جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طرز نگهداری لنز رنگی چشم

line
فهرست مطالب

طرز نگهداری لنز رنگی چشم را با لنز شو بیاموزید. آیا احساس نیاز به تغییر می کنید؟ دنبال چیز متفاوتی هستید؟

لنز رنگی یک راه عالی برای تغییر ظاهر شما ارائه می دهند. آنها تغییر ظاهر شما را بسیار آسان می کنند! در واقع، تغییر رنگ چشم به تناسب استایل شما بسیار ساده تر از رنگ کردن موهایتان است. و تماس های رنگی چشمگیرتر از تغییر آرایش شما هستند.

با این حال، لنز چشم همچنان ابزار پزشکی هستند و باید با احتیاط درمان شوند. بنابراین قبل از اینکه با آنها آزمایش کنید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. اینجاست که ما وارد می شویم! برای آشنایی با مارک‌ها و رنگ‌هایی که بیشتر به شما می‌آیند، و نحوه مراقبت از لنزهای جدید خود را بخوانید.

مارک های لنزهای رنگی محبوب

لنزهای تماسی رنگی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند. برخی از لنزها ظریف هستند و برای افزایش رنگ طبیعی عنبیه شما طراحی شده اند. لنزهای دیگر به طور کامل رنگ چشمان شما را تغییر می دهند.

هنگام مرور لنزهای تماسی رنگی، به عبارات “رنگ تقویت” و “رنگ مات” توجه کنید. لنزهای رنگی تقویتی دارای رنگ شفافی هستند که رنگ طبیعی چشمان شما را افزایش می دهد. لنزهای رنگی مات غیر شفاف هستند و می توانند به طور چشمگیری رنگ چشم شما را تغییر دهند. بنابراین اگر می‌خواهید چشم‌های قهوه‌ای خود را به آبی کودک تغییر دهید، تماس‌های رنگی مات همان چیزی است که نیاز دارید.

در اینجا چند تا از بهترین برند ها را معرفی میکنیم:

  • لنز سولوتیکا
  • لنز کلارو
  • لنز لابلا
  • الامور
  • دسیو
  • پولی ویو
  • لنز سولکو
  • ……

از لنزهای رنگی بی کیفیت خودداری کنید

هنگامی که ایده ای در مورد برند و نوع لنزهای مورد نظر خود دارید، وقت آن است که یک معاینه چشم انجام دهید. برخی از لنزهای تماسی رنگی به عنوان لنزهای پلانو در دسترس هستند، به این معنی که هیچ قدرت اصلاحی ندارند. اما چگونه می توانید بدون مراجعه به اپتومتریست خود برای معاینه مطمئن شوید که بینایی خود 20/20 است؟

فروشندگان لنزهای تماسی طبق قانون موظفند از هر یک از مشتریان خود نسخه ای کمتر از یک سال تهیه کنند. حتی اگر نسخه شما پلانو باشد، باید مدارک را ارائه دهید!

نسخه لنز تماسی شما همچنین شامل اندازه گیری دقیق اندازه و شکل چشم شما می باشد. استفاده از لنزهایی که نسخه اشتباهی دارند یا به خوبی در چشم شما قرار نمی گیرند می تواند باعث آسیب طولانی مدت شود.

لنزهای تماسی تجهیزات پزشکی هستند که مزایایی را برای استفاده کنندگان ارائه می دهند، اما خطراتی نیز دارند. Health Canada ملزم به داشتن مجوز لنزهای تماسی قبل از واردات و فروش در کانادا است. در سال 2016، Health Canada این مقررات را به لنزهای تزئینی (که به آنها آرایشی، رنگی یا مد نیز می گویند) تعمیم داد. نه تنها یک محصول ضعیف می تواند به چشمان شما آسیب برساند، بلکه خرید از فروشندگان نامعتبر می تواند بر حقوق مصرف کننده شما تأثیر بگذارد. هرگز با چشمان خود فرصت نکنید! مخاطبین رنگی خود را فقط از شرکت های معتبری که قانون را رعایت می کنند خریداری کنید.

رنگ چشم نوزاد تا چند ماهگی تغییر میکند بیشتر بخوانید: پیش بینی تغییرات رنگ چشم در نوزادان

انتخاب لنز رنگی

حالا برای قسمت باحالش! هیچ قانون سخت و سریعی برای انتخاب رنگ مخاطبین شما وجود ندارد. شما می توانید لنزهایی را انتخاب کنید که مکمل رنگ طبیعی شما هستند یا می توانید با رنگ های متنوع آزمایش کنید. می توانید به دنبال ظاهری شاداب تر یا طبیعی تر باشید.

کمد شما راهی عالی برای شروع جستجوی بهترین رنگ لنز شماست. لباس های مورد علاقه شما نشانه خوبی در مورد رنگ هایی هستند که شما را به بهترین شکل ظاهر می کنند! حتما به قطعاتی که بیشترین تحسین را برای شما به همراه دارند، توجه ویژه ای داشته باشید. چشم ها پنجره ای به شخصیت شما هستند. بنابراین از بهترین انتخاب های کمد لباس خود برای راهنمایی انتخاب های تماس رنگی خود استفاده کنید.

