جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه با استفاده از لنز رنگی چشمانتان را بزرگ و جذاب نشان دهید

line
فهرست مطالب

لنز چه رنگی چشم را درشت میکند؟ در لنزشو مجموعه‌ای بسیار متنوع از لنزهای رنگی موجود است که البته شرکت‌های المانی، ایتالیایی و کره ای عموما تولید می‌کنند. این لنزها دارای قطر بزرگتری هستند و به طور تکراری در دور لنز از نواری مشکی استفاده می‌شود. دو عامل حاکی از بزرگترین سایز لنز و بنابراین دید چشم‌ها را افزایش می‌دهند.

در دنیای عینک، این لنزها به عنوان “لنزهای تماسی حلقه‌ای” شناخته می‌شوند. به این معنی که اندازه معین‌ای از دوران لنز دارند. همچنین، لنزهای چشم درشت کننده نیز معروف اند. این لنزها همراه با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و تنها در جهت آرایش استفاده می‌شوند.

لنز دور دار

لنزهای دوردار با رنگ مشکی که قطر بزرگی دارند و با داشتن آن‌ها، چشم‌ها بزرگتر به نظر می‌رسند، به عنوان “سیرکل” یا به طور خلاصه “دور دار” شناخته می‌شوند. این لنز‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی طراحی و به بازار عرضه شدند و بسیار زود در کشورهای کره جنوبی، ژاپن، تایوان و چین محبوب شدند.

لازم به ذکر است، فروش لنز‌های دور دار عروسکی در آمریکا ممنوع می‌باشد. لنز‌هایی که در ایالات متحده عرضه می‌شوند، قطری بین ۱۴ تا ۱۶ میلی‌متر دارند. اما لنز‌های بزرگ سازنده چشم دارای قطر بیشتر از ۱۵ میلی‌متر عروسکی بر اساس گفته‌ی متخصصین، بزرگ بودن قطر عدسی برای چشم مضر است و می‌تواند به خطراتی منجر شود. به همین دلیل، آمریکا خرید و فروش این عدسی‌ها را ممنوع کرده است.

این عدسی‌ها چشم را به شکل “مانگا” نشان می‌دهند و کاملا شبیه عروسک‌های کارتونی هستند.

“مانگا” به شخصیت‌های کارتونی ژاپنی و کره‌ای اطلاق می‌شود که اغلب چشم‌های بزرگی دارند و دهان و بینی آن‌ها بسیار کوچک است. موهای این شخصیت‌ها همیشه غیرطبیعی اما جذاب است.

چشم‌های ریز خود را در این لنزهای تماسی بزرگتر نشان دهید. بنابراین، به نظر می‌رسد که این لنزهای رنگی با قطر بزرگ و حاشیه مشکی به دیده شدن چشم‌ها به صورت بزرگتر کمک زیادی می‌کنند.

قطر لنزهای درشت‌کننده چشم بین 16 تا 18 میلی‌متر است. این بزرگی به طوری است که دور مشکی لنز نیز جلوه‌ای منحصر به فرد به چشم می‌دهد و در نتیجه، چشم را بزرگ و درشت‌تر از حالت معمولی می‌کند.

رنگ چشم نوزاد تا چند ماهگی تغییر میکند بیشتر بخوانید: پیش بینی تغییرات رنگ چشم در نوزادان

لنز چه رنگی چشم را درشت میکند

روشنایی لنز نیز در بزرگ‌تر دیده شدن چشم تأثیر می‌گذارد. پس اگر چشم‌های روشن دارید. هر رنگی که انتخاب کنید می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن چشم‌های شما کمک کند. اما اگر چشم‌های شما تیره است. بهتر است لنز دوردار یا حداقل لنز مات رنگی که سطح زیر آن دیده نمی‌شود را انتخاب کنید.

بهرحال، می‌توانید از لنزهای چند رنگ نیز استفاده کنید تا چشم‌های خود را به صورت بزرگتر نشان دهید.

به طور خلاصه، با انتخاب لنزهای درشت‌کننده با قطر بزرگ و حاشیه مشکی، می‌توانید چشم‌های ریز خود را به صورت شخصیت‌های کارتونی جذاب و درشت‌تر نشان دهید.

طریقه “استفاده” از لنز درشت‌کننده‌ی چشم به صورت زیر است:

لنزهای درشت‌کننده‌ی چشم در بسته‌بندی معمولی لنزها عرضه می‌شوند و دارای تاریخ تولید و انقضا هستند.

قبل از استفاده از لنز جدید، باید آن را به مدت 8 ساعت در محلول لنز تازه قرار داد. در این راستا باید تمامی اصول بهداشتی را رعایت کنید. ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون غیرعطری بشوید. و با دستمال بدون پرز آن‌ها را خشک کنید. تا لنز به دستانتان چسبیده نشود.

سپس جالنزی را با محلول ضدعفونی‌کننده‌ی لنز بشویید و خشک کنید. داخل جالنزی را با محلول شویندهٔ لنز پر کنید و سپس لنز جدید را در آن قرار دهید. پک لنز را مدنظر قرار داده و به لنز حداقل 8 ساعت زمان بدهید. پس از آن می‌توانید لنز را استفاده کنید.

روش “نگهداری” از لنز چشم درشت‌کننده چگونه است؟

برای نگهداری لنزهای درشت‌کننده چشم باید توجه داشت که طی روز چربی، پروتئین ها و انواع باکتری‌ها روی سطح لنز رسوب می‌کند. بنابراین، شما باید از محلول‌های مناسبی استفاده کنید تا این رسوبات را از سطح لنز پاک کنید.

مهم است که محلول مناسب با جنس لنز و مطابق با توصیه پزشک استفاده کنید. استفاده از محلول غیراستاندارد ممکن است باعث حساسیت یا ایجاد مشکل شود.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.