جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان سوزش و خارش چشم در خانه

line
فهرست مطالب

درمان سوزش و خارش چشم در خانه :

مانند خارش آهسته شروع می شود که شما را وسوسه می کند که چشمان خود را بمالید یا سعی کنید چشمان خود را پاک کنید. اما پس از آن، این احساس به طور فزاینده ای بدتر می شود. ناگهان، چشم‌های متورم، قرمز و خارش‌دار دارید که به نظر می‌رسد تمام روز بدون توجه به آنچه انجام می‌دهید می‌سوزند.

اگر شما نیز درد، ترشح، حساسیت به نور یا احساس شن در چشمان خود دارید، ممکن است عفونت چشمی داشته باشید. که در این صورت نباید از لنز های قبلی استفاده کنید. و باید به دنبال خرید لنز چشم جدید باشید.

اما اگر چشم‌های قرمز متورم، پف کرده و خشکی دارید که بی‌وقفه خارش می‌کند و می‌سوزد، ممکن است با آلرژی‌های شدید روبرو باشید.

دکتر ، چشم پزشک، فهرستی از کارهای کوچکی را که می‌توانید در خانه انجام دهید ارائه می‌کند که می‌تواند به تسکین چشم‌های مبتلا به آلرژی کمک کند.

چگونه تسکین پیدا کنیم

درمان سوزش و خارش چشم در خانه برای رینیت آلرژیک (تب یونجه) که یک واکنش آلرژیک فصلی معمولی است که با مجموعه ای از علائم همراه است، از جمله:

  • آبریزش بینی.
  • گرفتگی بینی.
  • عطسه کردن.
  • چشم های متورم و آبریزش.
  • خارش بینی، گوش، گلو چشم و/یا دهان.

و در حالی که ما می دانیم که فصل آلرژی برای بسیاری از افراد در تمام طول سال است، برای برخی دیگر، این فصل واقعا فصلی است. اما صرف نظر از زمان، شاید متضادترین علامت آن تاثیر بر چشم های همیشه آسیب پذیر شما باشد.

دکتر می‌گوید: در طول فصل آلرژی، چشم‌های حساس به آلرژی اغلب دچار خارش و علائم دیگر می‌شوند، فقط به این دلیل که در معرض عواملی مانند گرده درختان، علف‌ها، کپک‌ها و ابروسیا قرار می‌گیرند که با تغییر فصول به وجود می‌آیند.

البته، شما می توانید با شروع زودهنگام داروهای آلرژی (یا حتی قبل از شروع فصل آلرژی) به رفع بسیاری از این علائم کمک کنید. اما آلرژی در حال حاضر بدتر از قبل شده است. خوشبختانه، اگر داروی آلرژی خود را به تعویق انداخته‌اید و گرفتار واکنش‌های آلرژیک شده‌اید، این درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا کمی به خودتان تسکین دهید.

از قطره های چشمی استفاده کنید

مصرف قطره‌های چشمی بدون نسخه ممکن است درمانی بی‌نظیر برای سوزش و خارش چشم در خانه به نظر برسد، اما انواع مختلفی از قطره‌های چشمی برای انتخاب وجود دارد. اشک مصنوعی می تواند به روان کردن چشمان شما در هنگام مواجهه با خشکی چشم کمک کند. سپس، قطره های چشمی وجود دارد که با کوچک کردن رگ های خونی در چشم به کاهش قرمزی کمک می کند. اما چیزی که می‌خواهید به دنبال آن باشید قطره‌های آلرژی است که پاسخ هیستامین بدن شما را مسدود می‌کند و هر سه علامت خشکی، قرمزی و خارش را برطرف می‌کند.

دکتر می‌افزاید: افراد معمولاً در صورتی که از قطره‌های آلرژی به طور مداوم و در شروع هر روز استفاده کنند، بیشترین تسکین را تجربه می‌کنند.

