جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دلایل ضعیفی چشم

line
فهرست مطالب

دلایل ضعیفی چشم متعدد است. اما نگران نباشید، لنز چشم اختراع شده. در حالی که چشمان ما بعنوان یکی از مهمترین اعضای بدن شناخته می‌شوند، به دلایلی می‌توانند مشکل داشته باشند. اگر شامل نمایاندن مشکلات دید، مثل کاهش وضوح، دید ابلهانه، سرگیجه، درد سر و غیره هستید، که معمولاً توسط چشم پزشک تشخیص داده می‌شوند. در دنیای مدرن امروز، لنز‌های طبی، یکی از راه حل های متداول برای درمان مشکلات چشمی هستند. در این مقاله، ما به بررسی علت ایجاد مشکلات چشم و نیز لنز‌های طبی به عنوان یک راه حل برای درمان این مشکلات پرداخته‌ایم.

برخی از دلایل عمومی ضعیفی چشم

مشکلات چشم دارای عوامل متعددی هستند. خود تنها یک بیماری، عامل خودآگاه برخی مشکلات چشمی نیست. برخی عوامل می‌تواند رفتارهای روزانه ما، جدایی از وراثت، یا شرایط زندگی‌مان باشود. برخی عوامل مهم عبارت‌اند از:

1. رفتارهای شخص

بدلایل دلخواه خود، بسیاری از مردم برای دستیابی به فواصل نزدیک با چشمان خود برخی از رفتارها را انجام می‌دهند. مثلا ممکن است برای خواندن کتاب، کار کردن با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون، فاصله بین چشمان آن‌ها و شی ‌هایی که به آن تمرکز دارند، خیلی کم باشد. این عمل، فشار زیادی روی عضلاتی اعمال می‌کند که باعث کاهش تمرکز چشمی و کاهش وضوح تصویر می‌شود.

2. بیماری‌های مربوط به چشم

شامل بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا، دیابت و افرادی که چشم های خود را تحت جراحی قرار داده‌اند می‌شود. بیماری‌های انسداد رگ‌های خونی در چشم، عواملی مانند انفلوآنزا، عفونت‌های چشمی و عوامل خارجی موجود در هوا، نظیر هوای آلوده، نیز می‌توانند به ایجاد مشکلات چشمی منجر شوند.

3. وضعیت روزانه

در روال زندگی روزانه ما، زندگی در دنیای مدرن با عنوان یکی از منابع اساسی بروز مشکلات چشمی به شمار می‌رود. نشستن پشت میز کاری و کار با رایانه، تماشای تلویزیون و تصویر بازی، استفاده از گوشی‌های هوشمند و کار با ماشین، همگی عوامل اصلی بروز مشکلات چشمی هستند.

نشستن پشت یک میز کار یا جا به جایی شیفت، ممکن است باعث درد، خستگی یا افت تمرکز و وضوح دید شود. این بیماری معمولا به عنوان عامل کوچک مشکلات استفاده از رایانه شناخته می‌شود.

لنز طبی بهترین جایگزین برای دلایل ضعیفی چشم ها

اگر مشکلات دیداری با خود دارید، بهترین‌ راه ایجاد ارتباط با یک چشم‌پزشک است. برخی از متخصصین چشم، شامل کارشناسان لنز طبی، مشاوران چشمی و مشاورین دینامیک دید وجود دارند که با تخصص و تمرین خود، به شما کمک خواهند کرد.

یکی از فواید استفاده از لنز طبی، قیمت آن است. با این حال، این هزینه معمولاً شناور است و به دلیل ارزان شدن مواد استفاده شده در تولید لنز و نیز رقابت روزافزون در صنعت، روز به روز کاهش می‌یابد. البته برای اطمینان از تجربه خوب خود، به جای خرید لنز از مراکز نامعتبر، به‌توصیه ی متخصصین چشم، به یک فروشگاه متخصص در خرید لنز مثل لنزشو مراجعه نمایید.

در نهایت، در صورتی که مشکلات چشمی شما ماندگار و غیرفعال بوده و با درمان های دیگر راهبرد ندارد، نیاز به درمان با لنز طبی، یک راه خوب جهت بهبود حال شماست. اطمینان داشته باشید که استفاده از لنز طبی، انگیزه زیادی برای بهبود مشکلات چشمی شما به ارمغان خواهد آورد.

