جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه نگهداری از لنز

line
فهرست مطالب

نحوه ی نگهداری از لنز چشم اگر مناسب و درست باشد می تواند تاثیر فراوانی در بالا رفتن عمر مفید لنز چشم داشته باشد. نگهداری اصولی از لنز چشم به کاهش بیماری های مربوط به استفاده از لنز مانند عفونت های چشمی، زخم قرنیه و … منجر می شود. نگهداری نامناسب از لنز چشم علاوه بر اینکه عمر مفید لنز را کوتاه می کند می تواند برای چشم آسیب زا باشد.

عفونت های چشم، تنها بخشی از مشکلاتی هستند. که لنز آلوده می تواند. به چشم ما وارد کند. آسیب دیدن بینایی و کاهش قدرت دید از بدترین آسیب هایی است که عدم استفادة درست از لنز چشم و نگهداری اصولی از آن به چشمان ما وارد می کند.

نکاتی در مورد نحوه نگهداری از لنز چشم

قبل از استفاده از لنز چشم حتما دست های خود را شسته و ضد عفونی کنید.

لنز را هر بار قبل و بعد از مصرف با محلول مربوطه بشویید. ( به منظور آسیب نرساندن به لنز این کار را به آرامی و با ملایمت هر چه تمام تر انجام دهید)

حتما لنز را در جای لنز با کیفیت، قرار دهید.

محلول مربوط به شست و شو و نگهداری لنز را از برندهای صاحب نام و معتبر تهیه کنید.

به تاریخ تولید و انقضای لنز و محلول نگهداری لنز توجه کنید. اکیدا توصیه می شود از خرید لنز و محلول تاریخ مصرف گذشته امتناع کنید.

لنز را به وسیله ی برآمدگی نوک انگشت در چشم خود جای دهید. هرگز برای این کار از ناخن های خود استفاده نکنید. سطح لنز بسیار نازک و آسیب پذیر است.

لنز را وارونه درون محفظه قرار ندهید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

توجه داشته باشید لنز باید در همه حال چه روی چشم و چه خارج از آن حالت مورب U شکل داشته باشد. لبه های برگشته لنز نشان از این دارد که لنز وارونه است.

اگر برای مدتی از لنز چشم خود استفاده نمی کنید حتما آن را به وسیلة محلول مربوطه مرطوب نگه دارید. هرگز از لنز چشمی که خشک شده است استفاده نکنید.

از استعمال مواد آرایشی که در قسمت داخلی پلک چشم کشیده می شوند خودداری کنید. این مواد آرایشی به راحتی روی لنز قرار می گیرند و به لنز و چشمان شما آسیب می زنند.

نکات قبل استفاده لنزچشم

بعد از قرار دادن لنز چشمان خود را آرایش کنید. و به مژه هایتان ریمل بزنید. دقت کنید که از ریمل مژه به اندازة کافی استفاده کنید. مقادیر زیاد ریمل روی مژه ها می تواند با لنز چشم تماس پیدا کرده و به آن آسیب بزند.

لنز چشم را در دمای مناسب نگهداری کنید.

محفظه نگهداری لنز چشم محل بسیار مناسبی برای رشد باکتری ها و تمجع آلودگی ها است. حتما هر روز آن را با آب و صابون بشویید. هر چند روز یک بار هم آن را ضد عفونی کنید. قبل از انجام این کار حتما از با کیفیت بودن محفظه اطمینان حاصل کنید.

درصورتی که مدتی طولانی از لنز چشم استفاده نکرده‌اید. و با تبخیر محلول نگهداری لنز مشاهد می‌کنید. که دچار تاخوردگی شده است. به هیچ عنوان از دست برای صاف کردن آن استفاده نکنید. با اضافه کردن محلول به ظرف لنز، به مرور تاخوردگی برطرف می‌شود.

با نگهداری اصولی و درست از لنز چشم می توانید به هرچه بهتر شدن بینایی خود، تضمین سلامتی چشمانتان، بالا رفتن عمر مفید و در نهایت کارکرد لنز چشم کمک کنید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.