جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه لنز را در بیاوریم (راهنمای گام به گام)

line
فهرست مطالب

چگونه لنز را در بیاوریم؟ اگر اخیراً یاد گرفته اید که چگونه لنز چشم را در چشم قرار دهید، پس می دانید که کار با این لنزهای کوچک و شفاف مهارتی است که نیاز به تمرین دارد. اما قرار دادن آنها تنها نیمی از نبرد است – شما همچنین باید بدانید که چگونه لنز چشم خود را بیرون بیاورید.

می دانیم به چه فکر می کنید: باید دوباره انگشتانم را روی کره چشمم بگذارم؟! اما نگران نباشید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه لنز را مرحله به مرحله در بیاورید. (حتی اگر متخصص باتجربه لنزهای تماسی باشید، تجدید نظر ضرری ندارد.)

توجه: این راهنما برای لنز های یکبار مصرف نرم اعمال می شود، نه لنز های نفوذپذیر گاز «سخت» یا سفت. لنزهای تماسی سخت به دستورالعمل های متفاوتی نسبت به لنزهای موجود در اینجا نیاز دارند! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موارد، لطفا با یک اپتومتریست یا بینایی‌سنج مشورت کنید.

ساده ترین راه برای در اوردن لنز چشم

قبل از اینکه لنز چشم خود را بیرون بیاورید، مطمئن شوید که به یک میز و یک آینه دسترسی دارید. سپس، این پنج مرحله را دنبال کنید:

1. دستان خود را بشویید

همیشه قبل از دست زدن به صورت یا چشم های خود دست های خود را بشویید. از یک صابون ضد باکتری که عاری از رایحه و لوسیون قوی است استفاده کنید. سپس دستان خود را با یک حوله یا پارچه بدون پرز خشک کنید. هدف در اینجا حذف محرک ها و هرگونه میکروبی است که می تواند منجر به عفونت شود.

مطمئن شوید که دست‌ها و انگشتانتان کاملاً خشک هستند، بنابراین سعی نمی‌کنید لنز را با پوست لغزنده بگیرید.

2. چشم خود را باز نگه دارید

از دست غیر غالب خود برای باز نگه داشتن چشم خود استفاده کنید.

برخی از افراد ترجیح می دهند به بالا نگاه کنند و پلک پایینی خود را با یک یا دو انگشت به سمت پایین بکشند. برخی دیگر ممکن است از انگشت اشاره دست غیر غالب خود برای باز کردن پلک بالایی خود استفاده کنند. سپس از انگشت میانی دست دیگر خود برای کشیدن پلک پایین استفاده کنند.

آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما راحت تر است!

3. لنز تماسی را به آرامی نیشگون بگیرید و بردارید

تاکید بر ملایمت، انگشت اشاره و شست خود را در دو طرف لنز تماسی قرار دهید و با یک حرکت نیشگون آنها را کمی به هم نزدیک کنید. انگشتان شما باید در فرم “V” محکم باشند تا امکان گرفتن و کشش را فراهم کنند.

مطمئن شوید که فقط خود لنز را لمس می کنید. جارو کردن انگشتان روی تمام کره چشم تنها منجر به قرمزی و عصبانیت چشم می شود.

برخی از افراد دوست دارند قبل از نیشگون گرفتن، لنز را با انگشت اشاره خود به سمت پایین چشم خود بلغزانند. برخی دیگر در حالی که لنز در مرکز چشم قرار دارد، به سادگی در می اورند.

در هر صورت، فشار خفیف باید باعث شود که مرکز لنز بیرون بیاید و از چشم شما دور شود و بتوانید آن را با همان انگشتان بگیرید. و لنز را بردارید.

4. لنز تماسی را تمیز کنید (اگر لنز یک بار مصرف روزانه نیست)

روش مالیدن و آبکشی را به خاطر دارید؟ وقت آن است که این کار را دوباره انجام دهید تا لنز تماسی شما قبل از رفتن به محل ذخیره سازی کاملاً تمیز شود.

لنز تماسی را روی کف دست خود قرار دهید و محلول تماسی تازه را روی آن بپاشید تا در یک استخر کوچک قرار گیرد. با انگشت لنز را به مدت حدود 15 ثانیه در محلول بمالید. سپس روی آن را با محلول بیشتری بشویید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

5. لنز چشم سالانه

اگر لنز های خود را اخر هر روز دور نمی اندازید، محفظه لنز تماسی خود را با محلول تازه پر کنید و در چاه های مربوطه نگهداری کنید. درب ها را پیچ کنید و به آنها شب بخیر بگویید.