9 چیزی که باعث ضعیفی چشم می شود

علل رایج ضعیفی چشم می تواند ریشه در عادات و شیوه زندگی داشته باشد و همچنین با نگرانی های سلامتی قبلی مرتبط باشد. سابقه پزشکی خانوادگی خاص نیز می تواند به شما در پیش بینی شروع مشکلات بینایی کمک کند. رفع مشکلات بینایی مرتبط با افزایش سن، عیوب انکساری (مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم) در حال حاضر شایع ترین مشکلات چشمی در ایالات متحده است. با این اوصاف، علل این مشکلات بینایی چیست؟

بررسی دلایل ضعیفی چشم

در حالی که بینایی ضعیف می‌تواند ارثی باشد، اما عادت‌هایی وجود دارد که ممکن است در نهایت به کاهش بینایی منجر شود. موارد زیر برخی از رایج ترین عادت های بد برای شما هستند که باید آنها را ترک کنید:

استفاده بیش از حد صفحه نمایش

ساعت‌های طولانی کار با رایانه یا مطالعه با تلفن هوشمند می‌تواند منجر به خشکی چشم، تاری دید و سایر نگرانی‌های سلامتی شود. خستگی چشم کامپیوتر را می‌توان با عینک‌های محافظ صفحه نمایش دیجیتال مبارزه کرد، اما باید ساعت‌های استفاده از صفحه نمایش را زیر نظر داشته باشید. هر بیست دقیقه به طور منظم استراحت کنید تا از صفحه نمایش نگاه کنید، یک شی را در دوردست مشاهده کنید و به چشمان خود استراحت دهید. همچنین باید ده بار به آرامی پلک بزنید تا به روان شدن چشمانتان کمک کند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

مصرف کم اب

اگر به اندازه کافی آب ننوشید، چشمان شما بیشتر دچار کم آبی می شود. این باعث پف، خشکی و قرمزی چشم ها می شود. تعداد دقیق فنجان برای نوشیدن در روز وجود ندارد. شما باید سعی کنید حدود 15.5 فنجان به عنوان نر یا 11.5 فنجان به عنوان ماده مصرف کنید. با این حال، بهترین قضاوت در مورد هیدراتاسیون، رنگ ادرار است. ادراری را هدف بگیرید که به رنگ زرد روشن است. ادرار شفاف ممکن است نشانه‌ای از آبرسانی بیش از حد باشد.

رژیم غذایی ضعیف

همانطور که باید به مصرف آب خود توجه کنید، باید مراقب غذایی که وارد بدن خود می کنید نیز باشید. رژیم غذایی بد برای چشم شما مضر است. غذاهایی که چشم ما دوست دارد شامل سبزیجات برگدار، تخم مرغ، آجیل و غذاهای دریایی است.

کمبود خواب

زمانی که فرد کمتر از شش تا هشت ساعت در شب بخوابد، خستگی و فشار چشم ممکن است ایجاد شود. شما تنها کسی نیستید که به استراحت نیاز دارید. هنگامی که به اندازه کافی بخوابید، به چشمان خود زمان می دهید تا به طور مداوم روغن کاری شوند.

مالیدن بیش از حد چشم ها

مالیدن چشم ها ممکن است یک عادت بی ضرر به نظر برسد اما در واقع می تواند منجر به مشکلات چشمی جدید یا بدتر شود. اگر چشم‌هایتان را خیلی مکرر مالش دهید، می‌توانید نزدیک‌بینی و گلوکوم را بدتر کنید که هر دو مستقیماً بینایی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. قوز قرنیه در واقع می تواند به دلیل مالش بیش از حد چشم شروع شود. این زمانی است که قرنیه در حالی که باید گرد باشد، دوباره شکل می‌گیرد و به شکل مخروطی نازک می‌شود.

رد شدن از معاینه چشم

اپتومتریست ها می توانند مشکلات بینایی و بیماری های چشمی را در طول معاینات منظم چشم تشخیص دهند. هنگامی که از این امتحانات اجتناب می کنید، ممکن است به این سرعت مشکلات در حال پیشرفت را پیدا نکنید. بدون علامت هشدار، اقدامات پیشگیرانه کمی در برابر این مسائل دارید. در حالی که برنامه ریزی یک قرار ملاقات با اپتومتریست ممکن است در ابتدا مشکلی به نظر برسد، اما این یک سرمایه گذاری بلند مدت هوشمندانه برای سلامت چشم شما است.

