جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنز رنگی طبی وجود دارد

line
فهرست مطالب

آیا لنز رنگی طبی وجود دارد؟ بله، لنزهای رنگی طبی وجود دارند. این لنزها، علاوه بر تصحیح بینایی، به افراد امکان می‌دهند که رنگ چشم خود را تغییر دهند. از این لنزها به عنوان یک وسیله زیبایی و یا برای تغییر ظاهر استفاده می‌شود. همچنین لنزهای رنگی طبی ممکن است به دلایل پزشکی مانند پوشش دادن عیوب چشمی، مانند نشریات ورید های خونی بر روی سطح چشم یا عفونت و التهابات چشمی، استفاده شود. اما بهتر است قبل از استفاده از لنزهای رنگی طبی با پزشک چشم مشاوره کنید.

لنزهای تماسی رنگی چیست؟

لنزهای تماسی رنگی لنزهایی هستند که برای تقلید از ظاهر طبیعی عنبیه (بخش رنگی چشم) طراحی شده اند. از آنجایی که عنبیه در واقع از اشکال و خطوط رنگارنگ تشکیل شده است. برخی از لنزهای تماسی رنگی آن را تقلید می‌کنند تا ظاهری واقعی‌تر داشته باشند. البته مرکز عدسی که مردمک را می پوشاند واضح است تا کاربر بتواند در واقع از طریق آنها ببیند.

از لنزهای تماسی رنگی می توان به دلایل مختلفی استفاده کرد، از تمایل به افزایش رنگ طبیعی چشم تا تغییر کامل آن.

چرا از لنزهای تماسی رنگی استفاده کنیم؟

وقتی مردم به لنزهای تماسی رنگی فکر می کنند، اغلب موارد استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در ابتدا به ذهنشان خطور می کند. این شامل لنزهایی برای لباس‌ها یا برای بهبود ظاهر فرد می‌شود.
برای لنزهای تماسی رنگی کاربردهای پزشکی نیز وجود دارد. افرادی که آسیب های چشمی یا زخم دارند می توانند برای پوشاندن آسیب از تماس های رنگی استفاده کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد لنزهای تماسی رنگی می توانند به افراد مبتلا به دیسکروماتوپسی (کوری رنگ) کمک کنند. یک مطالعه نشان داد که استفاده از لنزهای تماسی قرمز به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا رنگ سبز را در آزمایش ها بهتر تشخیص دهند.
علاوه بر این، لنز های رنگی که آستیگماتیسم را اصلاح می کنند نیز موجود است.

آیا لنزهای تماسی رنگی ایمن هستند؟

اگر لنزهای باکیفیت را از خرده فروشانی خریداری کنید که با دستورالعمل های FDA مطابقت دارند، لنزهای رنگی برای چشمان شما کاملاً ایمن هستند.
توجه به این نکته مهم است که حتی اگر به نسخه ای در آنها نیاز ندارید یا نمی خواهید. (از این قبیل لنزها اغلب به عنوان کنتاکت “پلانو” یاد می شود)، باز هم باید از یک متخصص مراقبت از چشم بخواهید که نسخه ای برای لنزهای رنگی بنویسد.

این به این دلیل است که همه لنزهای تماسی توسط FDA به عنوان تجهیزات پزشکی کلاس II یا کلاس III تنظیم می شوند. هنگامی که به دنبال خرید این نوع لنزهای تماسی هستید. مراقب سایت هایی باشید که به شما امکان می دهند آنها را بدون نسخه خریداری کنید. این ممکن است به این معنی باشد که سلامت و ایمنی چشم کاربر برای خرده فروش در اولویت نیست. و لنزهای آنها کیفیت پایین تری دارند. غیرقانونی هم هست. صرفه جویی در خرید لنزهای ارزانتر برای یک لباس، ارزش آسیب بالقوه به چشمان شما را ندارد.

هنگامی که لنزهای تماسی رنگی را به درستی خریداری می کنید، بهتر می توانید از تناسب مناسب آن اطمینان حاصل کنید.
اگر علائمی مانند قرمزی، درد چشم، سوزش چشم، حساسیت به نور، یا مشکلات بینایی را تجربه کردید. فوراً لنزهای تماسی خود را بردارید و با متخصص چشم ما مشورت کنی.

