جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۹ نکته قبل از سفر با لنز چشم

line
فهرست مطالب

۹ نکته قبل از سفر با لنز چشم : چه برای کار و چه برای تفریح ​​سفر کنید. به راحتی می توانید از روال عادی خود خارج شوید. شاید از تمرینات روزانه خود صرف نظر کنید. شاید در غذا و سرگرمی افراط کرده اید. حتی ممکن است از نکات معمول برای استفاده و مراقبت از لنزهای چشمی خود پیروی نکنید. متأسفانه، سستی در هنگام استفاده از لنز چشم می تواند منجر به دردسر، ناراحتی یا بدتر از آن، عفونت چشم شود.

در اینجا ۹ نکته قبل از سفر با لنز چشم برای آمادگی و تجهیز برای سفر وجود دارد:

1. به نسخه های عینک خود توجه کنید

حداقل چند هفته قبل از لنز چشم، چشمان خود را چک کنید. تا از به روز بودن نسخه لنزهای چشم و عینک خود مطمئن شوید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که می خواهید برای مدت طولانی از خانه دور باشید. یا اگر به کشور دیگری می روید. به غیر از آوردن یک عینک پشتیبان. در مواقع اضطراری نسخه ی خود را در دسترس داشته باشید. اعدادی که در نسخه‌های شما ظاهر می‌شوند در سراسر جهان شناخته می‌شوند. به این معنی که می‌توانید لنز چشم یا عینک‌های جدیدی را در تگزاس یا تایوان سفارش دهید.

2. تمام وسایل مراقبت از چشم خود را بسته بندی کنید

علاوه بر محلول لنز چشم و یک جفت عینک پشتیبان، دانشگاه آلاباما در دانشکده بینایی‌سنجی بیرمنگام پیشنهاد می‌کند که چند جای لنز ضد نشت، لنز یدکی و سایر لوازم مراقبت از چشم را که نیاز دارید، مصرف کنید را با خود داشته باشید. ممکن است از همه آن استفاده نکنید. اما بهتر است در سمت امن باشید.

3. قوانین امنیت سفر را بدانید

چه در حال پرواز به بوستون یا بوداپست باشید. مقررات اداره امنیت حمل و نقل (TSA) می تواند بر شما به عنوان استفاده کننده از لنزهای چشم تأثیر بگذارد.

قوانین پرواز لنزهای چشم را هم در ساک های دستی و هم در چمدان های چک شده اجازه می دهد. اما محلول لنزهای چشم داستان دیگری است.

یک ظرف محلول لنز در کیف دستی شما باید حاوی 3.4 اونس مایع یا کمتر باشد و همه مایعات همراه شما باید در یک کیسه پلاستیکی شفاف به اندازه کوارت قرار گیرند.

مقدار مایعات در چمدان چک شده شما محدود است.

یک حرکت هوشمندانه هنگام پرواز: یک محلول لنز چشم به اندازه سفر را در کیف دستی خود. و یک مایع لنز بزرگتر را در کیف چک شده خود قرار دهید.

به هر حال آن را تقسیم کنید، مطمئن شوید که راه حل کافی برای دوام کل سفر دارید.

4. تغییر لنزهای چشم یکبار مصرف را در نظر بگیرید

اگر از مکانی با شرایط بهداشتی کمتر از ایده آل بازدید می کنید. خدمات بهداشت دانشگاه زندگی دانشجویی دانشگاه میشیگان استفاده از لنزهای چشم یکبار مصرف روزانه را توصیه می کند.

با وسایل دور ریختنی، می توانید هر شب آنها را بدون نیاز به تمیز کردن یا نگهداری آنها پرتاب کنید.

5. بهداشت لنزهای تماسی را به خوبی رعایت کنید

دانشگاه میشیگان توصیه می‌کند مهم نیست به کجا سفر می‌کنید. قبل از دست زدن به لنزهای چشم یا چشم‌هایتان، حتماً دست‌های خود را کاملاً با آب و صابون بشویید.

دستان شما باید قبل از لمس لنز یا چشم خشک باشد.

هر روز لنزهای خود را بردارید و تمیز کنید و جای لنز خود را با محلول ذخیره سازی بشویید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

دانشگاه آلاباما در بیرمنگام می‌گوید علاوه بر این، لنزهای چشم خود را فقط برای دوره توصیه‌شده استفاده کنید. و در مقابل تمایل به گذاشتن لنزهای چشم خود در طول شب مقاومت کنید.

همچنین، هرگز از آب برای نگهداری لنزهای چشم استفاده نکنید، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) هشدار می دهد.

6. از لباس های تماسی در آب استفاده نکنید

چه می‌خواهید در اقیانوس بچرخید یا در استخر هتل دور بزنید. قبل از ورود به آب، لنز چشم خود را بردارید.

به گفته دانشگاه میشیگان، خطر ابتلا به عفونت های چشمی قارچی، باکتریایی یا آمیب در هنگام شنا افزایش می یابد.

با حسن نیت از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، در اینجا سه ​​نکته برای کسانی که از لنزهای چشم استفاده می‌کنند و تصمیم می‌گیرند آن را در حین شنا نگه دارند، آورده شده است:

  • در صورت امکان از لنز های یکبار مصرف روزانه استفاده کنید. و پس از پایان شنا، از آنها دوری کنید.
  • قبل از رفتن به داخل آب عینک بزنید.
  • لنز های نرم را بعد از خارج شدن از آب دور بریزید، حتی اگر تماس های یکبار مصرف روزانه نباشند.

7. از خود در برابر آفتاب محافظت کنید

همانطور که ضد آفتاب را به پوست خود می زنید، باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از چشمان خود در برابر اشعه های خطرناک UV انجام دهید. یک راه برای محافظت از خود: لنزهای تماسی با محافظ UV را در نظر بگیرید. به گفته دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، سایر اقدامات احتیاطی شامل استفاده از عینک آفتابی پلاریزه، کلاه لبه بزرگ و تماس های مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش است.

8. بینایی خود را به خطر نیندازید

دانشگاه آلاباما در بیرمنگام می گوید اگر یک یا هر دو چشم شما قرمز، دردناک، تار یا حساس به نور شد، فورا لنزهای تماسی خود را بردارید. بعد از آن:

مخاطبین خود را به جای دور انداختن آنها در جعبه آنها قرار دهید. پزشکان ممکن است بخواهند از مخاطبین یا مورد استفاده کنند تا بفهمند چه چیزی چشم شما را آزار می دهد.

تا زمانی که بتوانید چشمان خود را توسط پزشک معاینه کنید از عینک استفاده کنید.

دستورات چشم پزشک خود را در مورد مخاطبین خود اطاعت کنید. به عنوان مثال، اگر پزشک به شما می‌گوید که استفاده از کنتاکت را به مدت یک هفته متوقف کنید تا به چشم‌هایتان فرصت بهبودی بدهد، توصیه‌های او را دنبال کنید.

آیا چشمان شما قرمز است یا تحریک شده؟ یک چشم پزشک در نزدیکی خود پیدا کنید و برای معاینه برنامه ریزی کنید.

9. مخاطبین مشکوک نخرید

در خارج از ایالات متحده، ممکن است لنزهای تماسی را برای فروش در فروشگاه های گوشه ای مشاهده کنید. به زبان ساده: آنها را نخرید.

CDC می گوید هرگز لنز چشم را خریداری نکنید. مگر اینکه برای شما تجویز شده باشد. استفاده از لنز هایی که تجویز نشده اند می تواند به بینایی شما آسیب برساند.

از این ۹ نکته قبل از سفر با لنز چشم غافل نشید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.