جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویروس کرونا چشمی هم آمد

line
فهرست مطالب

ویروس کرونا چشمی هم آمد؟ آنچه در مورد “Arcturus” باید بدانید: نوع جدید کووید باعث ایجاد چشم صورتی می شود

ویروس جدید کووید۲۰۲۳ XBB.1.18، با نام مستعار arcturus، به سرعت در حال گسترش در سراسر ایالات متحده است، اما کارشناسان هشدار می دهند که چشم صورتی و تب بالا، دو علامت نوع جدید، به ویژه در بین کودکان وجود دارد.

همچنین از عزیزانی که از لنز چشم استفاده میکنند، در افزایش مراقبت های لنزی، مثل شستشو و ابکشی در این دوران تاکییدشده. و به هیچ وجه در خرید مایع لنز خساست به خرج ندهید.

ویدیو مربوط به ویروس جدید کووید۲۰۲۳

حقایق کلیدی

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، Arcturus یک زیرشاخه از نوع بسیار مسری omicron است. که شایع ترین نوع در ایالات متحده است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها شاهد افزایشی در این نوع در بین مسافران بوده‌اند.

هفته 6 مارس، 1.1٪ موارد در بین مسافران و تا هفته 3 آوریل، 19.8٪ بود. از هفته 22 آوریل، CDC گزارش داد که آرکتوروس 9.6 درصد از کل موارد ایالات متحده را تشکیل می دهد، که دومین زیر متغیر شایع پس از XBB.1.5 است که 73.6 درصد موارد را تشکیل می دهد.

سازمان بهداشت جهانی در حال ردیابی arcturus است و آن را در کنار XBB.1.5 به عنوان “نوع مورد علاقه” نامگذاری کرده است.

در 17 آوریل، یک گام کمتر از یک نوع نگرانی – مرکز کنترل و پیشگیری قبلاً آن را در ژانویه به عنوان “نوعی تحت نظارت” نامیده بود.

همچنین گزارش می دهد که این نوع ویروس در 33 کشور از جمله ایالات متحده، استرالیا، سنگاپور، لیبی، ایران، کویت و قطر شناسایی شده است. اما در هند شایع ترین است

عدد بزرگ

94,142 نفر، که این میانگین هفتگی موارد کووید در ایالات متحده تا 19 آوریل است. با این حال، این کاهش شدید نسبت به میانگین هفتگی 296,279 در این زمان در سال گذشته است، زمانی که BA.2، یکی دیگر از زیر متغیرهای Omicron، سویه غالب بود.

پس زمینه کلیدی

ماریا ون کرخوف، سرپرست فنی کووید سازمان جهانی بهداشت، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه مارس گفت که آرکتوروس جایگزین انواع دیگر در گردش در هند شد، بنابراین “یکی برای تماشا است”.

دانشگاه مینه‌سوتا گزارش می‌دهد که این نوع فرعی به بزرگترین افزایش کووید در هند در هفت ماه گذشته دامن می‌زند.

دولت هند تا روز چهارشنبه در مجموع 61000 مورد ابتلا به کووید را گزارش کرده است. که در مقایسه با 13509 مورد گزارش شده در 30 مارس افزایش قابل توجهی دارد.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

ریشه های آرکتوروس

بر اساس ارزیابی خطر سازمان جهانی بهداشت، آرکتوروس از نوادگان گونه نوترکیب XBB است که از دو شاخه فرعی جداگانه BA.2 سرچشمه می گیرد. این یکی از 600 زیرمتغیر میکرون است که در جهان در گردش است. اگرچه هنوز منشأ دقیق آن را مشخص نکرده است، ارزیابی خطر سازمان جهانی بهداشت گزارش می دهد که این نوع فرعی برای اولین بار در ژانویه شناسایی شد. ون کرخوف همچنین در کنفرانس مطبوعاتی گفت آنچه که این زیر متغیر را متمایز می‌کند، جهش در پروتئین اسپایک است که “افزایش عفونت‌زایی و همچنین افزایش بالقوه بیماری‌زایی را نشان می‌دهد.”

علائم

با توجه به آکادمی چشم پزشکی آمریکا، چشم صورتی (از نظر پزشکی به عنوان ورم ملتحمه شناخته می شود) مشکوک است که یکی از علائم زیر متغیر آرکتوروس، به ویژه در میان کودکان باشد.

اگر کودکان دچار خارش و قرمزی چشم هستند، AAO توصیه می کند که والدین نگران نباشند. زیرا این یک بیماری شایع چشم در هر سنی است و با آلرژی همراه است. با این حال، آزمایش کووید باید برای رد ویروس انجام شود.

براد هاتون، مشاور بهداشت عمومی در شرکت مشاوره سلامت هاتون، به Medical News Today گفت:

به نظر می رسد که آرکتوروس “یک مزیت رقابتی نسبت به نوع غالب فعلی در جهان، XBB.1.5.” دارد. اما احتمالاً یک “علت اصلی” نخواهد بود.

برای نگرانی” زیرا به نظر نمی رسد که باعث بیماری شدیدتر از XBB.1.5 شود.

متیو بینیکر، مدیر ویروس شناسی بالینی در کلینیک مایو، به هافینگتون پست گفت:

تب همیشه از علائم کووید بوده است. اما تب های مربوط به آرکتوروس درجه بالاتری دارند. طبق گزارش سلامت استمفورد، تب این بیماری با درجه بالا برای نوزادان تا سه ماهگی 103 درجه فارنهایت یا بالاتر است. در کودکان سه ماهه تا سه ساله، 102 درجه فارنهایت بالا است. و 103 درجه فارنهایت در بچه های بزرگتر.

Binnicker گفت:

اگر بیمار در کنار چشم صورتی تب نیز داشته باشد، این راهی برای تمایز عفونت از آلرژی است زیرا “آلرژی معمولاً با تب همراه نیست.”

طول درمان

طول درمان کویید ۲۰۲۳ دو هفته است. و همراه با تاری دید، خارش و قرمزی همراه است.

متاسفانه ویروس کرونا چشمی هم آمد، و راهی جز مراقبت فعلا در دسترس نیست.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.