جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنز بدون مایع خراب میشود

line
فهرست مطالب

آیا لنز بدون مایع خراب میشود؟ بله، افرادی که از لنزهای تماسی چشم استفاده می کنند، بهتر است همیشه محلول مخصوصشان را همراه داشته باشند. تا زمانی که لنز را از چشم خود خارج می کنند. درون آن محلول بگذارند. این محلول باعث جلوگیری از خشک شدن لنزها می شود. و آنها را تمیز نگه می دارد. تا برای استفاده بعدی، دچار عفونت و خارش چشم نشوند. به طور معمول، این محلول ها را می توانید از داروخانه خریداری کنید.

شاید پیش بیاید که محلولتان را تمام کرده باشید یا در سفر هستید و فراموش کنید که محلول را با خودتان ببرید. در این شرایط، هیچ راهی ندارید.

آیا می‌توان لنز چشم را در آب نگهداری کرد؟

نه، استفاده از آب برای شستن یا قرار دادن لنز تماسی تماماً نادرست است. دلیل این امر این است که آب حاوی نمک و مواد معدنی مختلفی است، بنابراین، نقطه قوت یا نقطه ضعف آب تصفیه شده است، آن را نمی توان به عنوان یک جایگزین مناسب برای محلول شستشو یا محلول نگهداری لنزهای تماسی استفاده کرد.

همانطور که میدانید لنزهای طبی و رنگی بسیار نرم هستند، بنابراین اگر آب حاوی ترکیبات سنگین و مواد معدنی باشد، میتواند به لنزها آسیب برساند. بنابراین، بهتر است هنگام شنا یا حتی در سونا، لنزهای تماسی را از چشمان خود دور نگه دارید تا لنزها سالم مانده و عفونت چشمی را جلوگیری کنید.

لنز تماسی را می‌توان در محلول آب نمک نگهداری کرد؟

مصرف سرم نمکی یا آب نمک به هیچ عنوان مناسب برای نگهداری و تمیز کردن لنزهای تماسی نیست. در صورت لزوم، تنها می‌توانید از آن برای شستشوی لنز استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که هرگز باید لنز خود را در محلول آب نمک نگهداری نکنید، زیرا این محلول قابلیت تمیز کردن و ضد عفونی کردن لنزهای چشم را ندارد.

عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد بیشتر بخوانید: عمل لیزیک چشم را چند بار میتوان انجام داد

آیا لنز بدون مایع خراب میشود؟ می‌توان آن را در یخچال گذاشت؟

خیر، مطابق تحقیقات علمی، نگهداری لنز چشم در یخچال هیچ کاربردی ندارد. سردی درون یخچال باعث مرگ باکتری‌ها و میکروب‌ها نمی‌شود. بنابراین، بهتر است لنز را در دمای اتاق نگه داشته و از نور خورشید دور نگهدارید.

قبل از استفاده از لنز چه کارهایی باید انجام داد؟

قبل از استفاده از لنزهای رنگی، لنزهای طبی یا لنزهای طبی رنگی، لازم است دستان خود را بشوید. این مراحل را هم در زمان قرار دادن لنز در چشم و هم در زمان خارج کردن لنز از چشم انجام دهید. از صابون معمولی برای شستشو دستها استفاده کنید. و از صابون‌های چرب و معطر خودداری کنید. بعد از شستشو دستها، آنها را خشک کنید. چرا که لنزها به دستهای مرطوب چسبیده و آسیب می ببینند. حوله بدون پرز هم می‌تواند فرایند خشک شدن دستها را سرعت ببخشد. همچنین مهمه که قبل استفاده از لنزها در چشمانتان، هیچ گونه لوسیون، کرم یا مرطوب کننده‌ای روی دستهای خود استفاده نکنید. زیرا مواد چربی به لنزها متصل می‌شوند و باعث آسیب به چشمان شما می‌شوند.

لنز چشم تا چه مدت قابل استفاده است؟ 

تا زمانی که پزشک شما توصیه کند، لازم نخواهید داشت لنزهایتان را تعویض کنید. اگر از لنزهای یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را بعد از هر بار استفاده دور اندازید، حتی اگر فکر می‌کنید لنزهایتان هنوز تمیز و بی‌عیب هستند.

بهتر است با لنزها در هنگام خوابیدن از این کارداری کنید، زیرا ممکن است باعث عفونت چشم، شکستن لنز در چشم و سایر مشکلات مربوط به چشم شود.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.