جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چند وقت بعد از عمل چشم میتوان لنز گذاشت؟ خطرات استفاده زود هنگام چیست؟

line
فهرست مطالب

چند وقت بعد از عمل چشم میتوان لنز گذاشت؟ پس از جراحی لیزیک چشم برای اصلاح دید شما، بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا می توانند دوباره از لنز چشم خود استفاده کنند. به هر حال، این لنزهای رنگی برای آنها چیزی بیش از یک وسیله جانبی مد هستند. با این حال، بسیاری تصور می کنند که پس از اصلاح بینایی لیزیک دیگر نمی توان از لنزهای تماسی رنگی استفاده کرد.

به این دلیل که، به طور کلی، اکثر پزشکان بیماران خود را از استفاده از لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک توصیه می کنند. این به دلیل عوامل خطر و عوارضی است که ممکن است از چنین فعالیت هایی ناشی شود. اما همه امیدها از بین نمی رود! ما به شما اطلاع خواهیم داد که آیا پس از جراحی لیزیک استفاده از لنز های رنگی لنز شو بی خطر است یا خیر.

جراحی لیزیک چشم چیست؟

جراحی لیزیک چشم یک جراحی است که عموماً به عنوان کراتومیلوس درجا با کمک لیزر شناخته می شود. این جراحی هم نزدیک بینی و هم دوربینی را درمان می کند. این کار با تغییر شکل قرنیه انجام می شود. قرنیه یک لایه محافظ شفاف در جلوی چشم است که وظیفه تمرکز نور را بر عهده دارد. عمل لیزیک چشم می تواند نحوه خم شدن نور را هنگام ورود به چشم تغییر دهد. این به شما کمک می کند تا چیزها را واضح تر ببینید. آنها این کار را با استفاده از لیزر برای تغییر شکل قرنیه شما انجام می دهند.

لیزیک یکی از پرطرفدارترین روش های جراحی لیزر چشم است که بلندبینی، متوسط ​​و نزدیک بینی و آستیگماتیسم را اصلاح می کند. این جراحی یک جراحی انکساری است که قرنیه را با استفاده از لیزر یا میکروکراتوم اصلاح می کند. هدف از لیزیک افزایش قدرت بینایی است. جدا از لنزهای تماسی و عینک استاندارد، لیزیک ممکن است یک راه حل مادام العمر برای بسیاری باشد. از همین روش برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم استفاده می شود. لیزیک و لیزر شبیه PRK هستند، یک فرآیند جراحی که باعث تغییر شکل قرنیه می شود. لنز داخل چشمی فاکیک یک گزینه درمانی برای بیمارانی است که واجد شرایط لیزیک نیستند. در سال 2018، بیش از 40 میلیون عمل لیزیک در سراسر جهان انجام شد.

آیا استفاده از لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک بی خطر است؟

پاسخ کوتاه این است که این گزینه بسیار امن نیست، اما کاملاً ناامن نیز نیست. هنگامی که تحت عمل لیزیک چشم قرار می گیرید، این عمل به طور دائم ساختار قرنیه شما را به همراه شکل چشم شما تغییر می دهد. این بدان معنی است که اکنون چشم شما کمی متفاوت از قبل است. لنز رنگی با خطوط جدید چشم شما مطابق با قبل نیستند. به همین دلیل، اگر بعد از جراحی لیزیک آن ها را استفاده کنید، لنزهای رنگی بی کیفیت ممکن است کمی مشکل ساز شوند.

