جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چه مدت می توانید لنز چشم را در محلول نگه دارید؟

line
فهرست مطالب

چه مدت می توانید لنز چشم را در محلول نگه دارید؟ چه در لنزهای چشمی تازه کار باشید. و چه سال‌ها از لنز چشم استفاده کرده‌اید. احتمالاً از خود پرسیده‌اید: «چه مدت می‌توانم لنزهای تماسی خود را در محلول نگه دارم؟»

در اینجا پاسخ به این سوال و اطلاعات خوب بسیار بیشتری در مورد مراقبت مناسب از مخاطبین شما در محلول لنز وجود دارد.

بسته به برنامه پیشنهادی تعویض (یا چرخه سایش) لنز هایتان. می‌توانید آنها را تا 30 روز در محلول تماسی در یک محفظه لنز تماسی کاملاً بسته نگه دارید. با این حال، ذخیره مخاطبین شما در محلول، این چرخه سایش را افزایش نمی دهد.

به عنوان مثال، اگر یک جفت لنز چشم ماهانه باز می کنید. اما فقط دو هفته از آنها استفاده می کنید. (عینک بزنید و دو هفته دیگر را در انبار نگهداری کنید)، برای سلامت چشمتان بهتر است آنها را بیرون بیاندازید. و با یک جفت لنز جدید شروع کنید.

قبل از قرار دادن لنز چشم که در مایع لنز خود ذخیره کرده اید. آنها را با محلول تماسی تازه تمیز و ضدعفونی کنید. اگر هر گونه تحریک غیرعادی را احساس کردید، بهتر است لنزهای قدیمی را دور بریزید. و با یک جفت جدید شروع کنید.

این قانون کلی است – برخی از پزشکان چشم و تولید کنندگان محلول تماسی و لنز ممکن است دستورالعمل های متفاوتی داشته باشند. با پزشک خود صحبت کنید. و دفترچه راهنمای بیمار را که همراه با لنزهای تماسی و محلول تماسی شما ارائه شده است، بررسی کنید. تا متوجه شوید که چه چیزی توصیه می کند.

آیا لنز چشم در مایع لنز خراب می شوند؟

محلول تماسی می تواند در طول زمان به عنوان بستری برای رشد میکروب ها عمل کند. با انداختن لنزهایی که بیش از 30 روز در محلول قرار گرفته اند، خطر عفونت چشم را کاهش دهید. بهترین برنامه این است که از برنامه پیشنهادی تعویض لنز پیروی کنید، چه ماهانه، چه هفتگی یا روزانه.

همچنین، لنز های نرمی که برای مدت طولانی در محلول قرار می گیرند. ممکن است در نهایت با تبخیر محلول خشک شوند. لنزهای خشک شده ممکن است آسیب ببینند. بنابراین سعی نکنید آنها را آبرسانی کنید. و دوباره از آنها استفاده کنید. آن لنزهای چروکیده را بیرون بیاورید و یک جفت تماس تازه در آن قرار دهید.

لنزهای قابل نفوذ گاز را نباید در محلول رها کرد. اما لنز های قابل نفوذ گاز را می توان به طور ایمن در یک محفظه خشک برای ماه ها یا بیشتر نگهداری کرد. پس از نگهداری لنزهای نفوذپذیر با گاز، باید آنها را با یک پاک کننده لنز تمیز کنید. و قبل از قرار دادن آنها در چشمان خود، آنها را با آب نمک بشویید.

آیا می توانم لنز هایی را بپوشم که برای مدت طولانی در محلول بوده اند؟

اگر لنز های نرم یکبار مصرف ماهیانه شما کمتر از 30 روز در محلول نشسته اند. می توانید قبل از قرار دادن در چشم آنها را با محلول جدید تمیز و ضدعفونی کنید.

اگر آنها برای چندین ماه تا یک سال یا بیشتر در محلول نشسته اند. بی خطرترین کار این است که آنها را دور بیندازید و با یک جفت تازه شروع کنید.

هر چند وقت یک بار باید محلول تماسی و جای لنز خود عوض کنم؟

باید محلول ضد عفونی کننده خود را حداقل هر 30 روز یک بار عوض کنید. این یک حداقل مطلق است. و ممکن است بسته به برنامه جایگزینی مخاطبین شما بیشتر تکرار شود. بنابراین با چشم پزشک خود صحبت کنید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسب است. در این بین، ممکن است بخواهید هر هفته یا دو هفته یکبار راه حل را تغییر دهید. تا در قسمت ایمن باشید. مدت زمان باز نشدن مخاطبین چقدر است؟ بسته‌های لنزهای تماسی نرم دارای تاریخ انقضا هستند. و تا زمانی که بسته‌بندی سالم بماند. در آن ماه و سال خوب هستند. تاریخ انقضای لنزهای تماسی نرم معمولاً حدود چهار سال از تاریخ تولید است. پس از آن زمان، مهر و موم روی بسته می تواند تخریب شود. و به طور بالقوه لنز استریل را در معرض آلودگی قرار دهد. پس از شر لنزهایی که تاریخ انقضا آنها گذشته است خلاص شوید.

