جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنز چشم پشت و رو دارد

line
فهرست مطالب

آیا لنز چشم پشت و رو دارد؟ بله با لنزشو همراه باشید تا بگوییم، دانستن اینکه آیا یک لنز تماسی نرم از داخل به بیرون است، می تواند چالش برانگیز باشد. اول از همه، اگر چشمانی ضعیف دارید. شما در وهله اول برای دیدن به لنز طبی نیاز دارید.

بنابراین به شما گفته می شود که از نزدیک به یک شی کوچک، واضح و منحنی نگاه کنید. تا مشخص کنید کدام سمت روبروست، کنایه ظالمانه ای است.

اول، اگر در حال استفاده از لنز چشم هستید

اگر فکر می کنید که لنز شما از داخل به بیرون است، بدانید که به چشم شما آسیب نمی رساند. وای با این حال، به خوبی روی سطح چشم شما قرار نمی گیرد. احتمالاً ناخوشایند خواهد بود، بیشتر حرکت میکند. و/یا احساس می کنید چیزی در چشمتان گیر کرده است. لنز پشت و رو نیز بیشتر از چشم شما بیرون می زند.

جالب اینجاست که در بیشتر موارد، لنز پشت و رو دید شما را به میزان قابل توجهی تار نمی کند.

سه تست: چگونه بفهمیم آیا لنز چشم پشت و رو دارد یا خیر

تست کاسه مخلوط در مقابل نعلبکی

شکل لنز را با قرار دادن آن روی نوک انگشت خود در حالی که تمام لبه های آن در هوا بالا است، بررسی کنید. اگر به نظر می رسد یک کاسه مخلوط کن (لبه ها مستقیماً به سمت بالا هستند)، شما خوب هستید. اگر شبیه نعلبکی است (لبه ها به سمت پایین می چرخند)، از داخل به بیرون است. برای مقایسه ممکن است لازم باشد لنز را به جلو و عقب بچرخانید.

نکته: یک حوله را روی سینک خود قرار دهید، بنابراین اگر لنز افتاد، پیدا کردن آن آسان تر باشد.

تست تاکو

تاکوها خوشمزه هستند و می توانند حقایق زیادی را در مورد زندگی به ما بیاموزند، از جمله اینکه لنز تماسی شما برعکس است.

با انتهای انگشت خود شروع کنید و هیچ لبه ای بین انگشت و لنز نداشته باشد. به آرامی لنز را خم کنید. اگر از اطراف رو به بیرون نباشد، لنز به راحتی خم می شود و لبه ها به سمت یکدیگر جمع می شوند مانند تاکو. اگر از داخل به بیرون باشد، لنز در برابر تا شدن مقاوم‌تر خواهد بود و لبه‌های آن در بالا به سمت بیرون خم می‌شوند، مانند… نه تاکو.

آیا چشم مشکی وجود دارد بیشتر بخوانید: آیا چشم مشکی وجود دارد؟ افسانه یا واقعیت؟

تست حکاکی

اگر تست کردن کاسه ها و تاکوها به شما کمک نکرده است که بفهمید لنز شما بر عکس است یا خیر، آخرین چیزی را داریم که می توانید امتحان کنید. این عمل یک فرد ناامید است.

برخی از لنزهای چشم نرم دارای حروف یا اعداد کوچکی هستند که روی لبه لنز حک شده اند.
لنز را در انتهای انگشت خود به سمت منبع نور نگه دارید. اگر در حین چرخاندن لنز درست به زیر لبه بیرونی لنز نگاه کنید، ممکن است بتوانید این علائم را ببینید. آیا آنها خواهند بود؟

اگر لنز برعکس نباشد، حروف و اعداد به درستی خوانده می شوند. در حالیکه اگر لنز برعکس باشد، حروف و اعداد نیز برعکس خواهند بود. (طرز استفاده ی لنز چشم)

حال شما بگویید: آیا لنز چشم پشت و رو دارد؟

راهنمای سریع لنز تماسی

آماده برای بدون فریم شدن هستید؟ اطلاعات کامل لنز چشم لنزشو را دریافت کنید.
وقتی صحبت از راحتی چشم می شود،  لنز ها به وضوح یک گزینه فوق العاده هستند. لنزهای تماسی نباید ترسناک باشند. این اصول اولیه لنزهای تماسی را بررسی کنید تا به شما در درک دنیای لنزهای تماسی کمک کند.

