جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه جای لنز چشم خود را تمیز کنیم

line
فهرست مطالب

چگونه جای لنز چشم خود را تمیز کنیم؟ اگر از لنز چشم استفاده می کنید، امیدواریم از قبل بدانید که تمیز نگه داشتن لنزهای خود چقدر مهم است. نگهداری منظم بخش مهمی از سالم نگه داشتن چشم و عاری از باکتری است.

درست مانند لنزهای شما، محفظه ای که آنها را در آن نگهداری می کنید. ممکن است به مرور زمان میکروب های مضر را جمع آوری کند. بنابراین هر روز پس از استفاده لنز چشمانتان. جای لنز چشم خود را نیز تمیز کنید. کارشناسان توصیه می کنند که کیس خود را با محلول تماسی استریل بشویید. و بگذارید در هوا خشک شود. این رویکرد می تواند به حفظ ایمنی لنزها و محافظت از دید شما کمک کند.

ما می دانیم که ممکن است به چه چیزی فکر کنید: تمیز کردن لنز چشم و جعبه آنها پس از هر بار استفاده کمی خسته کننده به نظر می رسد. اما واقعیت این است. که این بخش مهمی در حفظ سلامت چشمان شماست. بیایید نگاهی دقیق تر به مراحلی که باید برای تمیز نگه داشتن جالنزی خود بدانید، بیاندازیم.

4 مرحله ساده برای تمیز کردن جای لنز چشم

به طور کلی، در جواب به چگونه جای لنز چشم خود را تمیز کنیم، فقط به چند مرحله ساده نیاز دارید. اما بسته به نوع پاک کننده یا محلول چند منظوره ای که استفاده می کنید. ممکن است تفاوت های جزئی وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که همیشه دستورالعمل های مربوط به همه محصولات و هر دستورالعمل اضافی را که ممکن است از چشم پزشک خود دریافت کرده باشید، دنبال کنید.

قبل از شروع، مطمئن شوید که تمام مواد مورد نیاز را در دسترس دارید. محلول تماسی، صابون دست و یک حوله تمیز و بدون پرز یا دستمال شستشو را جمع آوری کنید و سپس آماده حرکت خواهید بود.

1. دستان خود را بشویید

اولین قدم قبل از هر چیز دیگری شستن کامل دست هاست. در غیر این صورت، میکروب ها و روغن انگشتان شما می توانند به راحتی به جعبه تماس شما منتقل شوند، حتی زمانی که در حال تمیز کردن آن هستید. استفاده از صابون (بهترین صابون ضد باکتری) و یک حوله تمیز و بدون پرز برای شستن و خشک کردن دست ها می تواند، به حداقل رساندن این میزان کمک کند.

2. مطمئن شوید که جای لنز خالی است

قبل از شروع تمیز کردن محفظه لنز تماسی خود، مطمئن شوید که کاملا خالی است. اطمینان حاصل کنید که لنزهای شما و همچنین هر محلولی که ممکن است نگهداری شده باشد برداشته شده است. محلول تماسی استفاده شده ممکن است حاوی میکروب باشد و هرگز نباید به عنوان بخشی از فرآیند تمیز کردن استفاده شود.

3. محفظه لنز تماسی را بشویید

در مرحله بعد، زمان تمیز کردن محفظه لنزهای تماسی است. با استفاده از محلول تمیزکننده چند منظوره یا تماسی، کیس (از جمله درپوش ها!) را مطابق دستورالعمل محلول بشویید. سپس محلول را بیرون بریزید.

مهم این است که فقط از تماس یا محلول تمیز کننده تازه تاریخ مصرف نشده برای شستشوی کیس خود استفاده کنید. مایعات غیر استریل می توانند باکتری ها یا مواد شیمیایی را از خود به جای بگذارند که می توانند برای چشم ها یا تماس های شما مضر باشند.

همچنین هرگز نباید از آب، صابون یا سایر محصولات تمیزکننده غیرمجاز برای تمیز کردن کیس خود استفاده کنید.

4. اجازه دهید جای لنز خشک شود

هنگامی که جای لنز خود را آبکشی کردید، وقت آن است که بگذارید خشک شود. به جای پاک کردن لنز تمیز خود با حوله، اجازه دهید در هوا خشک شود.