قبل از استفاده با یک متخصص مشورت کنید

مانند هر چیزی که به چشم شما مربوط می شود، بهتر است قبل از خرید و استفاده از لنزهای رنگی با متخصصان مراقبت از چشم خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما توصیه ای که چه مارک هایی برای شما بهترین هستند و شما را از خطراتی که برای چشمان شما وجود دارد آگاه کنند.

چرا لنز طبی رنگی؟

لنزهای طبی رنگی برای متمایز کردن یا تغییر رنگ چشم استفاده می شوند. این لنزها به عنوان یک روش نصبی در چشم مورد استفاده قرار می گیرند و به طور معمول برای تغییر رنگ چشم از رنگ طبیعی به یک رنگ دیگر مانند لنز آبی، لنز سبز یا لنز طوسی و لنز عسلی استفاده می شوند. از قبل وجود داشتن مشکلی در چشم مورد استفاده یا علل طبی خاصی برای لنزهای طبی رنگی وجود ندارد. علت استفاده از لنزهای طبی رنگی به انتخاب شخصی و ذائقه شخصی برمی گردد.

رنگ چشم نوزاد تا چند ماهگی تغییر میکند بیشتر بخوانید: پیش بینی تغییرات رنگ چشم در نوزادان

آیا لنز رنگی طبی با شماره بالا وجود دارد

بله، لنزهای رنگی طبی با شماره بالا وجود دارند. شماره بالا به معنای قدرت بالا برای تمامه ویژگی‌های تصویر می‌باشد. این نیرو معمولاً برای تمامه ویژگی‌های تصویر (مانند دید در شب، بیانگر یک خوانایی عالی، معدهٔ عمقی بیشتر و یا تمامهٔ تصویر) توسط تحلیلگر دید ارائه می‌شود.

معمولاً لنزهای رنگی تا شماره 16 ارائه می‌شوند. ولی این بستگی به تولید کننده لنزها دارد و برخی از تولیدکنندگان ممکن است لنزهایی با شماره‌های بالاتر را نیز ارائه کنند.

مهم ترین نکات در استفاده از لنز رنگی طبی

  1. همواره قبل از استفاده از لنزهای رنگی طبی، دست ها را به خوبی بشویید تا بهداشت دستان خود را حفظ کنید. سپس دست ها را به خوبی خشک کنید.
  2. قبل از استفاده از لنزهای رنگی طبی، حتماً از یک متخصص چشم پزشک استفاده کنید. تا مطمئن شوید که چشمان شما مناسب استفاده از لنزها هستند.
  3. همواره لنزهای رنگی طبی را بر اساس دستورالعمل تولید کننده استفاده کنید. به هیچ وجه بیش از حد استفاده نکنید.
  4. اطمینان حاصل کنید که لنزها با مدت زمان استفاده تعیین شده توسط تولید کننده تغییر کنند. لنزهای رنگی طبی معمولاً باید هر یک یا دو هفته یکبار تعویض شوند.
  5. برای از بین بردن بخار یا روغن بر روی لنزها، از محلول پاک کننده خود لنز استفاده کنید. هرگز از آب شیرین برای شستن لنزها استفاده نکنید.
  6. همواره قبل از قرار دادن لنزها در چشمان خود دست های خود را بشویید.
  7. اگر علائم ناراحتی را در طول استفاده از لنزهای رنگی طبی تجربه کردید. فوراً از استفاده از آنها خودداری کنید. و به یک متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید.
  8. قبل از خوابیدن هرگز لنزهای رنگی طبی را در چشمان خود رها نکنید. همیشه لنزها را قبل از خوابیدن خارج کنید.
  9. هرگز لنزهای رنگی طبی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. همواره از لنزهای تمیز و جدید استفاده کنید.
  10. هرگز به لنزها ضربه نزنید یا آنها را در معرض حرارت یا رطوبت زیاد قرار ندهید. همچنین آنها را در معرض نور مستقیم قرار ندهید.

سوالات متداول

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.