لنزهای رنگی طوری طراحی شده اند که کاملاً با خطوط چشم شما مطابقت داشته باشند. اگر تناسب خاموش باشد، این احتمال وجود دارد که لنزهای تماسی رنگی از جای خود خارج شوند. می تواند عوارض زیادی ایجاد کند. به همین دلیل، بیشتر چشم پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند پس از جراحی لیزیک از لنزهای تماسی رنگی استفاده نکنند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

چند وقت بعد از عمل لیزیک چشم میتوان لنز گذاشت؟

خوب است که دو تا سه ماه بعد از عمل لیزیک صبر کنید. این تضمین می کند که چشم به اندازه کافی بهبود یافته است و لنز رنگی به آن آسیب نمی رساند. جراحی لیزر به حدود یک ماه زمان انتظار نیاز دارد. انواع مختلفی از جراحی لیزر چشم وجود دارد، بنابراین زمان انتظار ممکن است متفاوت باشد. در جراحی لیزیک، یک فلپ نازک قرنیه تولید می شود، در حالی که سلول ها از لایه سطحی در لیزر جابجا می شوند. در حالی که جراحی لیزر ممکن است انحنای لنز را تغییر دهد، و تناسب مناسب آن را چالش برانگیزتر کند، لنزهای رنگی و شفاف پس از لیزیک استفاده می شوند. داشتن لنزهای تماسی به اندازه کافی برای حفظ سلامت قرنیه بسیار مهم است.

عوامل خطر هنگام استفاده از لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک

دلایل کوتاه مدت و بلند مدتی وجود دارد که نشان می دهد لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک ایده خوبی نیست. اول، عمل لیزیک باعث ایجاد تغییراتی در شکل قرنیه شما می شود، این همان کاری است که لنزهای رنگی هر روز انجام می دهند. اگر در حال حاضر به دلیل جراحی لیزیک، چشم‌های شما تفاوت‌های جزئی در شکل دارند، لنزهای رنگی می‌توانند این تغییرات را بدتر کنند. لنز های رنگی قرنیه شما را صاف می کند که می تواند کیفیت بینایی شما را بدتر کند. لنزهای رنگی همچنین می توانند شکل عنبیه شما را تغییر دهند، که بر میزان نور وارد شده به چشم و نحوه واکنش مردمک چشم شما به نور تأثیر می گذارد.

خطرات استفاده از لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک

اکنون که خطرات مربوط به لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک را توضیح دادیم، اجازه دهید در مورد خطرات استفاده از لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک صحبت کنیم. بارزترین خطر استفاده از لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک تغییر در کیفیت بینایی شماست. لنزهای رنگی می تواند چشم شما را بدتر کند، چیزی که ممکن است پس از جراحی لیزیک بخواهید. در برخی موارد، لنزهای تماسی رنگی می توانند باعث عفونت قرنیه شوند. بسته به لنزی که استفاده میکنید. و حساسیت چشمان شما، این یک امکان واقعی است. یک بار دیگر، مایلیم اهمیت این را تکرار کنیم که از چشم پزشک خود مطلع شوید که آیا می توانید پس از جراحی لیزیک به استفاده از لنزهای رنگی ادامه دهید یا خیر.

بعد از عمل لیزیک از چه لنزهای رنگی می توان استفاده کرد؟

اکنون که در مورد خطرات و مضرات استفاده از لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک صحبت کردیم، بیایید سعی کنیم جنبه روشنی برای این وضعیت پیدا کنیم. یک نکته مثبت در مورد لنزهای رنگی بعد از عمل لیزیک این است که تا زمانی که از لنزهای تماسی رنگی استفاده می کنید که از آب زیادی ساخته نشده اند، احتمال بروز عفونت در شما مشکوک است. به این دلیل است که لنزهای رنگی که از آب زیاد ساخته نشده اند برای استفاده بیشتر از چند ساعت طراحی نشده اند. به طور خلاصه، لنز رنگی که می‌توان بعد از جراحی لیزیک استفاده کرد، لنزهای رنگی روزانه هستند.

کلمات پایانی

پس از بررسی تمام اطلاعات و داده ها، امیدواریم که بهتر متوجه شده باشید که لنزهای رنگی پس از جراحی لیزیک چیست. نکته اصلی این است که در حالی که پس از جراحی لیزیک می توان از لنزهای رنگی استفاده کرد، لازم است به یاد داشته باشید که ابتدا با چشم پزشک خود مشورت کنید تا چند وقت بعد از عمل چشم نمیتوان لنز گذاشت؟ توصیه های او را دریافت کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.