جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز

line
فهرست مطالب

لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز : لنز چشم مصنوعی، نیاز عملکردی و زیبایی را برای چشم‌های آسیب دیده یا بدشکل برآورده می‌کنند.

لنزهای چشم نرم رنگی این توانایی را دارند که بر روی رنگ چشم تاثیر بگذارند و تغییر دهند. دو نوع متمایز از بیمارانی وجود دارد که می توانند از لنزهای چشم نرم رنگی بهره مند شوند: آنهایی که چشم های بدشکل یا بیمار دارند. و آنهایی که چشمان عادی دارند اما به دنبال تغییر زیبایی روزانه هستند.

بیمارانی که به دنبال تغییر زیبایی در عنبیه خود هستند. می توانند با لنز رنگی جایگزین مکرر قرار بگیرند. این لنزها در طیف محدودی از رنگ ها و پارامترها موجود هستند. و دارای قطر عنبیه و مردمک متفاوت هستند. تعدادی از تولید کنندگان عمده لنزهای چشم این گزینه ها را ارائه می دهند.

بیمارانی که باید ناهنجاری های چشمی خود را بپوشانند. یا بیماری های چشمی خاصی دارند. باید در لنز چشم نرم پروتزی قرار گیرند. این بیماران به لنزی نیاز دارند که حاوی رنگدانه‌هایی باشد که به اندازه کافی متراکم باشد. تا جای زخم یا آسیب سطح چشم را پنهان کند. همچنین ممکن است برای برآوردن یک نیاز عملکردی (به عنوان مثال، انسداد عنبیه یا مردمک) به یک لنز مصنوعی نیاز داشته باشند. ارزیابی پروتز می تواند بسیار مفید باشد.

نشانه های لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز

اندیکاسیون های رایج لنزهای چشم نرم پروتزی شامل آنیریدیا، کلوبومای عنبیه، آلبینیسم چشمی، لکوکوریا، لوکوم، دوبینی، میکرو قرنیه و آتروفی عنبیه است. اکثر بیمارانی که دارای بی‌نظمی عنبیه هستند. علائم خیرگی و فتوفوبیا را نیز دارند. آنها به یک لنز چشم نیاز دارند که انسداد عنبیه را فراهم کند. و علائم آنها در نتیجه کوچکتر شدن قطر مردمک کاهش می یابد.

بیمارانی که دارای اسکار یا ناهنجاری های سفید تیره قرنیه هستند، معمولاً از ظاهر فیزیکی خود آگاه هستند. بیمارانی که این ناهنجاری‌ها را دارند معمولاً درک نور کمی دارند یا اصلاً درک نمی‌کنند، بنابراین بینایی معمولاً هدف اصلی آنها نیست. آنها از عدسی بهره مند می شوند که می تواند ناهنجاری های چشمی را بپوشاند. نیاز عملکردی بیماران تعیین می کند که کدام نوع لنز چشم مصنوعی برای آنها مناسب تر است.

انسداد عنبیه و مردمک لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز

یک لنز چشم پروتزی انسداد عنبیه دارای رنگدانه عنبیه در سطح جلویی (شکل 1a) و یک پشتی سیاه در سطح پشتی (شکل 1b) است. این لنزها می توانند قطر مردمک متفاوتی داشته باشند. با مردمک شفاف/باز یا مردمک سیاه/بسته. لنزهای انسدادی عنبیه برای بیمارانی که مردمک های ثابت، گشاد شده، علائم خیرگی و فتوفوبیا دارند ایده آل هستند. همیشه لازم نیست که رنگدانه عنبیه را در سطح جلویی لنز قرار دهید. بیمارانی که رنگ عنبیه تیره دارند ممکن است بتوانند با یک لنز ساده انسداد عنبیه سیاه به یک تطابق زیبایی مناسب برسند (شکل 2-A).

انسداد عنبیه و مردمک با شکل

شکل 1a. یک لنز انسداد عنبیه با رنگ عنبیه برای مطابقت با رنگ طبیعی عنبیه بیمار.

شکل 1b. یک لنز انسداد عنبیه که پشت عنبیه سیاه را نشان می دهد.

