جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گم شدن لنز چشم در چشم

line
فهرست مطالب

گم شدن لنز چشم در چشم ناامید کننده و ناراحت کننده است. اما اگر برای مدت طولانی از بین برود می تواند خطرناک باشد. من توضیح خواهم داد که چگونه لنزهای چشم در چشم شما گیر می کنند. و چند قدمی که می توانید برای بازیابی لنز چشم گم شده بردارید.

یک نگرانی رایج پیرامون لنزهای چشم، احتمال گم شدن آنها در چشم است. ممکن است تماس شما از جای خود جدا شود و در صورت عدم مراقبت، باعث آسیب شود. این وضعیتی است که هر کسی را می ترساند، اما نترسید. خبر خوب این است که لنزهای تماسی نمی توانند برای همیشه پشت چشم شما گم شوند، بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

نگران نباشید که فقط به این دلیل که یک لنز چشم در چشمتان گم شده است به این معنی نیست که در خطر هستید. فقط باید بدانید که چگونه مخاطب خود را پیدا کنید و قبل از اینکه آسیب احتمالی رخ دهد، آن را با خیال راحت حذف کنید.

آیا لنز چشم می توانند در چشم شما گم شود؟

پاسخ سریع نه است. لنزهای چشم نمی توانند برای همیشه در چشم شما گم شوند. این ترسی است که بسیاری از مصرف کنندگان لنزهای چشمی جدید و حتی برخی از افراد با تجربه دارند. عملاً غیرممکن است که لنز کاملاً پشت چشم گیر کند. یا برای همیشه در چشم گم شود. با این حال، ممکن است لنز در زیر پلک شما جابجا یا جابجا شود، که می تواند ماموریت بازیابی را کمی دشوارتر کند.

بسیاری از کسانی که از لنزهای چشم استفاده می کنند، ممکن است پدیده گم کردن یک لنز در چشم را تجربه کرده باشند. این معمولاً پس از مالیدن چشم‌ها اتفاق می افتد. یا گیر کردن چیز دیگری در چشم، خوابیدن با لنزهای چشم یا با چشم‌های بسیار خشک ممکن است از عامل های این اتفاق باشد.

همچنین ممکن است در هنگام جاگذاری یا برداشتن لنز، قطعه ای از لنز زیر پلک گیر کند.

خبر خوب این است که لنزهای چشم نمی توانند پشت چشم شما بلغزند و برای همیشه در آنجا گیر نمی کنند. آناتومی پلک مانع از لغزش هرگونه ماده از جمله لنزهای چشم در پشت کره چشم شما می شود.

چگونه لنز چشم گیر می کند؟

چند راه مختلف وجود دارد که لنزهای چشم می توانند در چشم گیر کنند. بیمارانی که چشمان خود را می مالند ممکن است به طور فیزیکی عدسی را از قرنیه – قسمت مرکزی چشم – خارج کنند. هنگامی که لنز جابجا می شود. ممکن است غلت بخورد یا بدشکل شود و در پلک پایینی، پلک بالایی یا کناره های چشم گیر کند.

بیمارانی که با لنزهای خود می خوابند نیز ممکن است با “گیر افتادن لنز” مشکل داشته باشند. هنگامی که یک لنز خشک می شود، ممکن است کم آب شود و به قرنیه بچسبد. از آنجایی که سطح چشم به خوبی روغن کاری نشده است. لنز می تواند با باز کردن چشم ها و پلک زدن به پلک بچسبد. و باعث شود که لنز از سطح جلویی کشیده شود. و به طور بالقوه زیر پلک گیر کند.

در طول روز، لنزهای شما با انباشته شدن پروتئین روی آنها، اکسیژن کمتری دریافت می کنند. این باعث خشک شدن سطح لنز می شود که برداشتن آن را بعدا دشوارتر می کند. هرچه لنز خشک‌تر باشد، بیشتر به چشم شما می‌چسبد که اگر مراقب نباشید می‌تواند باعث آسیب شود.

همچنین ممکن است قطعه یا تکه ای از لنز چشم زیر پلک گیر کند. اگر لنز را در حین بیرون آوردن آن از چشم خود پاره کنید یا پاره شود، ممکن است تکه های کوچک آن در پلک محبوس شوند.

اگر لنزم در چشمم از بین رفت چه کنم؟

اولین کاری که باید انجام دهید اگر فکر می کنید لنز نرمی در چشم شما گیر کرده این است که آرام بمانید. غیرممکن است که لنز به دلیل بافت ها و سایر قسمت های آناتومی چشم شما کاملاً «گم شود» یا پشت چشم شما گیر کند. بنابراین جای نگرانی نیست!

