جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه چیزی را از چشم خود خارج کنیم

line
فهرست مطالب

اگر جستجوی آنلاین چگونه چیزی را از چشم خود خارج کنیم شما را به اینجا رسانده است. ممکن است چیزی در چشمتان گیر کرده باشد که بیرون نیاید. امیدواریم اینطور نباشد، اما اگر چنین است، سعی می کنیم این راهنما را مختصر و منظم نگه داریم تا بتوانید توصیه های سریعی پیدا کنید.

مهمتر از همه، ما ابتدا توضیح خواهیم داد که چه زمانی باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید – مواقعی وجود دارد که نباید سعی کنید به تنهایی چیزهایی را از چشم خود خارج کنید.

سلب مسئولیت: این راهنما توصیه پزشکی حرفه ای نیست. این نشان دهنده نظر نویسندگان آن است و فقط برای اهداف آموزشی یا اطلاعاتی است. خوانندگان نباید از اطلاعات این راهنما به عنوان جایگزینی برای توصیه های ارائه شده توسط چشم پزشک یا اپتومتریست استفاده کنند. خوانندگانی که نیاز فوری به کمک دارند باید با چشم پزشک خود تماس بگیرند یا به اورژانس مراجعه کنند.

وقتی خودتان نباید سعی کنید چیزی از چشمتان بیرون بیاورید

پس چگونه چیزی را از چشم خود خارج کنیم؟اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، بهتر است فورا به اورژانس مراجعه کنید. چشمان خود را ببندید و آنها را با یک پارچه مرطوب و تمیز بپوشانید و از شخص دیگری بخواهید شما را رانندگی کند.

از چشمت خون میاد

یه چیزی چشمت رو سوراخ کرد

چیزی در چشم شما گیر کرده است

شما نمی توانید چشم خود را ببندید

شما تغییرات ناگهانی را در بینایی خود تجربه می کنید

پس از بیرون آمدن چیزی از چشم، هنوز احساس می کنید. چیزی در داخل چشم گیر کرده است. یا 24 ساعت بعد همچنان دردناک است.

مواد شیمیایی قوی با چشم شما تماس پیدا کرده است

شما نمی توانید با استفاده از روش های ساده آبیاری چیزی از چشم خود خارج کنید (شستشوی چشم)

وقتی چیزی در چشم شماست چه کاری نباید انجام دهید

قبل از اینکه بگوییم اگر چیزی در چشم شما باشد چه کاری انجام دهید، مهم است که بدانید چه کاری را نباید انجام دهید! وقتی چیزی در چشمتان گیر کرده است، نبایدهای بزرگ را در اینجا ببینید:

چشم خود را مالش ندهید

اطراف چشم خود را با دست های کثیف لمس نکنید

مستقیماً با انگشت، پارچه، نوک کیو یا هر شیء دیگری چشم خود را لمس نکنید

به چشم خود فشار ندهید

سعی نکنید چیزی را که در چشم شما سوراخ شده یا فرو رفته است بردارید

اگر گزینه‌های پاک‌کننده‌تری (شستشوی چشم، محلول نمکی، قطره‌های چشمی، یا آب تمیز) در دسترس است، برای شستن چشم از آب شیر استفاده نکنید.

چگونه در 5 مرحله چیزی را از چشم خود خارج کنید

خبر خوب این است که، احتمالاً می توانید مواد زائد را از چشم خود در خانه خارج کنید. مگر اینکه در شرایط شدیدی تجربه کردید.

مرحله 1: دستان خود را بشویید

قبل از انجام هر کاری که مربوط به چشمانتان باشد، باید همیشه و همیشه دست های خود را کاملا بشویید. حتی دست‌هایی که تمیز به نظر می‌رسند می‌توانند باکتری‌ها، روغن‌ها یا ذرات تقریباً نامرئی را منتقل کنند که می‌تواند چشم‌های شما را بیشتر تحریک کند و خطر عفونت چشم را افزایش دهد.

مرحله 2: لنز چشم خود را بردارید (در صورت وجود)

قبل از ادامه، مخاطبین خود را خارج کنید، زیرا ممکن است چیزی در چشم شما گیر کرده و مخاطبین شما را خراش دهد یا حتی پاره کند. همچنین این احتمال وجود دارد که هر چیزی که در چشم شما گیر کرده است. در واقع در داخل یا پشت لنز به دام افتاده باشد. اگر درد دارید یا سوالی دارید، باید با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

مرحله 3: پلک بزنید و بگذارید از چشمتان اشک بیاید

اولین خط دفاعی شما در برابر زباله های خارجی در چشم، بدن خودتان است. بدن شما می داند که چگونه چیزی را به طور طبیعی از چشم شما خارج کند. – واکنش فوری اش این است که چشم را پر از اشک کند. و اغلب، این اشک ها برای بیرون راندن ذرات کافی است. یک دسته چشمک بزن و بگذار آن اشک جاری شود!

با این حال، اگر برخی از اشک‌های چشمک‌زن و طبیعی کارساز نیستند، در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید قبل از شروع آبیاری امتحان کنید.