شکل 2. در جهت عقربه های ساعت از بالا: (الف) یک عدسی انسدادی عنبیه با یک مردمک باز. (ب) یک لنز انسداد مردمک با یک عنبیه شفاف و رنگی. (C) هم عدسی رنگی عنبیه و هم انسداد مردمک. (د) یک لنز انسداد مردمک با عنبیه شفاف و رنگی. و (E) یک عدسی انسداد مردمک با عنبیه شفاف.

یک لنز چشم پروتزی مسدود کننده مردمک دارای یک ناحیه مردمک مات (سیاه) و یک عنبیه شفاف (شکل 2-E) یا رنگدانه (شکل 2-B و 2-D) است. این نوع لنز هیچ دیدی ارائه نمی دهد، اما برای بیمارانی که سعی می کنند مردمک سفید رنگ، تیرگی مرکزی قرنیه مات یا برای انسداد دید را پنهان کنند، ایده آل است. لنزهای چشم مصنوعی را می توان با انسداد عنبیه و مردمک هم طراحی کرد (شکل 2).

قطر مردمک

قطر مردمک را می توان برای مطابقت با چشم طبیعی بیمار تعیین کرد. در عدسی انسداد عنبیه، یک مردمک باز با قطر کوچک علائم خیرگی و فتوفوبیا را کاهش می دهد. با این حال، با کاهش قطر مردمک، میدان دید بیمار نیز محدود می شود. این محدودیت می تواند برای برخی از بیماران آزاردهنده باشد. و برای ایجاد تعادل بین راحتی بصری (نور خیره کننده کمتر) و میدان دید بیماران، به مصالحه نیاز است.

یک نکته مهم فعالیت روزانه بیماران است. برای بیماری که بیشتر وقت خود را در خارج از منزل می گذراند. قطر مردمک نهایی را با مردمک معمولی او در نور روشن تطبیق دهید. برای بیماری که بیشتر وقت خود را در داخل خانه می گذراند. قطر مردمک نهایی را با مردمک طبیعی او در نور کم تطبیق دهید. اگرچه ضروری نیست، اما زمانی که به یک لنز چشم مسدود کننده مردمک نیاز است. می‌توان یک تطابق رنگی عنبیه مرتبط با رنگ طبیعی عنبیه تعیین کرد.

انواع لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز

بسیاری از آزمایشگاه ها لنزهای چشم نرم پروتزی را ارائه می دهند. که می توان آنها را به سه نوع کلی طبقه بندی کرد:

  • لنزهای رنگی و شفاف که در آن رنگی همگن در سراسر شابلون عنبیه روی لنز وجود دارد.
  • لنزهای کامپیوتری.
  • لنزهای سفارشی.

همه لنزهای چشم نرم مصنوعی سالانه تعویض می شوند. بسته به نوع لنز چشم، بیماران می توانند پراکسید هیدروژن یا محلول های مراقبت از لنزهای چشم چند منظوره تجویز شوند.

لنزهای رنگی رنگ همگن و شفاف را در سراسر الگوی عنبیه ارائه می دهند (شکل 2 و 3). جزئیاتی مانند خال های عنبیه، قوس قرنیه و برفک های مردمک را نمی توان به لنز رنگی اضافه کرد.

شکل 3. انواع لنزهای رنگی و شفاف.

برای تعیین در دسترس بودن قطر عنبیه و مردمک، مشورت با آزمایشگاه ضروری است. معمولاً می توان قطر مردمک و عنبیه را سفارشی کرد. و در صورت لزوم می توان یک مردمک باز یا سیاه به لنزهای رنگی اضافه کرد. اگر رنگدانه سیاه مردمک به اندازه کافی متراکم نباشد، انسداد کامل مردمک در برخی از طرح های لنزهای چشم پروتز رنگی دشوار است. انسداد عنبیه همیشه امکان پذیر نیست. این لنزهای چشم شفاف هستند و انسداد کامل عنبیه باعث ایجاد عنبیه سیاه می شود (شکل 2-A).

