جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنز چشم ضرر دارد

line
فهرست مطالب

آیا لنز چشم ضرر دارد؟ با لنز شو همراه شوید تا خیالتان را راحت کنیم. هنگامی که به درستی استفاده می شود، لنزهای طبی لنزشو راهی مطمئن برای اطمینان از دید کامل هستند. اما در صورت استفاده نادرست! این احتمال وجود دارد که استفاده از لنزهای تماسی به چشم ها آسیب برساند، بنابراین بسیار مهم است که بدانید از چه چیزی اجتناب کنید.

این جمله را از لنز شو به یاد داشته باشید که اجازه دهید چشمانتان به راحتی نفس بکشند

یکی از خطرات مرتبط با استفاده از لنزهای تماسی کاهش میزان اکسیژنی است که به سطح جلوی چشم شما می رسد. از آنجایی که لنزهای شما به قرنیه (قسمت خارجی چشم) می رسد. اگر برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، می تواند میزان اکسیژن جریان به چشم را محدود کند. این می تواند منجر به رشد سیاهرگ های قرمز در قرنیه شود.

زیرا چشم تلاش می کند به اکسیژن دسترسی پیدا کند. و این می تواند منجر به تاب برداشتن قرنیه و اختلال در بینایی در صورت ادامه کمبود اکسیژن در چشم شود.

با پیروی از توصیه های ساده می توانید از محدود کردن اکسیژن به چشم خود جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که لنزهای تماسی را برای مدت طولانی در یک زمان استفاده نکنید.

بهتر است یک جفت عینک در دسترس داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز به چشمان خود استراحت دهید. برای اکثر لنزها، این دوره حدود 10 ساعت است، اگرچه لنزهای تخصصی را می توان خریداری کرد که ماندگاری بیشتری دارند.

همچنین ممکن است لنزهای هیدروژل سیلیکون را امتحان کنید. این لنزها اجازه می دهند حدود 5 برابر بیشتر از لنزهای معمولی اکسیژن به قرنیه برسد و خطر کمبود اکسیژن را کاهش می دهد.

ایا لنز چشم در صورت نگهداری درست ضرر دارد؟

ممکن است به دلیل استفاده از لنزهای تماسی کثیف، مشکلات چشمی ایجاد شود. در طول استفاده منظم، باکتری ها و کثیفی در جلو و پشت لنزهای تماسی ایجاد می شود.

تعداد افرادی که به دلیل استفاده منظم از لنز از عفونت رنج می برند کم است، کارشناسان لنزشو دریافتند که از هر 20000 نفری که روزانه از لنز استفاده می کنند، 4 نفر به عفونت چشم مبتلا می شوند.

با این حال اثرات عفونت ها می تواند شدید باشد. بیماری های عفونی مانند ورم ملتحمه می توانند باعث ناراحتی شدید شوند، اما شرایط جدی تر می تواند منجر به نابینایی شود.

متخصصان چشم توصیه می‌کنند که کسانی که از لنز استفاده می‌کنند از محلول‌های لنزهای تماسی توصیه شده توسط بینایی‌شناس خود برای ضدعفونی کردن لنزهای خود پس از استفاده استفاده کنند.

اگرچه بسیاری از محلول‌های تمیزکننده برچسب محصولات “بدون مالش” هستند، با این حال کارشناسان فکر می‌کنند که مالش لنز در حین شستشو می‌تواند آلودگی و باکتری‌های بیشتری را از بین ببرد.

آیا چشم مشکی وجود دارد بیشتر بخوانید: آیا چشم مشکی وجود دارد؟ افسانه یا واقعیت؟

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند فراموش می کنند، نحوه نگهداری لنزهای آنهاست. جای نگهداری لنز چشم نیز می‌توانند منبع عفونت باشند، و معقول است که به طور منظم قاب لنز خود را ضدعفونی کنید و پس از حدود 3 ماه استفاده، آن را تعویض کنید.

همچنین استفاده از محلول تمیزکننده لنز غلیظ و مناسب بسیار مهم است. فقط از مایع لنز های قبلی استفاده نکنید. انجام این کار اثربخشی محصولات پاک کننده را کاهش می دهد و خطر عفونت را افزایش می دهد.

