جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکاتی برای جلوگیری از پارگی لنز چشم

line
فهرست مطالب

اگر خودتان را در مقاله نکاتی برای جلوگیری از پارگی لنز چشم پیدا کرده اید. احتمالاً به این دلیل است که لنزهای چشم شما پاره است. و آرزو می کنید که این اتفاق نمی افتاد. مراقبت مناسب از لنزهای چشم نه تنها برای کیف پول شما بلکه به دلیل اینکه در صورت استفاده از لنز پاره چه اتفاقی می افتد، امری ضروری است. سلامت چشم شما همیشه باید در اولویت باشد.

در لنز شو، علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت بالا با رقابتی ترین قیمت های موجود در بازار، هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که لنزهای شما برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. به همین دلیل این پست را با یک سری نکات برای جلوگیری از این مشکل و توضیح علت پارگی لنزهای چشمی آماده کرده ایم.

لنز شو پیشرو در صنعت چشم است. تیم متخصص ما همیشه مطمئن خواهد شد که شما کاملا راضی هستید. ما می خواهیم به شما کمک کنیم که هر محصول مراقبت از چشم را در شرایط مطلوب نگه دارید تا آسیبی به شما وارد نشود.

چرا لنزهای چشم پاره می شوند؟ دلایل اصلی و نحوه جلوگیری از آن

لنزهای چشمی به دلیل شرایط کمتر ایده آل روی چشم یا هنگام استفاده از آنها پاره می شوند. لنزهای چشم معمولاً زمانی که محتوای آب در طول زمان تبخیر می‌شود و مواد لنز انعطاف‌پذیرتر می‌شوند، راحت‌تر پاره می‌شوند. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که چشم ها احساس خشکی می کنند. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در مورد پاره کردن لنز تماسی این است که کاربران چگونه آن را داخل و خارج می کنند. بسیاری از مردم چشم های خود را پاک می کنند تا لنزهای تماسی را بیرون بیاورند یا آنها را نیشگون بگیرند.

دلایل متعددی وجود دارد که لنزهای چشم پاره می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. اما ابتدا مهم است که بین دو نوع لنز تماسی بر اساس سختی آنها تفاوت قائل شویم: نرم و سفت.

سختی لنزهای چشم معمولاً با زمان استفاده توصیه شده مرتبط است. بنابراین لنزهای چشم ماهانه یا لنزهای طولانی مدت معمولاً سخت‌ترین لنزها هستند، در حالی که لنزهای نرم معمولاً لنزهای روزانه هستند.

هنگامی که لنز چشم فشرده می شود. مواد لنز اغلب در زیر میکروسکوپ شکاف های ریزی را نشان می دهد. هنگامی که کاربر لنز را روی چشم می گذارد. با هر پلک زدن هزاران بار حرکت می کند. این همچنین به مواد لنز چشم فشار وارد می کند که می تواند باعث شود که شکاف کوچک لنز را به دو نیم کند.

اگر لنز در چشم شما بماند چه؟

گاهی اوقات، هنگامی که تماس شما پاره می شود، پس از برداشتن لنز، ممکن است تکه ای از آن در چشم شما باقی بماند.

سعی کنید قطعه پاره شده را پیدا کنید. سپس از نوک انگشت خود آن را به سمت گوشه بیرونی چشم خود بلغزانید تا بتوانید آن را بیرون بکشید.

اگر قطعه را پیدا نکردید اما آن را احساس کردید، با چشم پزشک خود تماس بگیرید و در اسرع وقت برای دیدن آنها وارد شوید. او همچنین می‌تواند یک رنگ رنگی مخصوص قرار دهد که به پیدا کردن و حذف آن کمک می‌کند.

چگونه تشخیص دهیم که لنز چشم سخت شکسته است؟

دیدن لنزهای تماسی سفت و سخت شکسته چندان رایج نیست. زیرا این لنزها دارای خواص لازم برای روان ماندن کامل در داخل چشم هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها از ایجاد یک ترک بسیار کوچک در لنز مصون هستند.

به طور معمول، این ترک‌ها معمولاً با چشم غیرمسلح نامحسوس هستند. بنابراین ممکن است بدون اینکه بدانید از یک لنز سخت آسیب دیده استفاده کنید. لحظه‌ای که شروع به احساس ناراحتی در قرنیه می‌کنید. زمانی است که متوجه می‌شوید که شکسته است. و باید لنز چشم شکسته را در اسرع وقت بردارید. تا آسیب چشمی به چشم نخورد.

اگر لنز تماسی شما پاره شد چه باید کرد؟

خب، قرار است چه کار کنید؟ اگر تماس شما پاره شد، باید آن را دور بیندازید و یک مورد جدید قرار دهید. ابتدا لنز جدید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پارگی یا لبه های ناهموار نداشته باشد. اگر لنز اضافی در دسترس ندارید، عینک پشتیبان خود را تا زمانی که بتوانید مخاطبین جدید دریافت کنید، استفاده کنید.

