جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز رنگی برای هالووین: آیا آنها ایمن هستند؟

line
فهرست مطالب

لنز رنگی برای هالووین: آیا آنها ایمن هستند؟ لنزهای تماسی هالووین ممکن است همان چیزی باشد که برای ترساندن یا عجیب شدن در مهمانی که امسال به آن می روند نیاز دارید. این لنز رنگی خیالی می‌توانند رنگ چشم شگفت‌انگیز یا جسورانه شما را به سطحی کاملاً جدید ببرد. اما آنها همیشه ایمن نیستند و باید با احتیاط خریداری و استفاده شوند.

لنز رنگی برای هالووین: آیا آنها ایمن هستند؟

لنزهای تماسی هالووین اگر از جای غیر مناسب تهیه شود، مطمئناً بی ضرر نیستند. هر چیزی که روی کره چشم خود قرار دهید. می تواند باعث آسیب یا عفونت شود که می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

دهه‌ها تحقیق و توسعه لنزهای رنگی تولید کرده است که در صورت تجویز صحیح، استفاده صحیح و نگهداری دقیق، ایمن هستند.

اما همه لنزهای هالووین با این دستورالعمل ها مطابقت ندارند. ایمنی این لنزهای تخصصی (همچنین به عنوان نمایشی، جلوه‌های ویژه یا لنزهی تماسی نیز شناخته می‌شوند). و در نهایت خرید آنها از افراد مناسب و پوشیدن آنها به روش صحیح خلاصه می‌شود.

لنز شو هشدار می دهد: “اگر آنها از طریق اینترنت خریداری شوند و توسط چشم پزشک مناسب نباشند. خطر عوارضی مانند عفونت، جای زخم، تاری دید یا از دست دادن بینایی افزایش می یابد.”

لنزشو در مورد تهدیدات کمتر نیز هشدار می دهد: سوزش، خشکی چشم، قرمزی چشم و ناراحتی مداوم که به نظر می رسد مژه در چشم شما وجود دارد.

در مورد لنزهای رنگی که برای ایجاد درام چشمی برای هالووین طراحی شده اند، این امکانات تقریباً بی پایان هستند.

اما خطر در آن نهفته است. برخی از لنز هالووین ایمن تر از دیگران هستند، اما چگونه تفاوت را می دانید؟

چه چیزی لنزهای تماسی هالووین را مضر می کند؟

لنزهای تماسی برای هالووین نوعی لنزهای تماسی رنگی هستند. که به افراد اجازه می‌دهند رنگ چشم‌های خود را تغییر دهند یا آنها را به کلی تغییر دهند. برخی حتی می توانند نزدیک بینی، دوربینی و/یا آستیگماتیسم را همزمان اصلاح کنند. یا می‌توانند بدون نیرو باشند و چیزی جز «تزیین» ارائه نکنند.

در ایالات متحده، همه لنزهای تماسی تجهیزات پزشکی محسوب می شوند. تنها راه خرید قانونی لنز، خرید از مراکز پزشکی است.

پتانسیل آسیب زمانی ایجاد می شود که لنز رنگی را از طریق وب سایت ها، فروشگاه های و سایر مراکز خریدی که لنزهای هالووین را بدون مجوز می فروشند خریداری می شود.

این قانون ایالات متحده را نقض می‌کند، اما فروشندگان غیراخلاقی را از فروش لنز هالووین یا مشتریان ناآگاه از خرید آنها جلوگیری نمی‌کند.

مشکل خرید غیرقانونی لنزهای رنگی برای جشن هالووین، بدون تجویز چشم پزشک، این است که هر چشمی ابعاد متفاوتی دارد. منطقی است که فرض کنیم هر لنز بدون نسخه ای که خریداری می کنید، خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، که هر یک می تواند مشکلاتی ایجاد کند که منجر به آسیب دیدگی یا عفونت چشم شود.

نسخه چشم پزشک، که اندازه گیری دقیق سطح جلویی چشم را ارائه می دهد، تنها راه برای اطمینان از تناسب مناسب است. هنگام خرید لنز غیرقانونی هالووین چنین اطمینانی وجود ندارد – هر چقدر هم که ظاهر جالبی داشته باشند، هر تضمینی که خرده فروش یا برند ممکن است ایجاد کند.

لنز شو هشدار می دهد: «ارزش ریسک را ندارد. از چشم پزشک بخواهید که آنها را تجویز کند یا حداقل آنها را قبل از قرار دادن آنها روی چشمان خود ارزیابی کند.

خطرات استفاده از لنز رنگی برای هالووین: آیا آنها ایمن هستند؟

طبیعی است که بخواهید لنز هالووین خود داشته باشید. برندها و محصولات برای پاسخگویی به این تقاضا وارد عمل شده اند. اما به خاطر داشته باشید، مشاغل مجازی که لنز هالووین را می فروشند و تحت قوانین ایالات متحده فعالیت می کنند، خریداران را ملزم به ارائه نسخه از چشم پزشک می کنند.