به صحبت های متخصصان گوش دهید و برنامه را رعایت کنید

هنگام استفاده از هر دارویی، رعایت یک برنامه مهم است، و لنزهای تماسی تفاوتی ندارند. هنگامی که لنزهای شما تجویز می شود، بینایی سنجی شما روتینی را توصیه می کند که باید به آن پایبند باشید. آنها مدت زمان استفاده از لنزها را به شما پیشنهاد می کنند و در مورد محصولات پاک کننده مناسب برای استفاده و تعداد دفعات آن به شما اطلاع می دهند.

با اضافه کردن مواد شوینده، لنزهای خود را تمیز نکنید و مراقب باشید که بیش از حد از آنها استفاده نکنید، در این صورت خطرات عمده استفاده از لنزهای تماسی را از بین خواهید برد.

لنزهای تماسی روشی ایمن و موثر برای بهبود بینایی شما هستند، اما مانند هر درمان دیگری، خطراتی را به همراه دارند. خوشبختانه، با کمی دقت و توجه می توان این خطرات را به راحتی مدیریت کرد، بنابراین لنزهای مناسب خود را از LensShow.Net خریداری کنید و آنها را با ایمنی کامل استفاده کنید.

عوارض جانبی رایج و خطرات نادرتر

لنزهای تماسی راحتی بیشتری نسبت به عینک ارائه می دهند، اما استفاده طولانی مدت از آنها می تواند عوارض جانبی رایجی از جمله ناراحتی، خشکی چشم و عفونت را به همراه داشته باشد. برای اکثر کاربران لنز تماسی، عوارض جانبی بدتر از این نخواهد بود. با این حال، مهم است که از احتمال عوارض شدیدتر آگاه باشید، که در موارد بسیار نادر می تواند شامل از دست دادن بینایی باشد.

خراش چشم یا ساییدگی قرنیه می تواند در نتیجه استفاده از لنزهای تماسی کثیف یا نامناسب ایجاد شود.
عفونت های چشمی در افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند بیشتر اتفاق می افتد. اگر هنگام شنا یا دوش گرفتن از لنزهای تماسی استفاده کنید یا اگر لنزهای تماسی خود را بیش از 8 ساعت توصیه شده در روز رها کنید، خطر شما بیشتر می شود.
از دست دادن بینایی به دلیل استفاده از لنزهای تماسی ممکن است بسیار گهگاه اتفاق بیفتد. گزارش اخیر رسانه‌ها به دنبال مورد زنی بود که بینایی خود را به دنبال عفونت چشمی به نام کراتیت آکانتاموبا که احتمالاً به دلیل قرار دادن لنز تماسی خود در معرض آب ایجاد شده بود، از دست داد.

اهمیت پیروی از دستورالعمل های لنز شو

استفاده از لنزهای تماسی مطابق با دستورالعمل های ایمنی، گزینه ای نسبتا کم خطر است. خطرات لنزهای تماسی در صورت استفاده نادرست یا برای مدت طولانی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

برخی از اشتباهات رایج عبارتند از:

استفاده طولانی مدت از لنزهای تماسی توصیه می شود که لنزهای تماسی باید حداکثر 8-10 ساعت در روز استفاده شوند، اما بسیاری از افراد اغلب از این لنزها بیشتر از این استفاده می کنند.

خطرات استفاده طولانی مدت شامل قرمزی چشم، عفونت باکتریایی و زخم قرنیه (که می تواند بینایی را تهدید کند) است. اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، باید مراقب باشید که آنها را بردارید و هر روز برای مدتی از عینک استفاده کنید و همیشه هنگام خواب شب ها آن را بردارید.
بهداشت ضعیف. لنز تماسی در واقع یک جسم خارجی است که روی چشم پوشیده می شود. بنابراین، رعایت بهداشت برای جلوگیری از عفونت ضروری است. اقدامات بهداشتی ضعیف در هنگام استفاده از لنزهای تماسی می تواند منجر به عفونت باکتریایی، زخم قرنیه و حتی یک بیماری بسیار جدی و تهدید کننده بینایی به نام کراتیت میکروبی شود.
برای اطمینان از اینکه از لنز چشم خود مطابق دستورالعمل استفاده می کنید، همیشه دستورالعمل های مربوط به برند خاص لنز خود را مطالعه کنید و توصیه های Lens show را دنبال کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.