لنزهای چشم نرم شکننده تر هستند

از سوی دیگر، لنزهای تماسی شکسته با لنزهای نرم بسیار رایج تر است. دلیل معمول این است که لنزهای تماسی وقتی در مایع نیستند خشک می شوند، بنابراین هیدراتاسیون مناسب ندارند. وقتی می خواهید آنها را از چشم جدا کنید. شکستن آنها بسیار رایج است.

لنز تماسی خشک هرگز در چشم شما راحت نخواهد بود. در واقع، ما به شدت توصیه می کنیم که از آنها در این شرایط استفاده نکنید. زیرا آنها فقط به سطح چشم شما آسیب می رسانند. همچنین در صورتی که لنزهایتان حاوی محلول کافی برای روانکاری مناسب نباشد، ممکن است خشکی ایجاد شود. این قطعاً چیز دیگری است که باید از آن آگاه باشید.

سایر عوامل خارجی و نکاتی برای جلوگیری از پارگی لنز چشم

هنگام استفاده از لنز در دماهای خیلی گرم یا سرد توصیه می شود احتیاط کنید.

هنگامی که دما گرم می شود، لنزها بیشتر مستعد خشک شدن هستند زیرا گرما لایه اشکی مرطوب کننده را سریعتر تبخیر می کند. تهویه مطبوع داخلی همچنین رطوبت هوا را از بین می برد که می تواند اثر خشکی روی لنزها داشته باشد.

برعکس، در صورت وجود رطوبت کم در هوا و روشن بودن سیستم های گرمایش داخلی، هوای سرد چشم ها و لنزها را خشک می کند. اگر تا به حال متوجه شده اید که پوست شما در ماه های سرد زمستان خشک می شود، ممکن است لنزهای شما نیز خشک شوند.

نه تنها باید مطمئن شوید که آنها به خوبی در کیس خود مرطوب شده اند. بلکه باید هنگام برداشتن تماس ها (مخصوصاً اگر ناخن های بلندی دارید) مراقب باشید. و دست های خود را تمیز نگه دارید. از قطره‌های چشمی استفاده کنید تا راحت‌تر آن‌ها را از چشم‌هایتان خارج کنید. از مالیدن آن‌ها زمانی که در چشم‌هایتان هستند خودداری کنید. و اگر این استفاده به‌طور خاص مشخص نشده است، با آن‌ها نخوابید.

وارد شدن به این عادات شما را از دردسرهای زیادی نجات می دهد. و پیروی از این نکات ساده راهی عالی برای متوقف کردن نگرانی در مورد شکستگی لنزهای تماسی است!

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

اگر از لنز چشم پاره استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اساساً آنچه که در صورت استفاده از لنزهای چشم پاره اتفاق می افتد. این است که خود را در معرض آسیب احتمالی قرنیه چشم قرار می دهید. اگر ندانید لنز تماسی آسیب دیده است. ممکن است ناخواسته این کار را انجام دهید. بنابراین باید به محض آگاهی برای جلوگیری از بروز مشکل جدی اقدام کنید.

این می تواند شامل مشکلات زیر باشد:

  • عفونت و التهاب قرنیه
  • اختلالات حساسیت و حساسیت مفرط
  • واکنش های متابولیک
  • عوارض جسمی
  • ناراحتی و خشکی

چرا لنزهای تماسی تا می شوند؟ چگونه می توانند پاره شوند؟

اگر هنگام نگهداری لنزهای چشم خود محلول کافی در جا لنزی نگذاشته اید. ممکن است دفعه بعد که جای لنز را باز می کنید. متوجه شوید که لنزها پیچ خورده و انتهای آن به هم چسبیده اند. جای نگرانی نیست زیرا این بدان معنا نیست که باید آنها را دور بیندازید. اما اگر نمی‌خواهید لنزهای شکسته‌ای داشته باشید، باید این مراحل را با دقت دنبال کنید:

یک لنز را از جای لنز خارج کنید. آن را در کف دست خود قرار دهید (مهم است که دستانتان مثل همیشه تمیز باشند). محلول معمولی خود را روی آن بریزید. و انگشت اشاره خود را با دقت به صورت دایره ای روی لنز حرکت دهید. باید بدون اینکه مجبور باشید آن را از هم جدا کنید باز شود.

چگونه لنز چشم پاره را تعمیر کنیم – آیا می توان آن را انجام داد یا خیر؟

به عنوان آخرین نکاتی برای جلوگیری از پارگی لنز چشم باید بگوییم. بهتر است سعی نکنید آن را تعمیر کنید. در عوض آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید. همانطور که در طول مقاله به شما گفته‌ایم، چشم‌ها یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن هستند. بنابراین هر محصولی در شرایط بد می‌تواند باعث عفونت یا آسیب‌های ناخواسته شود.