بار دیگر، خرده‌فروشانی به صورت آنلاین و در فروشگاه‌هایی وجود دارند که لنزهای تماسی را بدون نسخه می‌فروشند. شرکت‌هایی که این لنزها را می‌فروشند ممکن است فراتر از صلاحیت قانون ایالات متحده عمل کنند یا از خطرات آن بی‌اطلاع باشند (یا بی‌توجه باشند). اگر این لنزهای تماسی بدون نسخه را بخرید، خود را برای ناراحتی چشم یا بدتر از آن آسیب دیدگی یا عفونت آماده می کنید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) به مطالعات موردی با نتایج زیر از استفاده از لنز تماسی بدون نسخه اشاره کرد:

  • یک پسر نوجوان از یک چشمش نابینا شد.
  • یک دختر نوجوان به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود.
  • زنی پس از 10 ساعت استفاده از لنز، بینایی خود را از دست داد.

AAO هشدار می دهد که لنزهای نامناسب می توانند منجر به ساییدگی یا زخم در قرنیه شوند. نیمه گنبدی شفاف در جلوی کره چشم. خطر دیگر کراتیت است – یک عفونت باکتریایی دردناک.

AAO هشدار می دهد که این لنزهای غیرقانونی “همچنین ممکن است اکسیژن کمتری به چشم وارد کنند، زیرا رنگ ها و رنگدانه های مورد استفاده برای افزودن رنگ، لنزها را ضخیم تر و کمتر تنفس می کنند.”

علائم مشکلات هنگام استفاده از لنزهای هالووین عبارتند از:

  • درد
  • چشم های قرمز
  • تاری دید
  • مشکل در برداشتن – “گیر کردن” لنز روی چشم
  • لنز روی چشم نمی ماند

نکات ایمنی برای لنزهای هالووین

این نکات به شما کمک می کند هنگام استفاده از لنزهای تماسی هالووین از آسیب چشم جلوگیری کنید.

ابتدا به چشم پزشک مراجعه کنید. مطمئن شوید که چشمان شما برای لنز مناسب است و از چشم پزشک خود بخواهید نسخه ای را بر اساس شکل و اندازه دقیق چشم شما تهیه کند.

از جای مناسب خرید کنید. متخصصان مراقبت از چشم ممکن است بتوانند لنز هالووین را مستقیماً به شما بفروشند یا می توانند یک مارک یا وب سایت را توصیه کنند.

دستورالعمل های چشم پزشک خود را در مورد ایمنی، راحتی و نگهداری لنز دنبال کنید. بیشتر این لنزها فقط برای استفاده روزانه هستند و برای خوابیدن نیستند. مطمئن شوید که این موضوع را با چشم پزشک خود روشن کنید.

هرگز لنز خود را به اشتراک نگذارید. شما نمی خواهید هیچ یک از میکروب های دوستانتان با به اشتراک گذاشتن لنزهای تماسی چشم شما را آلوده کند یا برعکس.

مشکلات را نادیده نگیرید قرمزی، تورم یا ناراحتی راهی است که بدن شما به شما می گوید فورا لنزها را بردارید. ممکن است عفونت خطرناکی داشته باشید یا دچار آن شوید. به خصوص اگر با وجود این علائم به استفاده از لنزها ادامه دهید.

با مژه مصنوعی ایمن بازی کنید. مژه های مصنوعی می توانند چشم ها را تحریک کنند، به خصوص اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید. دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال کنید.

هیچ چیز هیجان انگیزی در مورد به خطر انداختن بینایی شما وجود ندارد

تمام هدف هالووین آمیختن سرگرمی با ترس است.

چه فقط قسمت رنگی چشم خود را بپوشانید یا کل سطح فونت را بپوشانید، قطعاً می توانید با لنزهای هالووین ظاهر خود را افزایش دهید. و این لنزها نیازی به ایجاد ترس در دل اطرافیان شما ندارند. لنزهای تماسی را می توان تقریباً با هر تصویری سفارشی کرد: از آرم تیم های ورزشی گرفته تا پرچم های ملی تا ماه و ستاره ها.

اگر از قبل با استفاده از لنزهای تماسی راحت هستید، ممکن است کاندیدای اصلی برای لنز رنگی باشید. اگر هرگز از لنز چشم استفاده نکرده‌اید، بهتر است قبل از امتحان کردن آن‌ها در مهمانی هالووین امسال، محتاط‌تر باشید.

هر کاری که انجام می دهید، فراموش نکنید که بینایی شما در تصمیم گیری درست در مورد آنچه در چشمان خود قرار می دهید، سوار است. لنزهای خود را از راه درست و با نسخه چشم پزشک و فروشنده معتبر خریداری کنید. هرگز آنها را بدون نسخه نخرید – این نه تنها غیرقانونی است، بلکه می تواند خطرناک باشد.

این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، تا مدت‌ها پس از غروب ماه در جشن‌های هالووین، خود را در امن‌ترین مسیر برای روشن کردن دید خواهید دید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.