جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند جفت عینک نیاز دارید؟

line
فهرست مطالب

چند جفت عینک نیاز دارید؟ این به نیازهای بینایی شما، بیمه بینایی شما، بودجه شما و حتی حس مد شما بستگی دارد. بیشتر افراد برای اصلاح بینایی خود عینک های طبی یا لنز چشم دریافت می کنند، اما عینک های تخصصی دیگر شامل عینک های کامپیوتری برای کاهش فشار چشم دیجیتالی، عینک های آفتابی پلاریزه برای کاهش تابش خیره کننده و جلوگیری از اشعه های مضر ماوراء بنفش، خوانندگان برای کمک به شما برای دیدن از نزدیک، و عینک های اسکی و عینک های ورزشی برای زمانی است.

شما در شیب ها هستید یا موتور سیکلت خود را سوار می کنید. بنابراین، به چند لیوان نیاز دارید؟ کلیفورد دبلیو بروکس، OD، FAAO، از دانشکده بینایی سنجی دانشگاه ایندیانا، می گوید: «گزینه های بسیار بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. اما مردم عینک‌های تخصصی را در نظر نمی‌گیرند، زیرا نمی‌دانند که از آنها کمک می‌شود.» با افرادی آشنا شوید که بیش از یک عینک دارند. و در یک مورد تقریباً به همان اندازه عینک برخی از افراد کفش دارند.

چند جفت عینک افتابی نیاز دارید؟

عینک چیزی بیش از یک اکسسوری مد است. عدسی دودی اولین خط دفاعی شما برای محافظت از چشمان شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش (UV) خورشید است.

ساموئل دی. پیرس، رئیس انجمن بینایی سنجی آمریکا، OD می گوید: “بدون توجه به فصل یا مکان، مردم باید از چشمان خود با عینک های آفتابی با کیفیت خوب محافظت کنند که مانع از تابش اشعه ماوراء بنفش شود.” حتی عینک های طبی را می توان با رنگ و محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش ساخت.

اما جذابیت مد نیز مهم است – زیرا اغلب این چیزی است که باعث خرید عینک می شود.

باب ماتسوکا از شهر نیویورک یکی از طرفداران عینک افتابی است. “آنها برای من مانند کفش هستند!” او چند جفت بدون نسخه را در یک مرطوب‌کننده سیگار با کاربری جدید ذخیره می‌کند. و آماده است تا برای استفاده روزانه روی صورت خود قرار گیرد.

«اگر یک عینک زیبا ببینم، تمایل دارم آن را تهیه کنم. آنها بیانگر شخصیت و مد هستند – هیچ چیز عملی در مورد آنها نیست.

مجموعه عینک ماتسوئوکا همچنین به چندین جفت سایه کاربردی دیگر برای فعالیت های بیرون از منزل او گسترش می یابد. دو جفت محافظ کناری هستند تا هنگام سوار شدن بر اسکیت برد برقی خود مانع وزش باد شوند و او سه مجموعه عینک اسنوبورد دارد.

چند جفت عینک مطالعه نیاز دارید؟

بعد از 40 سالگی، تقریباً همه متوجه می شوند، که خواندن نوشته های کوچک سخت تر می شود. این تغییر طبیعی بینایی پیرچشمی نامیده می شود و نشانه آن است که زمان معاینه چشم فرا رسیده است. و احتمالاً نسخه ای برای لنزهای پیشرونده یا عینک های مطالعه سفارشی.

زمانی که لی آن نیومن از کاوندیش، آیداهو، برای اولین بار در خواندن مشکل داشت، با چشم پزشک خود مشورت کرد. اگرچه هنوز نسخه لازم نبود، اما دکتر عینک های مطالعه بدون نسخه را پیشنهاد کرد.

این عینک مطالعه تقریباً در همه جا موجود است. معمولاً ارزان هستند و در طیف وسیعی از بزرگنمایی ها، رنگ ها و سبک ها هستند.