آیا به محلول لنز تماسی نیاز دارم؟

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید. ممکن است برای شستشو، تمیز کردن و ضد عفونی کردن لنزهای خود به محلول لنز نیاز داشته باشید.

اگر از لنز های یکبار مصرف روزانه استفاده می کنید. که باید پس از هر بار استفاده دور انداخته شوند. لزوماً به محلول لنزهای تماسی نیاز ندارید.

با این حال، اگر چشم‌های حساسی دارید، ممکن است بخواهید محلول نمکی مورد تأیید FDA را بخرید. تا لنزها را قبل از قرار دادن آن در چشم بشویید. لنزهای یکبار مصرف روزانه نباید تمیز یا ضدعفونی شوند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

اگر از انواع دیگر لنزهای تماسی نرم یا لنزهای تماسی قابل نفوذ گاز استفاده می کنید، ممکن است به محلول چند منظوره مورد تایید FDA برای شستشو، ضدعفونی و نگهداری نیاز داشته باشید.

همچنین می توانید از یک پاک کننده آنزیمی برای از بین بردن تجمع استفاده کنید.

از چشم پزشک خود بپرسید که چه نوع محلول تماسی و پاک کننده ای برای لنزهای خود نیاز دارید.

چگونه می توان لنزهای تماسی را بدون محلول نگهداری کرد؟

بدون محلول ضدعفونی کننده مناسب لنزهای تماسی نمی توانید لنزهای تماسی را با خیال راحت ذخیره کنید.

اگر راه حلی در دسترس ندارید. باید تعدادی از لنز خود را بخرید. و بعد از تایم مشخص دور بریزید. و دفعه بعد از یک جفت تازه استفاده کنید.

تنها راه امن برای نگهداری لنزهای تماسی، در یک جای لنز است. که به طور کامل با محلول ضدعفونی کننده لنز تماسی تازه پوشانده شده است.

هرگز نباید لنزهای تماسی را در آب (نه بطری، مقطر و نه شیر)، محلول نمک خانگی، اسپری بینی نمکی، قطره های چشمی یا هر مایع دیگری که صراحتاً برای ضدعفونی کردن و نگهداری لنزهای تماسی در نظر گرفته نشده است، نگهداری کنید.

ناگفته نماند، اما بیشتر کتابچه‌های راهنمای بیمار لنزهای تماسی نیز در مورد استفاده از بزاق (بله، واقعاً!) برای نگهداری لنزها هشدار می‌دهند. همچنین هرگز لنزهای تماسی خود را در لیوان نوشیدنی، شیشه یا هر چیز دیگری غیر از محفظه لنزهای تماسی تمیز (که هر سه ماه یکبار باید تعویض شود) نگهداری نکنید.

نگهداری نادرست لنز می تواند منجر به عفونت های جدی قرنیه و حتی نابینایی شود. ارزش دویدن سریع به داروخانه را دارد تا چشمان خود را نجات دهید!

آیا باید محلول تماس را هر روز تغییر دهید؟

مهم است که هر بار که لنزهای تماسی خود را ضد عفونی و نگهداری می کنید. از محلول تماس تازه استفاده کنید. هرگز از محلول تماسی که در جای لنز شما قرار دارد، دوباره استفاده نکنید.

اگر لنز خود را برای مدت طولانی نگهداری می کنید. قبل از قرار دادن آنها در چشم، حتما آنها را با محلول تماسی تازه تمیز و ضدعفونی کنید.

رها کردن مخاطبین در محلول برای مدت طولانی خطرناک است، بنابراین همان قانون را در مورد مخاطبین خود که برای ایمنی مواد غذایی استفاده می کنید. دنبال کنید: در صورت شک، آن را دور بریزید. سپس به یک جفت لنز تازه برسید. تا چشمان خود را ایمن و بینایی خود را واضح نگه دارید.

اگر به طور تصادفی کیس لنز خود را زیر آب لوله کشی کنید چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که در پایان روز لنزهای خود را تمیز می کنید، ضروری است که از آب لوله کشی یا هر چیز دیگری که راه حل تماسی نیست اجتناب کنید. به طور خاص آب لوله کشی خانه بسیاری از میکروب ها است. که اگر بین لنزها و سطح چشم شما گیر کند، می تواند باعث تحریک و عفونت در چشم شما شود. به همین دلیل، باید از پوشیدن لنز در زیر دوش خودداری کنید. بلکه باعث آلودگی لنز نیز می شود.

اگر لنزهای شما عفونی شد. نگران نباشید! شما به راحتی می توانید یک جفت لنز تماسی دیگر را آنلاین از لنز شو سفارش دهید. و آنها را درب منزل تحویل بگیرید. مطمئن نیستید با لنزهای قدیمی و جای لنز چه کار کنید؟ ببینید چه گزینه‌های بازیافت در منطقه شما وجود دارد. و آنها را برای بازیافت ببرید!

حال شما بگویید چه مدت می توانید لنز چشم را در محلول نگه دارید؟

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.