد و غبار، دود، اثرات برخی داروها و حتی تهویه هوا ایجاد شود.

اگر محیط اطراف شما، باعث خشکی چشم شما شده است. سعی کنید تا حد امکان در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. تا از این عوامل دوری کنید. – یا اگر در اواسط روز نیاز به برداشتن لنزهای خود دارید. یک عینک را در نزدیکی خود نگه دارید.

ناراحتی چشم در شب

اگر در اواخر روز دچار ناراحتی چشمی می‌شوید. ممکن است ساعت‌های زیادی از لنزهای تماسی خود استفاده کرده باشید.

برای جلوگیری از این مشکل، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند. که لنزهای خود را در پایان روز کاری یا بعد از شام درآورید.

اگر این امکان پذیر نیست. با لنزشو در مورد تعویض لنزهایی که دارای نفوذپذیری اکسیژن بالاتری هستند صحبت کنید. این نوع لنز به دلیل توانایی خود در حفظ آبرسانی بالا. در طول روز شناخته شده است. – که باعث می شود طولانی تر و راحت تر استفاده شود.

اگر مشکوک به بیماری چشمی هستید. با چشم پزشک نزدیک خود تماس بگیرید. که این بیماری را تشخیص داده. تا درمان کند.

سوزش بعد از گذاشتن لنز چشم

آیا چشمان شما با قرار دادن لنز چشمی می سوزند؟ چشمان شما ممکن است. به شما بگوید که لنزهای تماسی شما کثیف یا خراب هستند.

لنزهای تماسی اب دوست هستند. تا نرم و انعطاف پذیر باشند. با این حال، آنها همچنین می توانند. کثیفی، روغن، عطر، کرم، اسپری مو و بسیاری از انواع دیگر مواد را جذب کنند.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

اگر با استفاده از لنز تماسی چشم‌هایتان می‌سوزد، فورا لنز را بردارید.

برای جلوگیری از این مشکل. همیشه قبل از دست زدن به چشم و لنز رنگی، دست های خود را صابون بشویید.

به‌علاوه، اگر با اسپری مو، دود یا هر چیز دیگری که ممکن است. چشم‌هایتان را تحریک کند، تماس گرفته‌اید. چند دقیقه، قبل از قرار دادن لنزهای تماسی خود صبر کنید. – این به اشک‌های چشم شما فرصتی می‌دهد. تا قبل از گذاشتن لنز، مواد محرک را کامل از چشمان شما پاک کنند.

گزینه دیگر برای اطمینان از تمیز ماندن لنزهای شما و عاری از آلودگی، استفاده از لنزهای یکبار مصرف روزانه است. شروع روز با یک جفت لنزچشم تازه. خطر آلودگی ناشی از تمیز کردن، نامناسب را کاهش می‌دهد. – اما همچنان حتماً قبل از دست زدن به لنز، دست‌های خود را خوب بشویید.

آگاهی از لنزهای تماسی

آیا لنز تماسی شما احساس می کنید. که در چشم شما حرکت می کند؟ ممکن است به این معنی باشد که سایرلنز شما به خوبی با چشم شما مطابقت ندارد.

اگر لنز شما روی چشم شما خیلی شل باشد، یا اگر قطر یا منحنی لنز دقیق نباشد، می تواند باعث افزایش حرکت لنزهای شما، به خصوص زمانی که پلک می زنید، شود.

از سوی دیگر، لنز شما خیلی نرم است، ممکن است تا چند ساعت احساس ناراحتی نکنید، زیرا لنز در چشم ابتدا احساس راحتی می‌کند. – اما این مشکل را نادیده نگیرید زیرا استفاده از لنزهای خراب می‌تواند عواقب طولانی‌مدتی داشته باشد.

اگر لنزهای شما مناسب هستند. اما همچنان باعث ناراحتی می شوند. یا گاهی که نمی توانید آن را تشخیص دهید. ممکن است زمان تعویض لنزهایتان فرا رسیده باشد. این حس زمانی رخ می دهد. که کثیفی و بقایای آن به مرور زمان روی سطح لنز جمع شود. و باعث افزایش آگاهی از لنز روی چشم شما شود.

ایا واکنش الرژیک مربوط به لنز چشم خراب است؟

آیا چشمان شما قرمز، همراه خارش و درد است؟ ممکن است به محلول لنز تماسی خود حساسیت داشته باشید.

غیر معمول نیست که کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند به مواد نگهدارنده موجود در محلول لنزهای تماسی خود حساسیت یا حساسیت داشته باشند.

اگر آلرژیک دارید، ممکن است با قرار دادن لنز دچار قرمزی، خارش و سوزش شوید. لنز چشم را سریعا خارج کنید.

حتماً با اپتومتریست خود در مورد تعویض مارک های مراقبت از لنز صحبت کنید تا ناراحتی خود را کاهش دهید – مهم است که قبل از تعویض محصول با لنز شو مشورت کنید، زیرا همه لنزها برای هر چشمی مناسب نیستند.

الرژیک فصلی

اگر از آلرژی رنج می برید. ممکن است از قبل بدانید که چشمان شما نیز رنج می برند.

متأسفانه، استفاده از لنزهای تماسی در فصول آلرژی بالا ممکن است. علائم آلرژی چشمی شما را افزایش دهد. زیرا کثیفی و ذرات ممکن است حتی بدون اینکه متوجه شوید به لنزهای شما بچسبند. و باعث میشود لنز چشم خراب شود.

پس هنوز به این فکر می کنید که ایا لنز چشم خراب میشود؟

اگر حتی پس از پیروی از یک روال دقیق تمیز کردن لنز، علائم آلرژی چشمی را افزایش می دهید، با ما در مورد تغییر به لنزهای یکبار مصرف روزانه صحبت کنید. لنزهای روزانه می توانند به کنترل علائم شما کمک کنند. زیرا می توانید هر روز لنزهای خود را جایگزین کنید. و از تجمع مواد حساسیت زا جلوگیری کنید.

چشم پزشک شما همچنین ممکن است. استفاده از قطره های چشمی روان کننده اشک مصنوعی را برای کمک به شستشوی هرگونه آلرژِی از چشمان شما در طول روز توصیه کند.

چه زمانی با چشم پزشک خود تماس بگیرید

اگر با لنزهای تماسی خود مشکلی دارید. همیشه ایده خوبی است که آنها را تا زمانی که با اپتومتریست خود صحبت نکرده اید، بردارید.

بسیاری از مشکلات لنزهای تماسی به طور کلی خفیف هستند. و به راحتی قابل درمان هستند. با این حال، در برخی شرایط ممکن است عوارضی رخ دهد. و منجر به عفونت های جدی شود. که می تواند بینایی شما را تهدید کند.

در صورت ادامه یافتن هرگونه مشکل یا بروز هر گونه مشکل جدید و همچنین عدم مؤثر بودن درمان های توصیه شده، همیشه به چشم پزشک اطلاع دهید.

حالا شما جواب دهید ایا لنز چشم خراب میشود

جدید ترین لنزها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.