توجه:

با این نوع لنزهای چشم مصنوعی رنگی، می توانید رنگ عنبیه یا عنبیه مشکی پشت را مشخص کنید. اما نه هر دو را. علاوه بر این، رنگدانه عنبیه در این لنزهای چشم معمولاً به اندازه کافی متراکم نیست تا بیمارانی که عنبیه های رنگ روشن دارند، به یک تطابق زیبایی خوب برسند. برای چنین بیمارانی، لنزهای چشم مصنوعی چاپ شده یا نقاشی شده با دست را در نظر بگیرید. که در آنها جزئیات عنبیه برای کمک به تطابق رنگ کلی عنبیه ممکن است.

یک کاربرد جایگزین برای لنزهای چشم مصنوعی رنگی شفاف برای بیماران کم بینایی است. که برای بهبود عملکرد بینایی نیاز به استفاده از فیلتر تیره دارند. برای دستیابی به رنگ صحیح ممکن است کمی آزمون و خطا لازم باشد. و باید به بیماران آموزش داده شود، که لنز ممکن است رنگ عنبیه درک شده آنها را تغییر دهد. به خصوص در بیمارانی که رنگ چشم های روشن تری دارند.

لنزهای چشم نرم کامپیوتری برای نصب پروتز

لنزهای تولید شده توسط کامپیوتر لنزهای چشم پروتزی کامپیوتری دارای رنگ ها و قطرهای عنبیه از پیش تعیین شده هستند (شکل 4). برخی از طرح ها امکان لایه بندی رنگ های مختلف را برای دستیابی به جلوه رنگ عنبیه دلخواه فراهم می کنند. این نوع لنزهای چشم قابل تکرار بوده و قابلیت تکرار خوبی را فراهم می کند.

شکل 4. نمونه هایی از لنزهای تولید شده یا چاپ شده توسط کامپیوتر. همه این لنزها دارای پشت عنبیه شفاف هستند. عدسی های سمت چپ مردمک های باز دارند و عدسی های سمت راست مردمک های سیاه دارند.

انسداد کامل عنبیه

انسداد کامل عنبیه یا مردمک با مشخص کردن پشت عنبیه سیاه و همچنین مشخص کردن رنگ عنبیه جلویی مناسب برای بیمار امکان پذیر است. پشت عنبیه سیاه انسداد کامل عنبیه را برای بیماران فراهم می کند و پشت عنبیه شفاف انسداد جزئی عنبیه را برای بیماران فراهم می کند (شکل های 5-A و 5-B). لازم به ذکر است که پشت عنبیه مشکی می تواند بر روی جزئیات و رنگ عنبیه درک شده در جلوی لنز تأثیر بگذارد. که باید هنگام تطبیق رنگ در نظر گرفته شود.

بر خلاف لنزهای چشم مصنوعی رنگی که در آنها قطر عنبیه و مردمک قابل تنظیم است. برای لنزهای تولید شده توسط کامپیوتر محدودیت‌هایی برای اندازه‌های قالب موجود وجود دارد. علاوه بر این، طیف رنگی از پیش تعیین شده ممکن است برای هر بیمار مناسب نباشد.

شکل 5. جلو و پشت لنزهای مصنوعی کامپیوتری با پشت عنبیه شفاف (A) و پشت عنبیه سیاه (B). توجه داشته باشید که رنگ عنبیه آبی در جلوی لنز همان رنگ تولید شده توسط کامپیوتر است اما رنگ کلی در پشت عنبیه متفاوت است.

لنزهای چشم نرم با طراحی دستساز برای نصب پروتز

لنزهای نقاشی شده با دست لنزهای چشم مصنوعی نقاشی شده با دست کاملا سفارشی هستند. (شکل 6-A و 6-B)، بنابراین قبل از نصب، بیمار باید با آزمایشگاه مشورت کنید.

آنها در هر قطر عنبیه و مردمک در دسترس هستند. عکسی از چشم طبیعی بیمار باید به آزمایشگاه ارسال شود تا رنگ عنبیه و جزئیات آن به صورت سفارشی رنگ آمیزی شود.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

آزمایشگاه عنبیه را روی یک لنز چشم شفاف رنگ می کند. و می توان یک پشتی عنبیه سیاه یا سفید را مشخص کرد. هنگام سفارش این لنزهای چشم، پشت عنبیه سیاه (انسداد عنبیه) باعث می شود که رنگ سطح در مقابل پشت عنبیه سفید تیره تر و عمیق تر به نظر برسد. مطمئن شوید که در ابتدای فرآیند سفارش به آزمایشگاه اطلاع دهید که آیا بیمار به پشتوانه عنبیه سیاه برای کاهش تابش خیره کننده و فتوفوبیا نیاز دارد یا خیر.