و اگر شک دارید، توصیه اصلی ما این است که از متخصصانی مانند ما کمک بخواهید. یا از اپتومتریست معمولی خود بپرسید که چه کاری باید انجام دهید. زیرا هیچ کسی وجود ندارد که بهتر از متخصصان سلامت چشم به شما کمک کند.

خطرات استفاده از لنزهای پاره شده

لنز های پاره شده عملکرد درست ندارند. این به این دلیل است که پارگی مانع از حفظ انحنای خاص مورد نیاز برای مطابقت با چشم شما می شود. در نتیجه تناسب خوبی نخواهد داشت.

اگر آنها از وسط چشم دور شوند یا بیش از حد به اطراف حرکت کنند، در نهایت با تاری دید مواجه خواهید شد.

مهمتر از همه، پاره شدن لنز تماسی خطرناک است. این یک لبه دندانه دار خواهد داشت که می تواند قرنیه، سطح جلویی چشم شما را خراش دهد. نه تنها این، بلکه می تواند زیر پلک شما نیز گیر کند. احتمالاً این موضوع را آزاردهنده خواهید یافت و مقابله با آن بسیار دشوار است. فقط آن را بیرون بیاورید و آن را زباله کنید.

چگونه از پارگی لنز جلوگیری کنیم

هنگامی که با یک لنز تماسی پاره شده برخورد کردید. می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا دوباره با آن برخورد نکنید. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش احتمال پاره شدن یک لنز انجام دهید. در اینجا چند مرحله خاص وجود دارد که می توانید انجام دهید:

ابتدا لنزهای خود را بررسی کنید

همیشه لنزهای تماسی خود را قبل از استفاده بررسی کنید.

لنزها را به درستی تمیز کنید

مطمئن شوید که لنزهای تماسی خود را طبق دستورالعمل آنها تمیز می کنید. آنها را مرطوب نگه دارید و مطمئن شوید که محفظه لنز شما همیشه پر از محلول تماسی است. اگر این کار را نکنید، خشک می شوند و بیشتر مستعد پارگی می شوند.

از مایع لنز خوب استفاده کنید

گاهی اوقات هنگام بیرون آوردن لنزهای تماسی شما به طور تصادفی تا می شود. اگر این اتفاق افتاد، قبل از اینکه لنز را باز کنید، آن را در محلول تماسی قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر آن را جدا کنید، و احتمال پاره شدن آن در این فرآیند کمتر است.

از اسفاده لنز ها در زمان خشکی چشم خودداری کنید

آلرژی، تماشای بیش از حد صفحه نمایش یا شرایط آب و هوایی خشک می تواند باعث خشکی چشم شما شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، لنزهای تماسی شما نیز می توانند خشک شوند. این باعث می شود آنها بیشتر مستعد پاره شدن باشند.

هنگام استفاده از لنز، چشمان خود را مالش ندهید

این کار احتمال پاره شدن آنها را افزایش می دهد. همچنین شما را مستعد ساییدگی قرنیه می کند. اگر چشمان شما احساس خارش کردید و مجبورید چشمان خود را بمالید، ابتدا تماس های خود را بردارید.

ناخن های خود را مرتب و مرتب نگه دارید

در نهایت، بدانید که ناخن های بلند یا دندانه دار می توانند به راحتی مواد ظریف تماس های شما را پاره کنند. ناخن های خود را مرتب و کوتاه نگه دارید تا خطر پارگی آنها کاهش یابد. هنگامی که مخاطبین خود را حذف می کنید، مطمئن شوید که از پدهای انگشت شست و اشاره خود به جای ناخن های خود استفاده کنید.

لنزهای تماسی را در لنز شو بخرید: تا 50 درصد ارزان تر از بینایی سنجی های معمولی!

ما امیدواریم که این مقاله جدید وبلاگ مفید بوده باشد. و اکنون همه چیزهایی را که باید در مورد لنزهای تماسی شکسته بدانید، می دانید. فراموش نکنید که در لنزشو می توانید گزینه های بی شماری از لنزهای چشم را از بهترین تولید کنندگان و برندهای موجود در بازار بیابید. و لنزهایی را با قیمت های عملا بی نظیر تهیه کنید.

ما اقلامی داریم که تا 50 درصد ارزان تر از یک چشم پزشک معمولی هستند. همه افرادی که مشکلات بینایی دارند باید به راحتی به لنزهای تماسی ارزان دسترسی داشته باشند و این تخصص ماست.

به طیف گسترده محصولات ما نگاهی بیندازید و لنزهای تماسی متناسب با نیازهای فردی خود را دریافت کنید. – از آنها لذت ببرید!

حالا کامل نکاتی برای جلوگیری از پارگی لنز چشم را میدانید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.