جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

محلول سالین چیست (آیا همان محلول تماسی است)؟

line
فهرست مطالب

مجلول سالین چیست (آیا همان محلول تماسی است)؟ محلول سالین که محلول نرمال سالین نیز نامیده می‌شود، مخلوطی از آب و نمک با pH متعادل است (اگر می‌خواهید به نظرتان جذاب باشد، کلرید سدیم). و نه، این همان مایع لنز چشم نیست.

محلول نمک حاوی 0.9٪ نمک است. و واقعیت جالب: این مقدار بسیار شبیه غلظت نمک موجود در خون و اشک ما است. سالین اغلب در زمینه پزشکی برای تمیز کردن زخم ها، پاکسازی سینوس ها و درمان کم آبی استفاده می شود. با این حال، می تواند نقش مهمی در مراقبت از چشم ها و لنزهای تماسی شما داشته باشد.

اگرچه محلول سالین کاربردهای بسیار متنوعی دارد، این مقاله به نحوه استفاده از آن برای چشم و لنز چشم شما می پردازد. بزن بریم.

محلول سالین در مقابل محلول تماسی

محلول سالین و محلول تماسی یکسان نیستند. و نباید برای مراقبت از لنزهای تماسی به طور یکسان استفاده شوند. محلول نمک کاملاً ترکیبی از نمک و آب است، در حالی که محلول تماسی حاوی مواد دیگری برای اهداف تمیز کردن و استریل کردن است. اگرچه محلول تماسی اغلب شامل نمک نمکی در فرمول خود می شود، اما شامل ضدعفونی کننده ها، سورفکتانت ها، محلول های مرطوب کننده و نگهدارنده ها نیز می شود.

مایع لنز چه کاری انجام می دهد؟

محلول تماسی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن لنزهای تماسی شما استفاده می شود. وظایف اصلی آن از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها و از بین بردن هرگونه باقی‌مانده روی تماس‌های شما است. اگر از محلول تماسی چند منظوره استفاده می‌کنید، می‌توانید از آن برای شستشوی مخاطبین خود و ذخیره آن‌ها در زمانی که در چشم شما نیستند نیز استفاده کنید.

محلول سالین با لنز چشم چه کار می کند؟

استفاده از سالین می تواند گام مهمی در مراقبت از لنزهای تماسی شما باشد، اما قطعا نباید تنها مرحله یا محصولی باشد که استفاده می کنید. به محلول نمکی و محلول تماسی به عنوان زوج قدرتمند مراقبت از لنزهای تماسی فکر کنید. محلول سالین می تواند در کنار یک محلول تماس چند منظوره یا ضدعفونی کننده، افزودنی عالی برای مراقبت از لنزهای تماسی شما باشد.

محلول تماسی شما اولین مرحله ضدعفونی لنزهای شما را انجام می دهد. اما می‌توان بعد از محلول تماسی از محلول‌های نمکی استفاده کرد تا قبل از قرار دادن آن‌ها در چشم، آن‌ها را بشویید. شستشو به حذف هر گونه زباله یا ذرات اضافی از لنزها کمک می کند و آنها را برای چشم شما ایمن می کند.

محلول های تماسی چند منظوره را می توان هم برای تمیز کردن و هم برای شستشو استفاده کرد، اما چشم پزشک ممکن است بسته به محصولاتی که استفاده می کنید، محلول نمکی را برای شستشو توصیه کند.

نکته کلیدی که باید در مورد محلول نمکی برای تماس ها به خاطر داشته باشید این است که محلول نمکی لنزهای شما را ضد عفونی نمی کند. به همین دلیل، نباید از محلول نمک به تنهایی (بدون محلول تماس ضد عفونی کننده) یا برای نگهداری لنزهای خود استفاده کنید.

آیا می توانید محلول نمکی را در چشمان خود قرار دهید؟

بله، محلول نمکی برای قرار دادن در چشم بی خطر است. در واقع، می تواند اهداف مفیدی را در مراقبت از چشمان شما انجام دهد.

بنابراین، سالین برای چشم ها چه می کند (به غیر از این که آبکشی برای تماس با ماست)؟ سالین همچنین یک راه حل موثر برای موارد زیر است:

آیا چشم مشکی وجود دارد بیشتر بخوانید: آیا چشم مشکی وجود دارد؟ افسانه یا واقعیت؟

پاکسازی پلک یا گل مژه یا بیماری‌های دیگر، مانند بلفاریت

بیرون کشیدن چیزی از چشم

کاهش قرمزی چشم

خیس کردن مجدد مخاطبین برای کمک به حذف اگر به نظر می رسد گیر کرده اند.

آیا می توانید محلول تماسی را در چشمان خود ریخت؟

خیر، ریختن محلول تماسی به طور مستقیم در چشم شما ایمن نیست. ممکن است حاوی مواد شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن باشد که می تواند باعث تحریک، التهاب و قرمزی شود. حتی بدتر از آن، می تواند برای همیشه به چشم شما آسیب برساند.

محلول نمک خانگی

همانطور که می دانید مواد تشکیل دهنده محلول نمکی ساده هستند – فقط نمک و آب. بنابراین ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید یک محلول نمک خانگی درست کنید. اما اجازه دهید شما را همانجا متوقف کنیم.

محلول نمک خانگی هرگز نباید در داخل یا اطراف چشم استفاده شود. این بدان معناست که شما نمی توانید از آن برای شستشوی لنزهای تماسی خود یا شستشوی چشمان خود با هر درجه ای از ایمنی استفاده کنید.

سالین خانگی نسبت به محلول های موجود در فروشگاه استریل کمتری دارد و به راحتی توسط میکروب ها و سایر ذرات موجود در هوا در معرض خطر قرار می گیرد. وقتی نوبت به آب نمک برای چشم شما می رسد، بهتر است محلول نمکی را از داروخانه یا داروخانه محلی خود یا از طریق چشم پزشک خود خریداری کنید.

محلول نمکی چیست؟

بسته به روال مراقبتی شما، محلول نمکی ممکن است نقش مهمی ایفا کند.

با چشم پزشک خود در مورد اینکه آیا باید سالین را در برنامه روزانه خود بگنجانید یا خیر صحبت کنید. پزشک می تواند به شما توصیه کند که چه زمانی و چگونه از محلول به درستی استفاده کنید. آنها همچنین می توانند مارک های ترجیحی محلول نمک را توصیه کنند تا اطمینان حاصل کنند که از محصولات با کیفیت بالا در نزدیکی چشم خود استفاده می کنید.

حال شما جواب دهید محلول سالین چیست (آیا همان محلول تماسی است)؟

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.