لنز روزانه

لنزهای تماسی روزانه یکبار مصرف هستند و در بسته‌های تاولی از پیش بسته‌بندی می‌شوند. به سادگی آنها را باز کنید، آنها را در آن قرار دهید و بروید! خبر خوب این است که لنز روزانه نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند. نکته منفی این است که باید حتما لنزهای باکیفیت را از یک شرکت معتبر مثل LensShow.net خریداری کنید. و به خاطر داشته باشید که لنزهای روزانه را نمی توان چند بار استفاده کرد. اگر به هر دلیلی آنها را بردارید، باید آنها را تعویض کنید. با یک جفت جدید

لنز های دو هفته ای

قرار است لنز دو هفته‌ای، یک هفته در میان جایگزین شوند، بنابراین بیشتر از لنز روزانه دوام می‌آورند اما نه به اندازه لنزهای ماهانه. این لنزهای راحت نسبت به لنزهای یکبار مصرف روزانه سازگارتر با محیط زیست هستند. اما، مراقب باشید: لنزهای دوهفته‌ای باید هر شب قبل از خواب خارج شوند.

اصطلاحات بیشتر لنز چشم

  • لنزهای طبی معمولی
    لنزهای کروی نزدیک بینی (نزدیک بینی) یا دوربینی (دوربینی) را اصلاح می کنند. آنها قدرت لنز یکسانی را در کل بخش نوری لنز دارند.
  • توریک
    لنزهای تماسی توریک آستیگماتیسم را اصلاح می کنند. از آنجایی که لنزهای توریک باید در جای خود باقی بمانند، در قسمت پایین وزن کمی دارند. لنزهای توریک گزینه های مختلفی از جمله لنزهای تماسی یکبار مصرف نرم، لنزهای یکبار مصرف روزانه و لنزهای جایگزین مکرر دارند.
  • چند کانونی
    لنزهای تماسی چند کانونی دارای مناطق مختلف قدرت برای دید نزدیک و دور برای اصلاح پیرچشمی و نزدیک بینی یا دوربینی هستند. چند کانونی معادل عینک های پیشرونده است زیرا آنها چندین نسخه در یک لنز دارند.
  • لنزهای رنگی
    لنزهای رنگی تماسی هستند که رنگ عنبیه شما را با یا بدون اصلاح بینایی تغییر می دهند. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارند – حتی گزینه های فصلی برای هالووین یا کریسمس.
  • لنز های نرم و سخت
    لنز های نرم یکبار مصرف هستند و در انواع روزانه، هفتگی و ماهانه عرضه می شوند. لنز های نفوذپذیر گاز سخت یا سفت و سخت (RGP) سفارشی برای نیازهای خاص شما ساخته می شوند و بیشتر از همتایان، لنز چشم نرم خود دوام می آورند. اگر یکی یا هر دو را گم کنید، هزینه تعویض آنها بیشتر از لنز های نرم است زیرا سفارشی ساخته شده اند.

نظافت و مراقبت

نگهداری مناسب از لنز های شما به افزایش عمر لنزها کمک می کند و از عفونت جلوگیری می کند. این مراحل را دنبال کنید تا لنز و کیس خود را تازه و تمیز نگه دارید:

نکات کلی

  • دست هایتان را بشویید.
  • همیشه با یک چشم شروع کنید تا نسخه اشتباه را در چشم اشتباه قرار ندهید.
  • لنزهای دو هفته ای و ماهانه را بلافاصله پس از استفاده تمیز کنید. لنزهای یکبار مصرف روزانه را دور بیندازید.
  • محلول لنز تماسی خود را بررسی کنید تا ببینید چه مدت باید لنزهای خود را خیس کنید و هر چند وقت یکبار باید محلول را عوض کنید.

چگونه لنز دو هفته ای یا ماهانه را تمیز کنیم

  • جای لنز تماسی خود را با محلول لنز تماسی تازه پر کنید.
  • یک لنز را در کف دست خود قرار دهید (مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند).
  • چند قطره از محلول ضدعفونی کننده لنز تماسی خود را بریزید و به آرامی با انگشت خود لنز را به جلو و عقب فشار دهید تا لنز تمیز شود.
  • لنز را با محلول بیشتری بشویید و آن را در جای لنز تماسی خود قرار دهید.
  • این کار را با لنز دیگر تکرار کنید و بگذارید لنزهای شما یک شب در یک محفظه دربسته خیس بخورد.

چگونه قاب لنز تماسی خود را تمیز کنید

  • محلول تماس قدیمی را حذف کنید.
  • جای لنز خود را با محلول لنز تماسی تازه بشویید.
  • اجازه دهید جای لنز روی دستمال تمیز با هوا خشک شود.
  • هر چند ماه یکبار جای لنز خود را تعویض کنید.
جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.