جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۰ نکته که قبل از خرید لنز چشم باید بدانید

line
فهرست مطالب

۱۰ نکته که قبل از خرید لنز چشم باید بدانید

۱۰ نکته که قبل از خرید لنز چشم باید بدانید. خرید لنز چشم قبل از هر چیز ابتدا نیاز به مشورت با پزشک دارد. بهتر است هرگز لنز چشم را نخرید و استفاده نکنید. مگر اینکه به نوبه خود توسط یک دکتر چشم مورد تأیید قرار گرفته باشید.

لنز‌های نازک و شفاف چشم شناخت شده‌اند که به صورت یک جوراب بروی چشم قرار می‌گیرند و باعث کاهش حدی بینایی می‌شود. امروزه، لنز‌های چشم بهتر و همه جانبه شدند.

در ادامه به بررسی ۱۰ نکته که قبل از خرید لنز چشم باید بدانید پرداخته می‌شود.

1. مراقبت از چشم‌های خود

خرید لنز چشم به‌شدت به مراقبت از چشم‌های خود بستگی دارد. قبل از خرید، حتماً به پزشک چشم مراجعه کنید و در مورد تاریخچه جراحی چشم و نزدیکان شما بپرسید. همچنین از پزشک خود بپرسید که آیا لنز چشم می‌تواند برای شما مناسب باشد یا خیر.

2. نوع لنز چشم را مشخص کنید

هنگام خرید لنز چشم، دو نوع لنز سخت و نرم دوشاخه می‌شوند. لنز‌های سخت برای مصارف در اعمال بالینی (برای مثال، پس از جراحی) و لنز‌های نرم بیشتر برای استفاده روزمره استفاده می‌شوند. در صورتی که برای استفاده روزانه خرید لنز چشم قصد دارید، لنز‌های نرم را پیشنهاد می‌دهیم.

3. جای لنز چشم را مشخص کنید

لنز چشم می‌تواند در دو قالب پیشرفته (با برش یا تخت) یا مکبی باشد. اگر قرار است لنز‌های شفاف چشم را در مشغله یا در حین سفر یا ورزش استفاده کنید، لنز‌های با فریب بزرگتر را ترجیح می‌دهیم. با این حال، اگر شما لنز چشم را برای یک کار خاص برای مثال جواهر سازی می‌خواهید، لنز چشم برش داده شده را پیشنهاد می‌دهیم.

4. توان هر چشم را بررسی کنید

برای استفاده بهینه از لنز چشم، توان هر چشم را بررسی کنید. توان هر چشمی به‌صورت یک بُعدی (برای مثال، +2.75) مشخص می‌شود، که نشان دهنده شدت تمایل سطح توان است. این عدد به عنوان داده‌هایی که می‌توانند در نحوه درست استفاده از لنز چشم کمک کنند، استفاده می‌شود.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

5. تعداد لنز‌هایی که نیاز دارید را مشخص کنید

قبل از خرید لنز چشم بهترین است که مشخص کنید كه چه تعداد لنز چشم نیاز دارید. بسیاری از لنز‌های چشم هر بسته شامل 6 تا 12 لنز است. برای استفاده روزمره، معمولاً 3 تا 6 لنز چشم در بسته است.

6. اندازه لنز چشم را مشخص کنید

تعداد بسیاری از لنز‌های چشم با اندازه های متفاوت وجود دارد. که معمولاً با رنگ های مختلفی مثل لنز آبی و لنز سبز مشخص می‌شود. لنز‌ها با هر سایز چشم سازگاری متفاوتی دارد. اما، در بعضی موارد لنز‌های چشم به اندازه چشم شما نیاز دارند. یک لنز چشم بزرگتر یا کوچکتر برای چشم شما تار بینی می‌تواند ایجاد کند.

7. توصیه پزشک را رعایت کنید

نگران نیستید اگر پزشک چشم شما به شما پیشنهاد نداده است تا لنز چشم بخرید، چرا که چشمان شما ممکن است به لنز چشم حساسیت داشته باشند. در این موارد، لنز کاتیدر و کف دوزی (همچنین توصیه‌های امنیتی دیگر) می‌تواند کمک کند تا از هر نوع خطر چشمی جلوگیری شود. بنابراین، قبل از خرید لنز چشم، دانش خود را جهت اطمینان از خرید مناسب لنز چشم با یک پزشک چشم آموزش داده‌اید.

8. افسانه کاذب درباره لنز چشم را نادیده بگیرید

هنگام خرید یک لنز چشم، بهتر است از افسانه‌هایی که وجود دارند و ناموجود و نامعتبر هستند، پرهیز کنید. همانطور که اغلب می‌بینید، لنز‌های چشم به صورت غیر قانونی به فروش می‌رسند یا تبلیغ می‌شوند که مدعی هستند که علاوه بر درستی، با شدت و بند کامل کار می‌کنند. بنابراین، تلاش کنید از فروشندگان معتبر و آرزوهای پزشکی معرفی شده توسط پزشک چشم خود خرید کنید.

9. هزینه خرید لنز چشم را بررسی کنید

هزینه خرید لنز چشم نباید تنها در نظر گرفته شود، بلکه همچنین از کیفیت و مطابقت با نیازهای چشمان شما باید تأثیر گذار باشد. لنز‌های درجه یک تعداد زیادی به‌صورت قابل توصیه هستند، در حالی که لنز‌های ارزان‌تر بیشتر یک سر چشمه. به‌صورت کلی، یک لنز چشم که به‌صورت جدی گرفته شده باشد، با ارزش همراه است.

10. بررسی و مقایسه بین لنز‌ها

برای خرید لنز چشم، ممکن است به یک نوع لنز‌های خاص نیاز داشته باشید (مثلاً برای استفاده در تعطیلات). با این حال، ممکن است بهتر باشد که برای خرید لنز‌های چشم به چندین زنجیره شرکت فروشگاهی مراجعه کنید و بین آنها مقایسه کنید. این کار نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا برای خرید لنز بهتر، دقیق‌تر و ارزان‌تر، بهترین خرید را داشته باشید، بلکه همچنین از خرید از جای نامعتبر و بدون مجوز جلوگیری می‌کند.

نکات پایانی

خرید لنز چشم نیازمند رعایت دقیق تمام جزئیات است. همچنین، تکنولوژی پیشرفته‌تر بهترین نتیجه را با رعایت تمام جزئیات از خرید لنز‌های شفاف چشم و استفاده برگردانده است. در صورتی که قصد استفاده از لنز چشم دارید، با یک پزشک چشم مشورت کنید و حتماً رعایت تمام راهنمایی ‌های ذیل را برای خرید لنز چشم داشته باشید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.