جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معاینه انکساری چشم چیست؟

line
فهرست مطالب

معاینه انکساری چشم چیست؟ تست انکسار بخشی از یک معاینه استاندارد چشم است – بخشی که در آن چشم پزشک تعیین می کند که در صورت وجود چه نسخه ای (یا تغییراتی در نسخه فعلی شما) لازم است. ایا نیاز به عینک یا لنز چشم دارید؟ این عنصر معاینه ای است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به معاینه چشم به آن فکر می کنند: نگاه کردن به دستگاه بزرگ (به نام فوروپتر) و پرسیدن چشم پزشک، “کدامیک بهتر به نظر می رسد؟ شماره یک یا شماره دو؟ حالا چطور: شماره یک یا شماره دو؟»

این مقاله نگاهی دقیق تر به این بخش خاص از معاینه چشم خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمام عناصر یک معاینه جامع چشم، راهنمای ما را بررسی کنید: معاینات چشم: معاینه جامع چشم چیست؟

انکسار چشم چیست؟

هنگامی که در مورد معاینه انکساری چشم چیست؟ صحبت می شود، انکسار نور، به نحوه خم شدن پرتوهای نور هنگام عبور از قرنیه به شبکیه مربوط می شود. چیزهایی که می توانند بر انکسار نور چشم تأثیر بگذارند عبارتند از: شکل قرنیه (لایه بیرونی چشم)، طول خود کره چشم و پیری عدسی (بخش داخلی چشم).

آزمایش انکسار چشم به این دلیل نامیده می شود. که اول از همه انکسار نور چشم را ارزیابی می کند و تعیین می کند که آیا شما عیوب انکساری دارید یا خیر.

عیوب انکساری

دید طبیعی زمانی اتفاق می افتد که نور وارد چشم شده و مستقیماً روی شبکیه متمرکز شود. هنگامی که نور به درستی فوکوس نمی کند، منجر به عیب انکساری می شود. معاینه انکساری چشم می تواند تشخیص دهد:

نزدیک بینی (نزدیک بینی) – نور روی نقطه ای در جلوی شبکیه متمرکز می شود و دیدن اجسام دور را دشوار می کند.

دوربینی – نور بر روی نقطه ای در پشت شبکیه متمرکز می شود و تمرکز بر متن و اشیاء نزدیک را دشوار می کند.

پیرچشمی – نور روی نقطه ای در پشت شبکیه متمرکز می شود، اما این همان دوربینی نیست. گاهی اوقات پیرچشمی را “دوربینی وابسته به سن” می نامند، زیرا به طور طبیعی با افزایش سن افراد رخ می دهد. عدسی چشم با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و تنظیم آن برای تمرکز نور بر روی شبکیه سخت تر می شود.

آستیگماتیسم: نور به جای یک نقطه روی چند نقطه روی شبکیه متمرکز می شود و باعث می شود اشیا در هر فاصله ای تار به نظر برسند.

در طول معاینه انکساری چه اتفاقی می افتد؟

یک اپتومتریست یا چشم‌پزشک این معاینه را انجام می‌دهد و معمولاً با بررسی نحوه خم شدن نور در چشم شما شروع می‌کند. برخی از پزشکان چشم از یک ابزار کامپیوتری برای انجام این کار استفاده می کنند (به نام اتورفرکتور)، اما بسیاری آن را به سادگی با تابش نور به هر یک از چشمان شما ارزیابی می کنند (این دستگاه دستی رتینوسکوپ نامیده می شود). همانطور که نور را به چشم شما می تابانند، نگاه می کنند تا ببینند چگونه نور از شبکیه منعکس می شود. این به آنها کمک می کند تا عیوب انکساری را شناسایی کنند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

بخش بعدی معاینه چشم انکساری شامل فوروتر است – دستگاهی که شبیه یک ماسک بزرگ با سوراخ هایی است که می توانید از آن نگاه کنید. با نگاه کردن به سوراخ ها، احتمالاً نموداری با حروف (به نام نمودار اسنلن) روی دیوار 20 فوتی روبروی خود خواهید دید (یا با استفاده از آینه ها یا نمودار رایانه ای برای 20 فوت کالیبره شده است).

ابتدا، چشم پزشک از شما می‌خواهد که یک ردیف حروف را بخوانید. – این کار دقت بینایی شما را بررسی می‌کند. (چقدر واضح می‌توانید متن را در فاصله 20 فوتی ببینید). سپس چشم پزشک شما عدسی هایی را که از آن نگاه می کنید را تعویض می کند. و از شما می پرسد که کدام عدسی دید شما را واضح تر می کند. (این زمانی است که چندین بار می شنوید، “کدام بهتر به نظر می رسد؟ شماره یک یا شماره دو؟”)

نتایج تست انکسار چشم

نتیجه معاینه انکساری چشم نسخه شماست! این ترکیبی از نقاط قوت عدسی را نشان می دهد که برای عینک یا مخاطبین خود به آن نیاز دارید تا حداکثر دید 20/20 را داشته باشید. نسخه شما ممکن است یک یا چند عیوب انکساری را در خود جای دهد – به عنوان مثال، ممکن است دور بین باشید و همچنین آستیگماتیسم داشته باشید.

آیا بیمه تامین اجتماعی یا بیمه سلامت تست انکسار را پوشش می دهد؟

در حالی که تامین اجتماعی و اکثر طرح های بیمه بینایی هزینه معاینه چشم انکساری را پوشش می دهند، برخی از بیمه ها این کار را نمی کنند. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌های درمانی فقط معایناتی را پوشش می‌دهند که برای سلامتی شما ضروری هستند – نه امتحانات معمول. در این موارد، بخش پزشکی معاینه چشم ممکن است پوشش داده شود، در حالی که تست انکساری پوشش داده نمی شود.

در توضیح مزایای خود، ممکن است به “تعیین وضعیت انکساری” اشاره کنید. این به معاینه انکساری چشم اشاره دارد. بنابراین، اگر مزایای شما بیان می کند که “تعیین وضعیت انکساری از پوشش مستثنی شده است”، این بدان معناست که شما مسئول هزینه های مربوط به بخش انکساری معاینه چشم خود خواهید بود.

اگر از پوشش خود مطمئن هستید، مستقیماً با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید.

معاینه انکساری کلید نسخه شماست

نتیجه نهایی؟ بدون معاینه انکساری چشم نمی توانید نسخه جدیدی برای عینک یا لنز طبی (یا تغییر نسخه فعلی خود) دریافت کنید. فقط آزمایش انکسار می تواند عیوب انکساری را تشخیص دهد. و ارزیابی دقیقی از قدرت لنزهای مورد نیاز برای نسخه شما ارائه دهد.

یک قرار ملاقات بگذارید و یک امتحان بازتابی را برای خود تجربه کنید! به مخاطبین علاقه مندید؟ هنگام رزرو حتماً گزینه معاینه لنز تماسی را انتخاب کنید.

بنابراین، به ما بگویید: فهمیدید معاینه انکساری چشم چیست؟

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.