لنز چه رنگی به چشم مشکی میاد بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین لنزهای رنگی برای چشمان مشکی در سال 2024

کمپرس سرد را امتحان کنید

اگر حتی پس از استفاده از قطره‌های چشمی، چشم‌های شما همچنان خارش دارند، یا اگر در پایان روز زمانی که به دنبال تسکین لحظه آخری در رختخواب هستید، خارش دارند، از کمپرس سرد استفاده کنید. یک پارچه شستشوی مرطوب و سرد روی چشم‌ها قرار دهید. این می‌تواند با کاهش جریان خون و تورم در آن ناحیه، به تسکین برخی از ناراحتی‌هایی که تجربه می‌کنید، کمک کند.

قبل از خواب دوش بگیرید

پلک ها، مژه ها، ابروها و موهای شما مانند سواب های کوچک پنبه ای هستند که گرده ها را در طول روز جمع می کنند. با دوش قبل از خواب، به جلوگیری از ردیابی همه گرده ها به محل خوابتان کمک می کنید. انجام این کار همچنین می تواند به چشمان شما زمانی که احتمالاً به آن بیشتر نیاز دارد استراحتی بسیار ضروری بدهد.

رختخواب خود را بیشتر عوض کنید

ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد. شستشو رختخواب (روتختی) یک بار در هفته می تواند شما را در معرض بسیاری از آلرژن ها مانند گرد و غبار، گرده، کپک و شوره را قرار ندهد.

تعویض لباس‌هایتان هنگام بازگشت به خانه. و شستشو مرتب آن‌ها در طول هفته نیز می‌تواند همین اثر پیشگیرانه را داشته باشد.

شیشه های ماشین و خانه خود را ببندید

این کمک می کند که به آلرژی خود فکر کنید همانطور که در مورد محافظت در برابر آفتاب فکر می کنید: محافظت در تمام طول سال ضرری ندارد. اما زمانی که آلرژی به اوج خود می رسد، می توانید از اقدامات محافظتی بیشتری بهره مند شوید. از عینک آفتابی برای پوشش چشم ها استفاده کنید. با اینکار در معرض گرد های معلق در هوا یا گرده درختان قرار نمیگیرید. هنگام رانندگی شیشه های ماشین خود را بسته نگه دارید. و پنجره های خود را در خانه ببندید. به خصوص زمانی که تغییرات ناگهانی آب و هوا وجود دارد.

از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید

استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه شما مزایای بی شماری فراتر از کنترل مواد آلرژی زا دارد. مطالعات نشان داده اند که آنها می توانند شرایطی مانند آسم را بهبود بخشند. و همچنین فشار خون، ضربان قلب و عملکرد ریه را بهبود بخشند.

از مالیدن چشم های خارش دار خودداری کنید

ممکن است گفتن اینکه نباید چشمانتان را زمانی که شما را آزار می دهند. مالش دهید، غیر منطقی به نظر برسد. اما در واقع باید تا حد امکان از انجام آن اجتناب کنید!

دست زدن به چشم‌ها می‌تواند منجر به انتقال گرده‌های بیشتری که روی دست‌ها و لباس‌های شما وجود دارد. در کنار سایر باکتری‌ها مستقیماً به چشم‌های شما منتقل شود. که می‌تواند منجر به عفونت شود.

شما همچنین می توانید قرنیه خود را خراش دهید که در نتیجه درد شدید و مشکلات دیگر ایجاد می شود. بعلاوه، اگر به پاک کردن چشمان خود ادامه دهید، آنها می توانند روغن کاری بی اثر را بیش از حد تولید کنند که منجر به رفتار چرخه ای به نام سندرم ماهیگیری مخاطی می شود.

خط پایانی:

اگر درمان‌های خانگی تسکین نمی‌دهند، به دنبال ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی باشید که می‌تواند تشخیص دهد کدام درمان آلرژی چشم برای شما بهترین است.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.