لنزهای چشم مصنوعی طراحی شده با دست بیشترین فرصت ها را برای شخصی سازی مطابق با نیازهای هر بیمار فراهم می کند.

شکل 6. نمونه هایی از لنزهای طراحی شده.

ارزیابی لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز

تطبیق رنگ اولین نکته در هنگام نصب لنز چشم پروتز، تعیین رنگ طبیعی عنبیه بیمار است. بیمار باید در اتاق معاینه ارزیابی شود و حریم خصوصی باید حفظ شود. بهترین نتایج زمانی حاصل می شود که نور اتاق در هر بازدید بعدی ثابت باشد. در حالت ایده آل، دیوارهای اتاق معاینه باید به رنگ خاکستری خنثی باشد. برای ارزیابی رنگ عنبیه باید به نورپردازی داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید. برای اطمینان از تطابق دقیق رنگ عنبیه از یک هفته به هفته دیگر، به بیمار دستور دهید لباس سفید یا سیاه بپوشد. یک روکش پارچه ای سفید یا سیاه که در مطب نگهداری می شود نیز می تواند روی لباس بیمار قرار گیرد.

در یک کار پرمشغله لنزهای چشم پروتز، داشتن یک سری لنزهای چشم مصنوعی رنگی از آزمایشگاه انتخابی شما سودمند خواهد بود تا به عنوان پایه مجموعه اتصالات استفاده شود. یک مجموعه مناسب متشکل از رنگ‌های روشن، متوسط ​​و تیره عنبیه نقطه شروع خوبی برای تطبیق رنگ با رنگ طبیعی عنبیه بیمار است.

اگر به یک لنز چشم مصنوعی نقاشی شده با دست نیاز است، چاپگر عکس ضروری است. زیرا تصاویر دیجیتال در مانیتورهای مختلف رایانه دارای رنگ‌های متفاوتی هستند. هنگامی که یک عکس چاپ می شود، رنگ عنبیه در عکس را می توان با رنگ عنبیه طبیعی بیمار در حالی که بیمار در اتاق معاینه است مقایسه کرد.

انتخاب برای زمینه قهوه ای

انتخاب ها برای چشم های قهوه ای بیشتر است. لنزهای چشم مصنوعی رنگی، چاپی و رنگ شده با دست همگی گزینه های بالقوه ای برای چنین بیمارانی هستند. چشمان سبز، خاکستری یا آبی به یک لنز چشم چاپ شده یا نقاشی شده با دست محدود می شود. تا از تطابق خوبی با لوازم آرایشی اطمینان حاصل شود. در بیشتر موارد، رنگدانه در لنزهای چشم رنگی به اندازه کافی متراکم نیست تا جای زخم عنبیه های رنگ روشن را پنهان کند.

لنزهای مصنوعی همگی برای تعویض سالیانه تجویز می شوند. به بیماران توصیه کنید که لنزهای چشم رنگ شده و طراحی شده با دست نهایت در طی یک دوره 12 ماهه استفاده شوند. معمولاً یک محصول مراقبت از لنز به دلیل یک ماده یا نگهدارنده خاص منع مصرف دارد.

پارامترهای لنز چشم دومین مورد توجه، دید بیمار است. بیماری که دارای عیوب انکساری است نیاز به اصلاح انکساری دارد که در قدرت لنزهای چشم گنجانده شود. علاوه بر منحنی پایه، قدرت لنز، دید و قطر کلی، رنگ عنبیه معمولی، قطر عنبیه و قطر مردمک را نیز ثبت کنید (در نور کم و روشن). قطر نهایی مردمک عدسی بر اساس شغل و فعالیت های زندگی روزانه بیمار تعیین می شود.