نکات حرفه ای: فراموش نکنید که کنار لنز طبی عینک خود را در دست داشته باشید! و برای تمیزی بهینه، هر سه ماه یکبار جای لنز خود را با یک جالنزی جدید تعویض کنید.

نکاتی برای اینکه چگونه لنز را در بیاوریم

دانستن اینکه چگونه لنزهای تماسی را بردارید کاملاً مشابه انجام آن نیست. کمی تمرین نیاز دارد، اما نکات زیر می‌تواند کمک کند.

همیشه لنز خود را به همان ترتیب در بیاوریم

این نکته به ویژه در صورتی مهم است که نسخه های تماس متفاوتی برای هر چشم دارید. اگر به یک دنباله پایبند باشید – ابتدا چشم راست، سپس چپ یا برعکس – خطر مخلوط کردن لنزهای خود را کاهش خواهید داد.

اگر نیشگون گرفتن ملایم لنز برای شما کار نمی کند، روش های جایگزین را امتحان کنید

برای بسیاری از افراد، روش نیشگون گرفتن ملایم ساده ترین راه برای در اوردن لنز چشم است. اما ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید لنز ها را با ناخن های بلند از بردارید. یا اگر واقعاً نمی توانید نیشگون گرفتن را انجام دهید، چه کاری انجام دهید.

در عوض، می‌توانید روش جارو کردن را امتحان کنید، که در آن از انگشت اشاره دست غالب خود استفاده می‌کنید تا لنز تماسی را به سمت پایین به سمت قسمت سفید پایین چشم خود بکشید.

احتمالاً باید چند بار امتحان کنید، زیرا مخاطب می خواهد دوباره روی چشم شما متمرکز شود. اما هنگامی که آن را پایین آوردید، می‌توانید آن را با بالشتک انگشتتان به سمت پایین بکشید تا زمانی که لنز کاملاً از چشم شما جدا شود.

یک حوله را روی میز بگذارید تا لنزهای افتاده را بگیرید

شما نمی خواهید لنزهای تماسی شما در زهکشی ناپدید شوند یا روی زمین گم شوند. هنگامی که لنز خود را از جا لنزی بیرون می آورید، یک حوله یا پارچه تک رنگ را بر روی میز قرار دهید. اگر لنز را بیندازید، حوله باید آن را بگیرد و پیدا کردن آن را آسان‌تر کند.

به تلاش خود ادامه دهید و از چگونگی اینکه لنز را در بیاوریم نترسید

تسلیم نشو! حتی اگر در تلاش برای برداشتن لنزهای تماسی خود هستید، به تلاش خود ادامه دهید. به زودی، این فرآیند مانند طبیعت دوم خواهد بود.

با این حال، اگر به نظر نمی‌رسد که نمی‌توانید از آن استفاده کنید و به کمک بیشتری نیاز دارید، شرم‌آور نیست. چشم پزشک شما می تواند راهنمایی های بیشتری ارائه دهد.

چگونه لنز را هنگامی که به نظر می رسد به چشم چسبیده در بیاوریم

اگر لنز تماسی شما چشم شما را رها نکند یا نتوانید آن را پیدا کنید چه؟

هنگامی که چشمان شما خشک است، تماس های شما محکم تر به آنها می چسبد. خشکی می تواند در نتیجه استفاده طولانی مدت از لنزهای تماسی یا استفاده از آنها در هنگام خواب رخ دهد (که هرگز نباید این کار را انجام دهید مگر اینکه با اپتومتریست خود آن را پاک کنید).

هنگام یادگیری نحوه خارج کردن لنزهای تماسی، آن را آهسته بردارید

فکر اینکه چگونه لنز را در بیاوریم در ابتدا می تواند ترسناک باشد. اما تسلط بر این فرآیند هم برای سلامت چشم و هم برای طول عمر لنزهای شما بسیار مهم است (با فرض اینکه دوباره آنها را بپوشید).

فراموش نکنید که مقدار زیادی محلول تماسی در دسترس داشته باشید، نفس عمیق بکشید و به خودتان زمان بدهید تا با مراحل راحت شوید. پس از آزمون و خطای کافی، می‌توانید با سرعت و سهولت مخاطبین خود را حذف کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.