نیومن می‌گوید: «من آن‌ها را در مغازه‌های تخصصی فرودگاه، فروشگاه‌های هدیه بیمارستانی، خواربارفروشی‌های محلی و حتی فروشگاه دلار پیدا کرده‌ام.

“تصمیم به استفاده از اکسسوری با عینک من این انتقال را به جای افسرده کننده، سرگرم کننده کرده است.”

یانگ می‌گوید: «کمد عینک من گسترده است و ظاهری کاملاً طنزآمیز دارد. خوانندگان من عبارتند از: چشم گربه ای، بدون لبه، خلبان، لاک لاک پشت مستطیلی، پلاستیکی، گرد، نیمه چشم – و همه رنگ های مختلف!

عینک کامپیوتر

وابستگی فزاینده ما به دستگاه‌های دیجیتال، از جمله رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند. دسته جدیدی از مشکلات بینایی را ایجاد کرده است که به عنوان فشار چشم دیجیتال شناخته می‌شوند. علائم شامل خشکی و سوزش چشم، تاری دید، حساسیت به نور و سردرد است.

بروکس از دانشگاه ایندیانا می گوید، می توان از لنزهای تک بینایی برای عینک های کامپیوتری استفاده کرد که مخصوصاً برای یک فاصله دیدی که معمولاً استفاده می کنید تجویز می شود. او می‌افزاید که راه‌حل بسیار بهتر، لنزهای پیشرونده شغلی است که مخصوصاً برای دستگاه‌های دیجیتال و صفحه نمایش رایانه شما طراحی شده‌اند.

لنزهای پیشرونده به دارنده این امکان را می دهند که به وضوح در فواصل دید متوسط ​​و جدید مورد نیاز برای تسکین ناراحتی ناشی از فشار چشم دیجیتال (که به آن سندرم بینایی کامپیوتری نیز گفته می شود) به وضوح ببیند.

برای راحتی بیشتر، عینک کامپیوتر باید دارای پوشش ضد انعکاس باشد. بسیاری از متخصصان مراقبت از چشم همچنین استفاده از نور آبی را توصیه می کنند. که در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور آبی مرئی پرانرژی ساطع شده از صفحه نمایش دستگاه محافظت می کند.

بروکس اشاره می‌کند که عینک‌های مخصوص کامپیوتری که به‌طور خاص تجویز می‌شوند، راحتی بیشتری نسبت به لنزهای معمولی پیشرونده یا دو کانونی هنگام مشاهده صفحه نمایش کامپیوتر فراهم می‌کنند.

کدام رنگ لنز چشم به رنگ پوست من میاد؟ بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ لنز چشم برای همه انواع پوست

تنها راهی که صفحه نمایش (با پیشرونده یا دو کانونی معمولی) شفاف می شود این است که برای دیدن آن سر خود را به عقب خم کنید. بروکس می‌گوید این ناراحت‌کننده است و واقعاً نمی‌توانید دید خوب و واضحی داشته باشید.

بروکس می‌گوید که از تفاوتی که عینک‌های کامپیوتری خودش در سطح راحتی او ایجاد کرده است شگفت زده شده است. و او آنها را به افرادی توصیه می‌کند که زمان زیادی را در مقابل نمایشگر کار می‌کنند.

چند جفت عینک ورزشی نیاز دارید؟

طبق مطالعه ای که توسط JAMA Ophthalmology منتشر شده است. تقریباً 30000 نفر هر ساله با آسیب های چشمی مرتبط با ورزش در بخش های اورژانس در ایالات متحده قرار می گیرند. برخی از آسیب‌ها ناشی از استفاده روزمره از عینک‌هایی است که استانداردهای ایمنی و عملکرد مورد نیاز برای استفاده ورزشی و ورزشی را رعایت نمی‌کنند.

بسیاری از این آسیب‌های بالقوه تهدید کننده بینایی را می‌توان با عینک‌هایی که عملکرد ورزشی را افزایش می‌دهند، پیشگیری کرد.