لنز چشم نرم

لنز چشم نرم باید راحت باشد. و به خوبی روی سطح چشم بیمار قرار گیرد. بیمارانی که سطوح قرنیه نامنظم دارند، ممکن است به تنظیمات منحنی پایه سفارشی نیاز داشته باشند. مرکز لنز چشم را ثبت کنید. و قطر کلی لنز را در صورت امکان تنظیم کنید. تا از پوشش کامل قرنیه اطمینان حاصل کنید.

لنزهای چشم که به خوبی روی قرنیه متمرکز نمی‌شوند، بافت‌های زیرین چشمی را در معرض دید قرار می‌دهند و منجر به وضعیت ارتوفوریک چشم نمی‌شوند. افزایش قطر ممکن است برای تهیه یک لنز چشم به اندازه کافی بزرگ برای پنهان کردن هرگونه ناهنجاری چشمی لازم باشد (شکل 7-A). اگر مرکز لنز چشم با وضعیت ارتوفوریک بیمار مطابقت نداشته باشد، لنز مصنوعی طراحی شده با دست تنها انتخاب است. زیرا این امکان را به عنبیه می دهد که طراحی همانند چشم داشته باشد (شکل 7-B).

شکل 7. هنگامی که هنر عنبیه باید غیرمرکز باشد (A)، یک لنز نرم با قطر بزرگ (B) می‌تواند نصب و رنگ شود تا با رنگ‌های طبیعی عنبیه بیمار مطابقت داشته باشد.

سفارش لنز

در مرحله اول سفارش لنز با پزشک مشورت کنید. از آنجایی که اکثر لنزهای چشم مصنوعی آزمایشی نیستند. هر لنز چشم هزینه ای متفاوت خواهد داشت. لنزهای چشم هیدروژل سیلیکون را نمی توان رنگ کرد و به همین دلیل، بیماران به لنزهای چشم هیدروژل سنتی محدود می شوند.

در صورت امکان، یک لنز چشم شفاف با پارامترهای لنز چشم مناسب برای تأیید تناسب، دید و راحتی سفارش دهید. سفارش مجدد یک لنز چشم شفاف برای تنظیم پارامترها در مقایسه با سفارش مجدد یک لنز چشم مصنوعی رنگی، مقرون به صرفه تر است. هنگامی که تناسب لنز چشم شفاف نهایی شد، لنز چشم را که بیمار با موفقیت از آن استفاده کرده است به آزمایشگاه بفرستید تا رنگ نهایی در آن گنجانده شود.

علاوه بر این، برخی از آزمایشگاه‌ها از بیماران می‌خواهند که در لنزهای چشم انتخابی آزمایشگاه قرار بگیرند. در صورت رعایت دستورالعمل های آزمایشگاهی، موفقیت آسان تر به دست می آید. اغلب، تنها مورد نیاز لنز چشم هیدروژل حاوی 55 درصد آب است. در این صورت، می‌توانید از بین تعدادی لنز چشم که سالانه جایگزین می‌شوند، انتخاب کنید. چنین لنزهای شفافی در شعاع منحنی پایه 6.0mm تا 11.0mm و در قطر کلی عدسی از 10.0mm تا 24.0mm موجود هستند. گاهی اوقات، سفارشی سازی بیشتر امکان پذیر است. این لنزهای چشم در دو طرح لنز کروی و توریک نیز موجود هستند.

عینک های ایمن همراه با لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز

عینک های ایمن یا محافظ برای همه بیماران دارای لنز مصنوعی مهم است. علاوه بر این، قدرت عدسی عینک را می‌توان تنظیم کرد. تا در صورت نیاز، به بزرگ‌نمایی یا به حداقل رساندن چشم بد شکل کمک کند. به عنوان مثال، بیماری که حفره چشم و کره چشم کوچک‌تری دارد، ممکن است از یک عدسی عینک با قدرت مثبت برای ایجاد تقارن خوب در اندازه بین دو چشم بهره مند شود.

نوع بدشکلی نکته نهایی نوع تغییر شکل چشم است. آیا بیمار قرنیه مات شده یا ناهنجاری عنبیه دارد؟ بیمار مبتلا به قرنیه مات شده احتمالاً به لنزهای چشم مردمک و انسداد عنبیه نیاز دارد. بیماری که دارای ناهنجاری عنبیه است به لنز چشم انسداد عنبیه با مردمک باز نیاز دارد.