در حالی که درپوش های جای لنز شما هنوز برداشته شده است. یک حوله یا دستمال تمیز و بدون پرز روی آن قرار دهید و جای لنز خود را به همراه درپوش ها رو به پایین، روی آن قرار دهید. این فرآیند هر محلول باقیمانده را به سمت حوله می کشاند و از کیس در برابر ذرات معلق در هوا که در غیر این صورت ممکن است داخل آن جابجا شود، محافظت می کند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

اگر از محلول مبتنی بر پراکسید هیدروژن استفاده می کنید، حتماً دستورالعمل تخلیه کیس را به دقت دنبال کنید. ممکن است لازم باشد کیس را به صورت معکوس و نه در کنار آن ذخیره کنید.

پس از خشک شدن کامل کیس و کلاهک، آن را با درپوش ها ببندید و آن را در محلی تمیز و خشک نگهداری کنید. بعد از هر بار استفاده این فرآیند را تکرار کنید. حالا بگو ببینم متوجه شدی که چگونه جای لنز چشم خود را تمیز کنیم؟

چه زمانی باید جای لنز خود را جایگزین کنید؟

تعویض جالنزی هر یک تا سه ماه یک قانون خوب است. زمان پیشنهادی تعویض بسته به نوع لنز، محلول و جالنزی مورد استفاده شما متفاوت است. اگر زمانی ترک خورد یا آسیب دید، فورا آن را تعویض کنید.

تمیز کردن قاب لنز تماسی بعد از مدتی کارایی خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند به طور مرتب آن را تعویض کنید. جایگزینی منظم می تواند به کاهش خطر عفونت چشم و سایر مشکلات کمک کند.

و برای راحتی شما، بسیاری از محلول‌های لنز تماسی با یک قاب کاملاً جدید ارائه می‌شوند که به آرامی به شما یادآوری می‌کنند که کیس قدیمی خود را تعویض کنید.

جایگزینی برای لنزهای تماسی قابل استفاده مجدد

اگر لنز چشم قابل استفاده مجدد و تمیز کردن برای شما مناسب نیست. جایگزین هایی وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی دیگر از گزینه های نوری موجود بیندازیم.

لنزهای یکبار مصرف روزانه

برای خطر کمتر عفونت، لنز های روزانه راهی برای بهبود بینایی شما بدون انجام مراحل اضافی تمیز کردن و ذخیره سازی فراهم می کند. لنزهای یکبار مصرف در یک بسته بلیستر استریل بسته بندی شده و در نظر گرفته شده است. که بدون دردسرو سر و صدا در پایان روز دور انداخته شوند.

برای کسانی که از لنزهای تماسی مبتلا به آلرژی فصلی استفاده می کنند. لنزهای یکبار مصرف ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشند. بیرون انداختن لنزهای تماسی پس از پوشیدن آنها در طول روز همچنین به معنای دور ریختن گرده ها و سایر محرک های چشمی است که ممکن است روی لنزها جمع شده باشد.

عینک

این که آیا شما از عینک استفاده می کنید. یا عینک، همه به ترجیحات شخصی بستگی دارد. برخی از افراد اگر ترجیح می دهند با مراقبت روزانه از لنزهای تماسی سروکار نداشته باشند، ممکن است عینک را انتخاب کنند.

جراحی های لیزری

گزینه دیگری که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، جراحی لیزر چشم است. این روش ممکن است باعث ناراحتی اولیه شود. اما مزایای درازمدت آن می تواند. به تمیز کردن روزانه لنزها و جالنزی شما ترجیح داده شود.

یک جای لنز تماسی تمیز یک جالنزی شاد است

البته این در صورتی است که لنزهای تماسی بتوانند احساس خوشبختی کنند. (ما فکر می کنیم آنها می توانند.) به کنار شوخی، دانستن اینکه چگونه قاب لنز تماسی خود را به درستی تمیز کنید. برای سلامت چشم شما حیاتی است. بنابراین میل به نادیده گرفتن این بخش از روتین مراقبت از لنزهای تماسی خود را مهار کنید. و از آن همتایان محافظت کنید!

جدید ترین لنزها

2 پاسخ

  1. سلام جالنزی رو بجوشونیم خوبه؟ جای اینکه هر ماه عوض کنیم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید چشام خیلی حساسه چون ضعیف هم هست نمیتونم داخل جالنزی ببینم کثیف هست یا نه!

    1. سلام عزیزم وقتی جا لنزی و بجوشونی احتمال داره به خاطر گرما دفرمه بشه و باعث ابن بشه در جا لنزیت کیپ نشه و مایع داخلش تبخیر شه🥰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.