سیگار کشیدن

وقتی به سیگار کشیدن و مشکلات سلامتی فکر می کنید، احتمالاً چشمان شما اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می کند. در حالی که بیماری های قلبی و سرطان ریه نگرانی های اصلی افراد سیگاری هستند، از دست دادن بینایی نیز نگران کننده است. شایع ترین خطرات بیماری چشمی که با سیگار بدتر می شود، دژنراسیون ماکولا (AMD)، گلوکوم، خشکی چشم و آب مروارید است. در واقع، احتمال ابتلا به AMD در افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری بیشتر است. احتمال دقیق بودن چهار برابر بیشتر است. افراد سیگاری نیز بیشتر در معرض ابتلا به آب مروارید هستند.

عدم محافظت از چشم در برابر نور خورشید

آیا می دانستید که می توانید کره چشم خود را در معرض آفتاب قرار دهید؟ خیلی وحشی است، درست است. فوتوکراتیت یک آفتاب سوختگی در سطح چشم است. اما آفتاب سوختگی چشم ها تنها یکی از مشکلاتی است که وقتی به اندازه کافی از عینک آفتابی استفاده نمی کنید به وجود می آید. کسانی که از چشمان خود در برابر نور خورشید محافظت نمی کنند، بیشتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولا، سرطان و آب مروارید هستند.

کار برای دوره های طولانی در نور کم

همانطور که خیره شدن به صفحه نمایش در طول روز می تواند به چشمان شما آسیب برساند، یکی از دلایل ضعیفی چشم کار در نور کم نیز می تواند باشد که منجر به مشکلات مشابه شود. چشمان شما باید برای تمرکز بیشتر کار کنند که می تواند آنها را خسته کند و منجر به خستگی چشم شود. اما همانطور که نور کم برای بینایی شما مضر است، نور روشن نیز بهتر نیست. محل کار و خانه خود را بررسی کنید و تغییرات لازم را برای کمک به تسکین چشمان خود اعمال کنید.

بیماری های زمینه ای که می تواند منجر به مشکلات چشم شود

برخی از بیماری ها می توانند با مشکلات چشمی مرتبط باشند یا در نهایت منجر به ایجاد مشکلات چشمی شوند. اگر سابقه خانوادگی یا سابقه شخصی هر یک از شرایط زیر دارید، باید با اپتومتریست خود در مورد اقدامات پیشگیرانه ای که باید برای محافظت از بینایی خود انجام دهید صحبت کنید. شرایط زیر ممکن است منجر به بدتر شدن بینایی شود:

  1. دیابت
  2. سکته
  3. پره اکلامپسی
  4. پسوریازیس
  5. میگرن

ایا دلایل ضعیفی چشم ربط به ژنتیک دارد؟

نزدیک بینی و دوربینی (نزدیک بینی و دوربینی) اغلب از نظر ژنتیکی مرتبط هستند. اگر یکی یا هر دوی والدین شما نزدیک بینی یا دوربینی داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که به این عیب انکساری نیز مبتلا شوید. سایر مشکلات چشمی که از نظر ژنتیکی مرتبط هستند عبارتند از کوررنگی یا کمبود دید رنگ و رتینیت پیگمانتوزا. گلوکوم و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، نگرانی های جدی تری هستند که به چشم مرتبط هستند و پتانسیل ارتباط ژنتیکی را دارند. اگر سابقه خانوادگی این بیماری ها را دارید، باید اقدامات بیشتری را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که چشمانتان به طور منظم هستند

آیا می توانید بینایی خود را بهبود بخشید؟

هیچ راه حل سریعی برای بهبود صد در صد بینایی وجود ندارد. اما، می توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا ویتامین A و لوتئین بیشتری مصرف کنید که هر دو برای بینایی مفید هستند. سعی کنید هویج، کلم بروکسل، سیب زمینی شیرین و اسفناج را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. یک شبه تغییراتی ایجاد نمی کند، اما به مرور زمان می تواند به دیدن در نور کم و در شب کمک کند. بهترین راه برای بهبود بینایی، استفاده از لنزهای طبی است، نه عینک. در حال حاضر، 11 میلیون آمریکایی بالای 12 سال می توانند از اصلاح انکساری بهره مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود بینایی خود، یک قرار ملاقات با اپتومتریست خود ترتیب دهید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.