موارد در پوینت

مورد شماره 1:

لنز رنگی یک زن 75 ساله با سابقه برداشتن آب مروارید و جداشدگی شبکیه متعاقب آن با قرنیه سفید مات شده و شکایت از خودآگاهی نسبت به ظاهر فیزیکی خود مراجعه کرد. ارزیابی ما عدم درک نور، قرنیه مات و شکاف کف دست نسبتاً برابر را تأیید کرد (شکل 8-A). ما لنزهای چشم نرم مصنوعی رنگی و کامپیوتری را آزمایش کردیم.

شکل 8. بیماری که قبل از نصب لنز مصنوعی (A) قرنیه مات شده چپ دارد. و همان بیمار اکنون از یک لنز مصنوعی شفاف رنگی (B) استفاده می کند.

اگرچه لنز تولید شده توسط کامپیوتر قادر به تطابق رنگ خوبی بود. قطر عنبیه 12.0 میلی متری در مقایسه با چشم راست طبیعی بیمار (11.5 میلی متر) بسیار بزرگ بود. یک لنز رنگی نیز تطابق رنگ خوبی را ارائه می‌دهد و در دسترس بودن قطرهای مختلف عنبیه و مردمک، شخصی‌سازی مورد نیاز این بیمار را فراهم می‌کند. یک لنز رنگی و شفاف با قطر عنبیه 11.5 میلی متر و قطر مردمک سیاه 3.5 میلی متر برای این بیمار نهایی شد (شکل 8-B).

مورد شماره 2:

لنز طراحی شده با دست یک بیمار مرد 63 ساله با سابقه آسیب تروماتیک عنبیه در سن 4 سالگی مراجعه کرد. او برداشتن آب مروارید را در سن 8 سالگی گزارش کرد. و در حال حاضر بهترین اصلاح را به 20/400 داده است. معاینه ما تایید کرد که این بیمار مردمک ثابت و متسع داشت (شکل 9-A). او علائم خیرگی و فتوفوبیا داشت.

شکل 9. بیماری که به دلیل ضربه عنبیه (A) مردمک نامنظم دارد. و همان بیمار اکنون از یک لنز مصنوعی نقاشی شده با دست استفاده می کند (B).

عنبیه طبیعی بیمار به رنگ آبی مایل به خاکستری روشن بود. ما با موفقیت بیمار را در یک لنز مصنوعی طراحی شده با دست با قطر عنبیه 11.5 میلی متری، پشت عنبیه سیاه و یک مردمک باز 3.5 میلی متر تطبیق دادیم تا دید 20/400 او حفظ شود. ما همچنین از یک صلبیه مات سفید روشن درخواست کردیم تا رنگ زیرین چشم را به دلیل عدم تمرکز جزئی در عدسی پنهان کند (شکل 9-B).

مورد شماره 3:

لنز چاپی کامپیوتری یک بیمار مرد 75 ساله با شکایت از تابش خیره کننده و دید ضعیف ناشی از آسیب تروماتیک عنبیه چپ مراجعه کرد. معاینه ما تایید کرد که او مردمک ثابت و گشاد شده ای داشت. و بهترین حالت آن را تا 20/40 اصلاح کرد. بیمار در حال حاضر با مشکل خیرگی و دوبینی مواجه است (شکل 10-A). او قادر به تحمل لنز انسداد مردمک در چشم چپ خود نبود.

لنزهای چشم نرم برای نصب پروتز

شکل 10. بیماری که به دلیل ضربه عنبیه (A) مردمک نامنظم دارد و همان بیمار اکنون از لنز مصنوعی چاپی کامپیوتری (B) استفاده می کند.

در حال حاضر، بیمار از یک لنز پروتزی چاپ شده با پشت عنبیه سیاه، رنگ عنبیه آبی، قطر عنبیه 12.0 میلی متر و مردمک باز 4.5 میلی متر استفاده می کند (شکل 10-B). او همچنین برای از بین بردن علائم دوبینی، عینکی با منشور به چشم می‌زند. CLS

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.