جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا به عینک یدکی یا لنز چشم نیاز دارید؟

line
فهرست مطالب

چرا به عینک یدکی یا لنز چشم نیاز دارید؟ مهم نیست که در خانه روی مبل خود نشسته اید. یا در جنگل های بارانی در کاستاریکا پیاده روی می کنید، پیش بینی مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید همیشه آسان نیست. به همین دلیل است که همیشه داشتن یک عینک پشتیبان یا لنزهای چشم در دسترس است. در اینجا چند سناریو وجود دارد که در آن پشتیبان گیری می تواند مفید باشد:

تصادفات

شاید وقتی روی مبل می کوبید، عینک خود را له کرده اید. یا شاید شما آنها را در حین بازی بسکتبال پیکاپ شکستید.

از آنجایی که تصادفات ممکن است و اتفاق خواهند افتاد، خرید یک عینک یدکی منطقی است. به این ترتیب، اگر اتفاقی افتاد، می توانید عینک اضافی خود را در حالی که منتظر یک جفت جایگزین هستید، استفاده کنید.

فعالیتهای روزمره

در برخی موارد، عینک پشتیبان ممکن است فقط برای مواقع اضطراری نباشد. در عوض، آنها ممکن است مکمل عینک فعلی شما باشند.

موسسه مراقبت از چشم لوئیزویل، کنتاکی، این نمونه ها را ارائه می دهد:

یک جفت عینک مطالعه ممکن است برای افرادی که از لنزهای چند کانونی استفاده می کنند که کارهایی از نزدیک انجام می دهند، مانند ساخت هواپیماهای مدل یا مونتاژ دفترچه یادداشت، ایده آل باشد.

یک جفت عینک کامپیوتر برای محل کار می تواند راحت تر از عینک های روزمره شما باشد.

هنگامی که در ورزش هایی مانند سافت بال، بسکتبال، والیبال یا فوتبال شرکت می کنید، یک جفت عینک ورزشی سخت ممکن است جایگزین خوبی برای عینک معمولی شما باشد.

مسافرت رفتن

شما برای یک سفر اسکی به کلرادو می روید یا برای یک استراحت رمانتیک به فرانسه می روید. جدا از بسته بندی لباس ها و لوازم بهداشتی استاندارد، حتما عینک پشتیبان یا لنزهای چشم به همراه داشته باشید.

طبق گفته Passport Health، ارائه‌دهنده خدمات پزشکی برای مسافران، داشتن یک برنامه پشتیبان (دیدگاه) زمانی که از خانه دور هستید همیشه عاقلانه است.

اگر با لنزهای چشم خود به مشکل برخوردید. شاید به عفونت چشم مبتلا شده اید یا لنز خود را در حمام خانه خود رها کرده اید – یک عینک پشتیبان می تواند منظره ای برای چشم های دردناک باشد.

به همین ترتیب، به همراه داشتن لنزهای چشم یکبار مصرف روزانه می‌تواند به شما کمک کند، مثلاً اگر هر یک از لنزهای خود را پاره کنید.

در مورد کسانی که عینک می زنند، هرگز نمی دانید که چه زمانی ممکن است عینک شما بیفتد و بشکند – می توانید در یک سفر دریایی در رودخانه، یک تور شراب سازی یا ماجراجویی دیگری باشید. داشتن یک جفت پشتیبان می تواند از خراب شدن تعطیلات شما جلوگیری کند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

UnitedHealthcare Global، ارائه‌دهنده بیمه مسافرتی، توصیه می‌کند که مسافران در سفرها دو جفت عینک داشته باشند: یکی برای پوشیدن یا نگهداری در یک کیف محافظ در کیف دستی و یک جفت دیگر که در یک کیف محافظ در یک کیف چک‌دار نگهداری می‌شود.

اگر قصد دارید برای مدت طولانی از خانه دور باشید، به خصوص اگر در خارج از کشور هستید، نسخه ای از نسخه عینک و/یا نسخه لنز چشم خود را در کیف دستی قرار دهید.

Passport Health اشاره می‌کند که شماره‌های موجود در نسخه به‌طور جهانی شناخته می‌شوند، بنابراین اگر برای عینک‌هایی که آورده‌اید اتفاقی بیفتد، می‌توانید عینک یا لنز رنگی جدید سفارش دهید.

شرایط غیر منتظره

شاید با دوستانتان به شهر بروید و تا ساعت 4 صبح بیرون بمانید. یا شاید شما بدون برنامه ریزی در استخر دوست خود شیرجه بزنید.

اگر ممکن است در موقعیت مشابهی نیاز به حذف لنز خود داشته باشید، حمل لنز چشم پشتیبان و/یا عینک احتمالاً به نفع شماست.

مشکلات بینایی

لنزهای چشم آزادی عینک را برای افراد نزدیک‌بین و دوربین‌بین فراهم می‌کنند، اما اگر چیزی چشم‌های شما را آزار می‌دهد، می‌توانند دردناک باشند.

اگر مطمئن نیستید که چه مدت می‌توانید لنز خود را بپوشید، از قانون پاسخگویی به پاسخ از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دانشگاه آیووا پیروی کنید و در صورت تجربه، آن‌ها را خارج کنید:

  • قرمزی در یک یا هر دو چشم.
  • ترشحاتی مانند مخاط از یک یا هر دو چشم.
  • تغییرات بینایی، مانند تاری خفیف تا متوسط.
  • درد، از جمله درد و ناراحتی.

اگر هر یک از این علائم را دارید، فورا لنزهای چشم خود را بردارید و برای معاینه چشم وقت بگیرید.

همانطور که منتظر هستید تا متوجه شوید چه مشکلی با چشمان شما وجود دارد، از لنز چشم استفاده نکنید. و به عینک پشتیبان خود تکیه کنید.

در برخی موارد، آلرژی ممکن است علت آبریزش، خارش یا قرمزی چشم شما باشد. در این سناریو از پوشیدن کنتاکت خودداری کنید و عینک پشتیبان خود را بزنید. ممکن است فقط اجازه دهید مدتی – و آلرژی – قبل از بازگشت به لنزهای چشم بگذرد.

اگر این یک حمله معمولی با آلرژی است، ممکن است بتوانید با داروهای بدون نسخه و قطره های چشمی برای تسکین علائم خود کنار بیایید.

اما، اگر مطمئن نیستید که آیا مقصر آلرژی است، حتما به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید.

حال متوجه شدید که چرا به عینک یدکی یا لنز چشم نیاز دارید؟

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.