دسته عینک های ورزشی محافظ شامل عینک ها و عینک های ایمنی، سپر ایمنی و محافظ های چشمی است که برای یک ورزش خاص طراحی شده اند.

پیرس می گوید: عینک های ورزشی از مواد قوی تری ساخته شده اند و برای مقاومت نهایی در برابر ضربه و دوام طراحی شده اند. همچنین برای حداکثر راحتی، تناسب و پوشش برای محافظت در برابر عناصری مانند خورشید، آب یا باد طراحی شده است.

راجا حمید، ساکن شهر نیویورک، هنگام ورزش به سه نوع عینک محافظ متکی است.

برای دوچرخه سواری در شب، او از لنزهای شفاف و پیچیده استفاده می کند. تا از چشمانش در برابر گرد و غبار و زباله های موجود در هوا محافظت کند. او هنگام دوچرخه‌سواری در کوهستان، از عینک‌های یخچالی گران‌قیمت با لنزهای فتوکرومیک و سپرهای جانبی ضد آفتاب استفاده می‌کند.

برای صخره‌نوردی، حمید از عینک‌های بیلی استفاده می‌کند. عینک‌های ورزشی با لنزهای منشوری ویژه که میدان دید عمودی کاربر را گسترش می‌دهد.

حمید می‌گوید: «من زمانی که روی زمین هستم و شریکم در حال بالا رفتن از یک صخره یا دیوار سالن ورزش است، از عینک‌های نگهدارنده استفاده می‌کنم، به‌جای اینکه گردنم را بالا بیاورم تا در حالی که طناب می‌خورم، آنها را تماشا کنم.

مد

در نهایت، عینک به عنوان یک بیانیه مد یک مد قطعی است. چیزی که اخیراً حتی وال استریت ژورنال نیز به آن توجه کرده است.

در آتلانتا، Danica Kombol مجموعه‌ای از عینک‌های مد روز را برای مناسبت‌های مختلف جمع‌آوری کرده است که نشان‌دهنده مد لباس درونی او است.

«مشخصات روزانه من عینک های بزرگ و جذاب هستند. من در رسانه های اجتماعی کار می کنم، بنابراین با برند من مطابقت دارد. برای عصر، من یک جفت عینک پرادا با رنگ آبی زیبا دارم که بسیار نرم‌تر هستند. و ظاهر جذاب‌تری را نشان می‌دهند.

کومبول می افزاید: من حتی عینک هایی برای باغبانی دارم. یک جفت قدیمی که بدم نمی آید به ان خاک پاشیده شود.

آخرین دلیلی که برخی افراد بیش از یک عینک دارند؟ آنها می خواهند یدکی داشته باشند.

من با یک مادر فوق‌العاده بزرگ شدم. که هر روز صبح 15 دقیقه از او می‌پرسید: «عینک من کجاست؟» می‌خواستم مطمئن شوم که هرگز آن شخص نبودم! کارول والاس از گرینویچ، کانکتیکات می گوید.

والاس اکنون دوازده خواننده ارزان قیمت در پنج سبک مختلف و چندین رنگ در اطراف خانه و محل کار خود دارد که می تواند در صورت نیاز آنها را بگیرد.

کدام گزینه

آیا یک یا چند مورد از این گزینه های عینک مخصوص برای شما کار می کند؟ اگر تمام روز روی صفحه کامپیوتر کار می‌کنید. عینک‌های کامپیوتری می‌توانند از دید شما محافظت کنند. اگر زمان زیادی را در بیرون از خانه می گذرانید – یا بچه هایتان این کار را می کنند – عینک آفتابی برای محافظت از بینایی شما ضروری است.

با چشم پزشک خود مشورت کنید و در مورد اینکه کدام لنزها، پوشش ها و فریم ها بهترین انتخاب برای نیازهای خاص شما هستند، توصیه هایی بخواهید. و فراموش نکنید که بپرسید آیا بیمه بینایی شما به شما کمک می کند تا در خرید عینک خود صرفه جویی کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.