اگر به دنبال ظاهری طبیعی هستید، باید رنگ پوست و رنگ موی خود را نیز در نظر بگیرید. ایا پوستی گرم با ته رنگ زرد یا طلایی دارید؟ باید از لنزهای رنگی روشن اجتناب کنید. اگر موهای شما بلوند زرد یا قهوه ای طلایی است، از لنزهای بسیار روشن رنگی نیز خودداری کنید. در عوض، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که مکمل پوست شما هستند، مانند قهوه‌ای روشن، عسلی، فندقی و سبز.

اگر پوست شما رنگ های سرد دارد، می توانید رنگ های روشن تر را آزمایش کنید. چه رنگ شما روشن باشد چه تیره، پوست با ته رنگ آبی بیشتر برای رنگ های تند مانند آبی یخی، بنفش، فیروزه ای و آلویی مناسب است.

به یاد داشته باشید، شما مجبور نیستید پیشنهادات ما را به عنوان قانون در نظر بگیرید. رنگ لنز تماسی را انتخاب کنید که شما را خوشحال کند و قلب شما ملودی جدیدی بخواند! خودت را بیان کن!

نکاتی برای طرز نگهداری لنز رنگی چشم

لنزهای تماسی رنگی به همان سطح مراقبت و توجه لنزهای معمولی نیاز دارند. اگر لنزهای رنگی شما به جای یکبار مصرف قابل استفاده مجدد هستند، باید آنها را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، حتماً قبل از هر بار استفاده، لنزهای خود را بشویید.

هنگام تمیز کردن لنزهای تماسی خود باید احتیاط کنید. به یاد داشته باشید، آنها شکننده هستند. برای تمیز کردن لنز، آن را در کف دست خود قرار دهید و کمی محلول لنز را در کف دست خود بریزید. سپس با انگشت اشاره دست مقابل خود به آرامی سطح لنز را با حرکات دایره ای مالش دهید. با این کار هرگونه آلودگی یا پروتئین روی لنز از بین می‌رود. لنزهای خود را به مدت یک شب در یک محفظه تماسی استریل پر از محلول تمیزکننده لنز تازه نگهداری کنید.

همچنین مهم است که هر روز جای لنز خود را تمیز کنید. از محلول لنز خود برای ضد عفونی کردن جالنزی خود استفاده کنید. کیس را با هوای خشک، رو به پایین و درپوش ها را در مکانی تمیز و کم رطوبت بگذارید. به این ترتیب، همیشه در پایان هر روز یک کیس ضدعفونی شده در انتظار شما خواهد بود.

نکات بیشتر برای طرز نگهداری لنز رنگی چشم

اینها اصول اولیه هستند. اکنون در اینجا چند نکته دیگر برای مراقبت از لنز رنگی جدید آورده شده است:

  • همیشه قبل از دست زدن به لنز های رنگی دست های خود را بشویید! دست‌های کثیف می‌توانند باکتری‌ها را به لنزهای شما وارد کنند و سپس چشم‌های شما را آلوده کنند. هرگز بهداشت لنزهای تماسی خود را رعایت نکنید!
  • هنگام شستن دست ها، فقط از صابون بدون عطر برای پوست های حساس استفاده کنید. هر صابونی با عطر یا روغن در آن می تواند بر روی دستان شما باقی بماند. این باقی مانده می تواند لنزهای شما را آلوده کرده و چشمان شما را تحریک کند.
  • برای خشک کردن دستان خود از یک حوله تمیز و بدون پرز استفاده کنید. چرا تاکید بر بدون پرز؟ هر ذره کوچک پارچه یا کرک می تواند بین لنز و چشم شما گیر کند. این به شما ناراحتی می دهد – و شما آن را نمی خواهید.
  • هرگز لنزهای خود را با آب لوله کشی نکنید. تکرار می کنیم: هرگز لنزهای خود را در آب لوله کشی نکنید. آب حاوی میکروارگانیسم‌ها و آلاینده‌هایی است که می‌توانند عفونت‌های خطرناک چشمی را برای شما ایجاد کنند. آب همچنین باعث خشک شدن لنزهای شما و تاب برداشتن آنها از شکل می شود. فقط از محلول لنز تجویز شده خود برای تمیز کردن و شستشوی لنزهای خود استفاده کنید.
  • هرگز صورت خود را نشویید، دوش نگیرید یا با لنزهای رنگی خود شنا نکنید. در واقع، زمانی که از لنزهای خود استفاده می کنید، از تمام کارهای آبی خودداری کنید. اگر باید با لنزهای خود شنا کنید، از عینک ضد آب نیز استفاده کنید. حتماً بلافاصله پس از هر شنا لنزهای خود را بردارید و تمیز کنید.
  • بعد از گذاشتن لنزهای رنگی آرایش خود را انجام دهید. آرایش کردن با لنز خود را به حداقل می رساند. و سعی کنید قبل از ارایش بذارید. در پایان هر روز، لنزهای خود را بیرون بیاورید، آنها را تمیز کنید و قبل از پاک کردن آرایش نگه دارید.
  • اگر از اسپری مو یا هر محصول آئروسل دیگری برای مو استفاده می کنید، قبل از قرار دادن لنز خود از آن استفاده کنید. این محصولات می توانند روی لنزهای شما رسوب کنند و چشم شما را در تمام طول روز تحریک کنند.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.