جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا چشمانم اشک آلود است؟

line
فهرست مطالب

چرا چشمانم اشک آلود است؟ با لنز چشم لنز شو همراه باشید، تا ۱۲ دلیل براب اینکه از چشمانمان اشک می اید را بررسی کنیم.

چیزی در چشم شماست؟

هنگامی که چیزی در چشم شما فرو می رود، یک ذره خاک، گرد و غبار و یا یک مژه، بدن شما اشک بیشتری تولید می کند تا آن را بیرون بیاورد. حتی چیزهایی که برای دیدن خیلی کوچک هستند، مانند ذرات موجود در دود یا مواد شیمیایی در پیاز، این واکنش را تحریک می کنند.

هنگامی که مشکل برطرف شد، آب چشمان شما باید متوقف شود. اما مشکلات چشمی دیگری نیز وجود دارد و مسائل مربوط به سلامتی نیز می‌تواند باعث اشک ریختن شما شود.

خشکی چشم

ممکن است این مشکل را داشته باشید زیرا بدن شما اشک کافی نمی‌سازد، زیرا خیلی سریع خشک می‌شوند، یا تعادل مناسبی از آب، روغن و مخاط ندارند. خیلی چیزها می توانند باعث این مشکلات شوند. علت هرچه که باشد، چشمان شما با ایجاد اشک بیشتر واکنش نشان می دهند.

چشم صورتی (کانژونکتیویت)

چشم صورتی یکی از دلایل رایج آبریزش چشم برای کودکان و بزرگسالان است. می تواند باعث شود یک یا هر دو چشم صورتی یا قرمز به نظر برسند و مانند شن و ماسه در آنها احساس خارش و شن ایجاد کند. عفونت با باکتری یا ویروس شایع ترین علت است. عفونت های ویروسی نیازی به درمان ندارند، اما اگر باکتریایی باشند، ممکن است به قطره های چشمی آنتی بیوتیکی نیاز داشته باشید.

آلرژی

چشم های آبریزش و خارش اغلب با سرفه، آبریزش بینی و سایر علائم کلاسیک آلرژی همراه است. اما ممکن است به خودی خود آلرژی چشمی داشته باشید. داروهای آلرژی، قطره های چشم، و اجتناب از محرک های شما – مانند گرده، کپک، یا شوره حیوانات خانگی – می تواند کمک کند. در حالی که سرماخوردگی می تواند باعث آبریزش چشم شود، اما باعث خارش آنها نمی شود. این یکی از راه‌های تشخیص سرماخوردگی و آلرژی است.

غدد اشکی مسدود شده

به طور معمول، اشک از غدد اشکی بالای چشم شما جاری می شود، در سطح کره چشم پخش می شود و در مجاری گوشه ای تخلیه می شود. اما اگر مجاری مسدود شود، اشک جمع می شود و چشم شما آب می گیرد. بسیاری از چیزها می توانند باعث این مشکل شوند، مانند عفونت، آسیب، حتی افزایش سن.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

مشکلات پلک

پلک های شما مانند برف پاک کن ها هستند. وقتی پلک می زنید، اشک روی چشم شما پخش می شود و رطوبت اضافی را از بین می برد. اما گاهی اوقات آنها کاملاً درست کار نمی کنند. پلک ها و مژه ها می توانند به سمت داخل خمیده شوند. و روی چشم ساییده شوند. این بیماری به نام انتروپیون است. یا به سمت بیرون آویزان می شوند. که اکتروپیون نامیده می شود. بنابراین پلک ها نمی توانند کل چشم را هنگام پلک زدن پاک کنند. هر کدام می تواند باعث آبریزش چشم شود. در صورت نیاز، جراحی می تواند یک راه حل دائمی باشد.

خراش روی چشم

خاک، ماسه و حتی استفاده نادرست از لنزهای تماسی می توانند، قسمت خارجی کره چشم شما را خراش دهند. اگر این اتفاق بیفتد، چشم شما ممکن است پاره شود، درد کند، قرمز به نظر برسد و به نور حساس شود. در حالی که این خراش ها معمولا در یک یا دو روز بهبود می یابند، اگر ممکن است خراش قرنیه داشته باشید، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. ممکن است برای جلوگیری از عفونت نیاز به درمان داشته باشید.

گل مژه ها

آنها می توانند چشم شما را اشک آور کنند، اما علائم دیگر معمولا واضح تر هستند، مانند یک توده متورم، قرمز و دردناک در امتداد لبه پلک شما. باکتری ها علت آن هستند و گل مژه احتمالاً طی چند روز خود به خود از بین می رود. در عین حال، آن را به حال خود رها کنید و سعی نکنید آن را مانند یک جوش بیرون بیاورید – عفونت را پخش خواهید کرد. یک پارچه شستشوی گرم روی چشم ممکن است درد را کاهش دهد.

مشکلات مژه

آیا تا به حال موهای ابرویی داشته اید که سرسختانه با زاویه ای عجیب رشد کنند؟ همین اتفاق می تواند در مورد مژه های شما نیز بیفتد. اگر به جای اینکه روبه بیرون رشد کنند. به داخل رشد کنند، مژه ها به چشم مالیده می شوند. به آن تریشیازیس می گویند و ممکن است پس از عفونت، جراحت یا مشکلات دیگر رخ دهد. برای تسکین ناراحتی و اشک‌های اضافی، پزشک ممکن است مژه را برداشته یا آن را تغییر مسیر دهد تا در جهت درست باشد.

بلفاریت

این حالت باعث می‌شود پلک‌های شما معمولاً در نزدیکی مژه‌ها متورم شوند. چشمان شما ممکن است گزگز و اشک آلود، قرمز، خارش دار و پوسته پوسته شود. بسیاری از چیزها می توانند باعث آن شوند، مانند عفونت، روزاسه و آلرژی. درمان ها می توانند کمک کنند، اگرچه بلفاریت اغلب می آید و می رود.

مشکلات غددی

غدد ریز لبه پلک شما که غدد میبومین نامیده می شوند. روغن هایی می سازند که به سلامت چشم کمک می کند. آنها از خشک شدن سریع چشمان شما جلوگیری می کنند و مانعی ایجاد می کنند که اشک را در جایی که نیاز دارید نگه می دارد. اما اگر این غدد مسدود شوند. و به اندازه کافی روغن تولید نکنند. چشم شما تحریک شده و آبریزش می کند. کمپرس گرم روی چشم یکی از راه‌های کمک به عملکرد طبیعی غدد است.

علل دیگر اینکه چرا چشمانم اشک آلود است؟

بسیاری از شرایط پزشکی می توانند باعث آبریزش چشم شوند، مانند فلج بل، سندرم شوگرن، عفونت های مزمن سینوسی، مشکلات تیروئید و آرتریت روماتوئید. درمان‌های پزشکی مانند شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی نیز همین‌طور است. اگر چشمان شما اغلب اشک می ریزد و دلیل آن را نمی دانید، به پزشک خود مراجعه کنید. درمان می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید و دوباره واضح ببینید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.