مرحله 4: سعی کنید ذرات گیر کرده را بیابید و از جای خود خارج کنید

اگر بدانید زباله های چشم شما در کجا قرار دارند، کمک خواهد کرد. در حالی که در آینه نگاه می کنید، چشم خود را کاملا باز کنید. به آرامی پلک بالا و پایین خود را به نوبه خود بیرون بکشید تا ببینید آیا می توانید مقصر را پیدا کنید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

اگر چیزی در پلک بالایی شما گیر کرده است

سعی کنید پلک بالایی خود را به آرامی به سمت بیرون و دور از چشم خود بکشید و سپس چشم خود را به اطراف بچرخانید تا سعی کنید ذره را از پلک خارج کنید. همچنین می توانید سعی کنید پلک را به آرامی بیرون بیاورید و سپس رها کنید – وقتی پلک به جای خود می لغزد، ممکن است ذره از جای خود خارج شود.

اگر چیزی در پلک پایین شما گیر کرده است

پلک پایین را به آرامی بیرون بیاورید و با انگشت کمی از زیر آن را به سمت بالا فشار دهید. این باید به شما کمک کند دید بهتری از داخل درب داشته باشید. اگر می‌توانید ذره مزاحم را در آنجا ببینید، می‌توانید سعی کنید آن را با استفاده از یک نوک Q مرطوب یا یک پارچه تمیز و مرطوب به بیرون بکشید (اما مراقب باشید مستقیماً به کره چشم خود دست نزنید).

مرحله 5: زباله را بیرون بکشید

اگر مراحل بالا هنوز زباله ها را از بین نبرده باشند، دانستن نحوه شستشوی چشم مفید خواهد بود. چند چیز مختلف وجود دارد که می توانید برای شستشوی چشم استفاده کنید:

شستشوی چشم استریل

محلول نمکی

اشک مصنوعی

آب تمیز

آب لوله کشی برای شستشوی چشم ایده آل نیست و فقط در صورتی باید از آن استفاده کرد که به گزینه های فوق دسترسی ندارید.

چگونه چشم خود را شستشو دهیم

چند روش وجود دارد که می توانید برای شستشوی چشم خود استفاده کنید:

یک فنجان شستشوی چشم (می‌توانید آن‌ها را در هر داروخانه یا داروخانه‌ای بخرید) یا هر فنجان کوچک دیگری در اطراف خانه‌تان را با چشم‌شوی یا آب تمیز پر کنید. چشم باز خود را به داخل فنجان پایین بیاورید. و سپس چندین بار چشم خود را باز و بسته کنید.

قطره های محلول نمک یا اشک مصنوعی را در چشم خود فرو کنید.

اگر آب لوله کشی تنها گزینه شماست، می توانید از یک فنجان یا دست های فنجانی (تمیز!) خوب برای شستن چشم استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید اجازه دهید یک جریان ملایم آب از یک شیر آب روی چشم باز شما جاری شود یا می توانید زیر دوش (به آرامی) بایستید.

به یاد داشته باشید، اگر تلاش شما برای خارج کردن چیزی از چشم شما ناموفق بود، باید کمک بگیرید – با چشم پزشک خود تماس بگیرید یا به یک بخش مراقبت های فوری یا اورژانس بروید. چشمان شما ظریف هستند. و اجازه ورود دادن به اجسام خارجی در چشم شما بینایی و سلامت شما را به خطر می اندازد.

اگر مواد شیمیایی وارد چشم شما شود

اگر مواد شیمیایی خطرناک وارد چشم شما شده است. فوراً چشم خود را بشویید. و شستشوی آن را حداقل 15 دقیقه ادامه دهید. از آنجایی که مواد شیمیایی می توانند باعث آسیب به چشم شوند، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید. اگر می توانید ظرف موادی را که در چشمتان فرو رفته است. بیاورید تا به پزشکان اطلاع دهید.

چگونه یک کیت مراقبت از چشم کمک های اولیه بسازیم

اکنون که می‌دانیم اگر چیزی در چشممان باشد چگونه ان را از چشم خود خارج کنیم، احتمالاً ایده خوبی در مورد چیزهایی که برای آینده باید داشته باشید دارید. یک کیت کمک های اولیه برای خانه خود بسازید که مخصوص مراقبت از چشم است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید بگنجانید:

لیوان شستشوی چشم

نکات Q

یک پارچه تمیز و بدون پرز

یک آینه

محلول نمکی

چسب چشم

گاز استریل

و، هنگام انجام هر فعالیتی که می تواند باعث ورود زباله به چشمان شما شود، حتما از عینک های محافظ (مانند عینک ایمنی یا عینک) استفاده کنید.

مراقب چشمان خود باشید

ما امیدواریم که شما موفق شده باشید. هر چیزی را که قرار است، از چشم خود خارج کنید. پس از خارج کردن چیزی از چشم، مهم است که مراقب وضعیت چشم خود باشید.

اگر حتی پس از اینکه متوجه شدید که آن را بیرون آورده اید. همچنان احساس می کنید که چیزی در چشم شماست. یا اگر چشم شما همچنان تحریک شده است. باید با یک اپتومتریست یا چشم پزشک قرار ملاقات بگذارید. این احتمال وجود دارد که زباله هایی که در چشم شما گیر کرده اند باعث ساییدگی قرنیه شده باشند (خراش هایی روی قرنیه شما). خراش‌های قرنیه معمولاً به سرعت بهبود می‌یابند، اما همیشه بهتر است در صورت نیاز به مراقبت چشم پزشک معاینه شوید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.