ابتدا باید ناحیه اطراف خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لنز به طور تصادفی از چشم شما نیفتاده است. ممکن است احساس کنید که لنز هنوز در چشم شماست، زیرا چشم تحریک شده است، در حالی که لنز قبلاً افتاده است.

مرحله بعدی شستن کامل دست هاست. می‌خواهید قبل از شروع لمس مستقیم چشم، مطمئن شوید که دست‌هایتان خوب و تمیز هستند تا احتمال ایجاد عفونت را کاهش دهید.

قطره های مجدد یا محلول های نمکی برای جدا کردن لنز گیر کرده بسیار مفید هستند. شما می خواهید با مقدار آبیاری که انجام می دهید سخاوتمند باشید – هر چه رطوبت بیشتر باشد، بهتر! سعی کنید درپوش ها را از سطح کره زمین دور کنید و قطرات یا محلول را در ناحیه ای که فکر می کنید ممکن است لنز گیر کرده باشد، هدف بگیرید. هنگام آبیاری با محلول برای پراکنده کردن مایع روان کننده، مرتباً چشمان خود را پلک بزنید.

چگونه لنز گیر کرده را از چشمم خارج کنم

اگر مرحله قبل در برداشتن لنز به طور کامل موفقیت آمیز نبود، به آرامی پلک های بالایی یا پایینی را ماساژ دهید تا به لنز کمک کنید تا خودش به بیرون برود. سعی کنید فشار قوی وارد نکنید.

شما نمی خواهید در حالی که سعی می کنید لنز گم شده را پیدا کنید، باعث ساییدگی قرنیه شوید! پلک ها بسیار نازک هستند، بنابراین از فشار کمی استفاده کنید و سعی کنید لنز تماسی را لمس کنید.

اگر این مراحل موفقیت آمیز نبود، می توانید سعی کنید پلک خود را به سمت بیرون برگردانید. برای این مرحله از یک آینه استفاده کنید، زیرا معمولاً دیدن اینکه آیا عدسی زیر درب گیر کرده است مفیدتر است.

اگر نتوانم لنز گمشده ام را پیدا کنم چه؟

اگر پس از انجام تمام تکنیک‌های بالا، لنز همچنان در چشم شما گیر کرده است، باید با ارائه‌دهنده مراقبت چشم محلی خود قرار ملاقات بگذارید. چشم پزشک شما می تواند معاینه دقیق تری انجام دهد و دید بهتری از محل گیرکردن لنز برای برداشتن آن خواهد داشت.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

اگر به منطقه‌ای سفر می‌کنید که ارائه‌دهنده مراقبت از چشم ندارید. سعی کنید چشم پزشکان محلی را جستجو کنید.

چگونه می توانم خطر گیر کردن لنز در چشم خود را کاهش دهم؟

بزرگترین راه برای جلوگیری از گیر کردن لنز در چشم این است که با لنزها نخوابید، تکنیک های خوب برداشتن لنز چشم را انجام دهید. و سعی کنید چشمان خود را مالش ندهید.

همچنین مهم است که لنزهای چشمی خود را طبق دستور تعویض کنید. زیرا لنزهای قدیمی می توانند به راحتی خشک شوند که این نیز یک خطر مرتبط است.

اگر مستعد خشکی چشم هستید، با چشم پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است قطره هایی را تجویز کنند که به مرطوب کردن چشم ها در طول روز کمک می کند، آنها را شاداب نگه می دارد و خطر خشکی را به حداقل می رساند.

اگر چشمانتان را مالیدید و لنز افتاد. آن را با محلول (اگر لنز یکبار مصرف روزانه نیست) قبل از قرار دادن مجدد آن یا باز کردن یک لنز کاملاً تمیز کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از عفونت و تحریک جلوگیری کنید.

آیا می توان گم شدن لنز در چشم کور شد؟

نه! در اکثر مواقع، گیر کردن لنز در چشم آسیب جدی به سلامت شما وارد نمی کند. اگرچه لنز گیر کرده ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد، اما نباید باعث ایجاد اورژانس تهدید کننده بینایی شود. همانطور که گفته شد، مهم است که اگر عدسی دارید که گیر کرده و نمی توانید خودتان آن را بردارید، چشمان خود را توسط یک ارائه دهنده مراقبت های چشمی معاینه کنید.

