جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا لنز چشم چپ و راست دارد

line
فهرست مطالب

آیا لنز چشم چپ و راست دارد؟ اگر از لنزشو بپرسید به شما میگوید اگر لنز طبی استفاده میکنید، بله! شاید از خود بپرسید که چرا روی لنز شما حروف L و R نوشته شده است؟

ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و تفاوت لنزهای تماسی چپ و راست را برای شما توضیح دهیم.

در بیشتر مواقع تفاوتی بین لنز های چپ و راست وجود ندارد. اما ممکن است زمانی مجبور شوید از لنزهای طبی متناسب با نسخه استفاده کنید. لنز شو با توجه به نسخه، لنزهای طبی مختلفی را برای هر یک از چشمان شما تجویز کند. لنزهای زیبایی که به آنها لنزهای رنگی نیز گفته می شود، در LensShow.net فروخته می شوند. که به ان لنزهای تماسی پلانو میگویند، به این معنی که آنها لنزهای نمره دار نیستند، هر برچسب روی ویال هر لنز رنگی 0.00 را نشان می دهد.

آیا لنزهای چشم طبی چپ و راست دارد

ممکن است هر دو چشم شما به نمره یکسانی نیاز داشته باشند، در این مورد دانستن اینکه کدام لنز چپ یا راست است مهم نیست. شما آزاد هستید که انتخاب کنید چه لنز را روی هر چشم قرار دهید، اما فقط برای اولین بار. هنگامی که برای اولین بار لنزهای خود را در می آورید، مهم است که لنز را که روی چشم راست شما بود در قسمت راست (R) قاب لنز قرار دهید و همین کار را با لنز چشم چپ خود که باید قرار دهید انجام دهید. آن را در قسمت چپ (L) جای لنز قرار دهید.

هنگامی که یک لنز تماسی روی یک چشم خاص استفاده می شود، باید همیشه آن را روی همان چشم استفاده کنید.

مطالعات پزشکی اخیر ثابت کرده است که در بیشتر موارد چشم های انسان یکسان است، اگر در مورد یک فرد صحبت کنیم، هر دو چشم او شکل و قطر یکسانی خواهد داشت.

اما از آنجایی که طبیعت مادر چیزهای کامل را دوست ندارد، برخی افراد نادر دو چشم متفاوت دارند، این افراد باید بین لنز تماسی چپ و راست خود تفاوت قائل شوند. پس از اولین بار استفاده از لنزهای تماسی، آنها باید همیشه آنها را در یک طرف قرار دهند زیرا لنزها به شکل چشمی که در آن قرار می گیرند، می شوند. بهتر است از تعویض آنها از یک چشم به چشم دیگر خودداری شود.

برنامه روزانه استفاده از لنز چشم

برای آسان‌تر کردن کار، توصیه می‌کنیم یک برنامه روزانه با لنزهای تماسی خود داشته باشید. به عنوان مثال، زمانی که می خواهید از لنزهای تماسی خود استفاده کنید، همیشه با چشم راست شروع کنید. هنگامی که لنزها را در می آورید همین عمل را تکرار کنید و خوب بررسی کنید که لنز تماسی خود را در قسمت درست جای لنز قرار داده اید که در اینجا قسمت سمت راست با حرف R است.

این عادت را حفظ کنید تا مشکلی با لنزهای رنگی خود نداشته باشید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

یکی دیگر از دلایل خوب برای اینکه همیشه لنز تماسی خود را روی یک چشم نگه دارید، موارد زیر است. در واقع بدون اینکه بدانید، احتمالاً ممکن است یکی از چشمان خود عفونت داشته باشید، بنابراین اگر لنز تماسی خود را به چشم دیگر تغییر دهید، می توانید این عفونت را منتقل کنید و چشم هر دوی شما عفونت کند. با رعایت این قانون ساده: “هرگز لنز تماسی چپ و راست خود را عوض نکنید” واقعاً آسان است که از این خطر عفونت جلوگیری کنید. چشمان شما گرانبها هستند و به سختی جایگزین می شوند، بنابراین خراب نکنید.

آیا راه تشخیصی برای لنز چشم چپ و راست وجود دارد

به طور کلی تشخیص لنزهای تماسی چپ یا راست لنزهای تجویزی که اصلاحات متفاوتی برای هر چشم دارند آسان تر است. با استفاده از این لنزها معمولاً می توان برخی از علائم را روی خود لنز مشاهده کرد. علائم برای هر برندی یکسان نیست. برخی از برندها سیستم علامت گذاری ندارند، در این صورت استفاده از قاعده ای که در بالا توضیح دادیم مفید خواهد بود.

به یاد داشته باشید که همیشه قسمت راست و چپ قاب لنز خود را بررسی کنید. یکی از کارهای خوب این است که رنگ درپوش قاب لنز خود را تغییر دهید تا به سرعت متوجه شوید که سمت راست کجاست.

هنگامی که لنزهای رنگی را در LensShow.NEt سفارش می دهید، ما یک جا لنزی زیبا را به صورت رایگان را به شما هدیه میدهیم. دیگر منتظر نمانید و برای خرید در فروشگاه آنلاین Lens Show بیایید. ما لنزهای تماسی اصلی را از برندهای معتبر می فروشیم. شما می توانید بهترین کیفیت لنزهای تماسی را از کمترین قیمت تا بیشترین ان را در لنز شو بیابید.

سوالات متداول

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.