اگر بتوانید لنز را بردارید و قرمزی و تحریک از بین برود، احتمالاً مشکلی ندارید و نیازی به مشورت با پزشک ندارید. قرمزی و درد باید کاهش یابد، اما اگر این حالت تا ساعت ها پس از برداشتن لنز بدون هیچ بهبودی ادامه پیدا کرد، با پزشک خود تماس بگیرید.

هر ماده خارجی که برای مدت طولانی در چشم گیر کرده باشد. خطر ابتلا به عفونت یا التهاب را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است لنز را در اسرع وقت خارج کنید.

آیا امکان دارد که لنز در چشم خود گیر کرده باشد و آن را ندانید؟

اگرچه نادر است، اما ممکن است بدون اطلاع شما لنز در چشم شما گیر کند. این بیماران معمولاً پلک های بسیار انعطاف پذیر یا تحمل بسیار بالایی برای تحریک دارند، به همین دلیل است که ناراحتی لنز در ابتدا متوجه نمی شود.

گاهی اوقات داستان‌هایی در مورد کسی می‌شنوید که سال‌ها پس از از دست دادن لنز پیدا کرده است. این بسیار نادر است! همانطور که می دانید چشم ها فوق العاده حساس هستند و در صورت ناراحتی به شما اطلاع می دهند.

اگر مشکوک هستید که لنز در چشم شما گیر کرده است. مهم است که با چشم پزشک خود ملاقات کنید. تا اطمینان حاصل شود که لنز برداشته شده. و آسیبی به چشم وارد نشده است.

آیا طبیعی است که یک لنز چشم مرتباً در چشم من گم شود؟

گم شدن مکرر لنز در چشم طبیعی نیست. اگر این اتفاق اغلب برای شما رخ می دهد، ممکن است لنز شما برای شکل چشم شما مناسب نباشد. همچنین ممکن است چشمان خود را خیلی مکرر یا شدید مالش دهید. یا شاید شما لنز را به درستی در نمی آورید. اگر این امر به طور مرتب اتفاق می افتد، برای عیب یابی علل احتمالی، با چشم پزشک خود ملاقات کنید.

اگر علت از گم شدن مکرر لنز شما در چشم شما یک لنز نامناسب است، از یک مارک جدید برای امتحان بخواهید و فراموش نکنید که از صفحه مقایسه قیمت لنز ما برای صرفه جویی در هزینه استفاده کنید.

علت دیگر می تواند پتوز یا افتادگی پلک شما باشد که می تواند در تناسب لنز های شما اختلال ایجاد کند!

آیا پتوز یا افتادگی پلک یا چشم های کلاهدار می توانند با لنزهای چشم تداخل داشته باشند؟

بله، افتادگی پلک مطمئناً می‌تواند، در قرار گرفتن مناسب لنزها در چشم اختلال ایجاد کند. که به نوبه خود باعث از دست دادن لنز شما می شود! با چشم پزشک خود در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. و آنها به شما کمک می کنند تا درمان صحیح را پیدا کنید. ارتباط محکمی بین چشم های کلاه دار و لنزهای چشم از دست رفته وجود ندارد. اما هر چیزی ممکن است.

آیا می توانید لنز چشم را در بازی ورزشی از دست بدهید

بله، ورزش های همراه با لنز همیشه با این خطر همراه است. که انگشت حریف لنز شما را از جای خود خارج کند. با این حال، لنزهای چشم برای ورزش بی خطر هستند و شما می توانید لیست ما از بهترین لنزهای طبی برای ورزش را مشاهده کنید.

با پزشک خود قراری ترتیب دهید

در حالی که در شرایط عادی، لنزها نمی توانند در چشم شما گم شوند، حوادثی وجود دارد که در آن لنز ها در طول شب باقی می مانند یا در طول روز خشک می شوند. این اتفاقات می تواند باعث تحریک جزئی برای چند ساعت یا آسیب دائمی به چشم شما شود.

بهترین راه برای جلوگیری از بروز مشکل در لنزهایتان این است که وسایلی متناسب با شکل چشم‌تان تهیه کنید. بینایی‌شناس شما در مورد اینکه کدام گزینه در درازمدت برای شما بهتر عمل می‌کند. و به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید. که چگونه مراقبت از چشم خود را ادامه دهید، بحث خواهد کرد.

حالا با خیال راحت از لنزتون استفاده کنید چون می دانید گم شدن لنز چشم در چشم برای همیشه امکان ندارد.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.