جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز چشم چقدر ماندگاری دارد

line
فهرست مطالب

لنز چشم چقدر ماندگاری دارد؟ بیش از 45 میلیون آمریکایی برای اصلاح دید خود از لنزهای طبی استفاده می کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا زمانی که عینک با خلق و خو یا فعالیت شما سازگاری ندارد، به وضوحی بهتر از عینک خود را ببینید.

قبل از انتخاب لنز چشم لنز شو، یادگیری دستورالعمل های مراقبت از آنها و قوانین استفاده صحیح ضروری است. بسته به لنز، لنز های شما می تواند یک روز، چند هفته یا بیشتر دوام بیاورد. با استفاده از یک لنز تماسی مناسب با اپتومتریست خود، می‌توانید مارک‌ها و سبک‌های مختلف موجود را برای انتخاب بهترین لنزها برای سبک زندگی خود مورد بحث قرار دهید.

تفاوت بین لنزهای تماسی نرم و نفوذپذیر با گاز سفت و سخت

وقتی مردم به لنزهای تماسی فکر می کنند، معمولا لنزهای نرم را تصور می کنند. معمولاً راحتی و انعطاف پذیری آنها بیشتر از لنز سخت است. با این حال، لنزهای نفوذپذیر با گاز سفت و سخت (RGP) یا لنزهای تماسی سخت، هنوز در دسترس هستند و برای کسانی که به دید واضح و شفاف نیاز دارند، مانند کسانی که آستیگماتیسم یا قوز قرنیه دارند، انتخاب خوبی هستند.

لنزهای تماسی نرم از مواد انعطاف پذیر ساخته شده اند. تا به قرنیه، سطح منحنی چشم شکل بگیرند. اگر دوست دارید عینک و لنزهای تماسی را به جای هم استفاده کنید. این لنز ها برای استفاده ناپیوسته ایده آل هستند.

لنزهای RGP بادوام هستند، احتمال پارگی کمتری دارند. و برای استفاده منظم به جای تقسیم زمان با فریم ها طراحی شده اند.

طول عمر لنزهای تماسی به سخت یا نرم بودن آنها، برنامه استفاده از آنها و میزان مراقبت از آنها بستگی دارد.

لنزهای چشم نرم چقدر ماندگاری دارد؟

همانطور که می دانید، دارای تایم مصرف متفاوتی هستند:

لنزهای هفتگی
یکبار مصرف روزانه
لنزهای سالانه
فصلی

لنزهای ماهانه برای استفاده مداوم، از جمله در طول شب، تا 30 روز ساخته شده اند. چشمان شما در بین زمان های استفاده به استراحت نیاز دارند. بسته به چشمان شما، اپتومتریست بهترین را برای حفظ سلامت چشمان شما توصیه می کند.

لنزهای روزانه فقط باید در طول یک روز استفاده می شوند. با توجه به تشخیص اپتومتریست و میزان رعایت قوانین مراقبت، یک جفت می تواند از 2 هفته تا یک ماه دوام بیاورد. خوابیدن با لنزهای تماسی خود، حتی برای یک چرت کوتاه، می تواند ناراحتی شما را در هنگام استفاده از لنز افزایش دهد و باعث بدتر شدن سریعتر آنها شود.

لنزهای یکبار مصرف روزانه ساده ترین نوع لنزهای تماسی هستند. شما هر شب لنزهای تماسی خود را دور می اندازید و هر روز صبح یک جفت جدید وارد می کنید. این لنزهای کم تعمیر و نگهداری نیازی به نگهداری در محفظه لنزهای تماسی یا تمیز کردن و استریل کردن ندارند و احتمال ابتلا به عفونت چشم را محدود می کند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

لنزهای تماسی تراوا با گاز سفت و سخت چقدر عمر می کنند؟

با مراقبت مناسب، یک جفت لنز RGP می تواند تا ۲ یا ۳ سال دوام بیاورد. این لنزها بادوام هستند و در برابر رسوبات پروتئین و مواد معدنی تحریک کننده مقاوم هستند. مواد منعطف، اغلب شامل سیلیکون، تنفس را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا اکسیژن به راحتی از لنز عبور کند و خشکی چشم را کاهش دهد.

در حالی که هر جفت لنز RGP می تواند تا چند سال دوام بیاورد، نسخه شما ممکن است فقط برای مدتی دوام داشته باشد. توجه کنید که چشمان شما ممکن است شروع به تغییر کنند. و به نسخه و لنزهای جدید نیاز داشته باشند.

نسخه لنز چشم چقدر ماندگاری دارد؟

اپتومتریست ها اغلب نسخه لنز تماسی را با اعتبار یک سال می نویسند. بینایی شما می‌تواند سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید تغییر کند، و یک ویزیت سالانه برای ارزیابی چشم‌های شما تضمین می‌کند که آنها سالم هستند و داروی شما به طور موثر بینایی شما را پاک می‌کند.

با انجام معاینات منظم چشم، اپتومتریست شما می تواند بینایی شما را آزمایش کند، وضعیت چشم را بررسی کند و نگرانی های چشم شما را به طور منظم تر مورد بحث قرار دهد.

آیا می توانید از لنزهای تماسی قدیمی استفاده کنید؟

استفاده از لنزهای تماسی طولانی تر از حد توصیه شده می تواند چشمان شما را در برابر عفونت، مانند کراتیت، آسیب پذیر کند. این التهاب قرنیه می تواند از طریق مراقبت نادرست از لنزهای تماسی، استفاده از لنزهای تاریخ مصرف گذشته یا استفاده طولانی مدت از یک جفت لنز ایجاد شود.

ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها یا انگل ها می توانند قرنیه را آلوده کرده و منجر به علائمی مانند:

  • ترشح از چشم
  • سوزش چشم
  • چشم های قرمز
  • درد در داخل و اطراف چشم
  • حساسیت به نور
  • تاری دید
  • اشک چشم

اگر علائم عفونت چشم را تجربه کردید، از استفاده لنز خود دست بکشید و با اپتومتریست خود قرار ملاقات بگذارید. Lensshow.net می تواند دیدگاه شما را با مراقبت از لنزهای تماسی سالم تازه کند و نکاتی را برای جلوگیری از عفونت چشم ارائه دهد.

نحوه مراقبت از لنزهای تماسی

برای جلوگیری از خطر عفونت، مراقبت مناسب از لنزهای تماسی بسیار مهم است. در طول معاینه و نصب لنزهای تماسی، اپتومتریست تمام بهترین روش ها و نکات مراقبت از لنز تماسی را برای حفظ طول عمر لنزهای تماسی و حفظ سلامت چشم شما بررسی می کند.

برخی از قوانین و دستورالعمل های کلی احتمالاً شامل موارد زیر است:

  • به برنامه تعویض تعیین شده توسط اپتومتریست خود پایبند باشید.
  • با لنزهای تماسی خود نخوابید مگر اینکه برای نوع لنز شما مناسب باشد.
  • هنگام استفاده از لنزهای تماسی از وارد شدن آب به چشم خود اجتناب کنید.
  • پس از استفاده از محلول تماسی، لنز خود مالش دهید و بشویید تا به آرامی باکتری ها و رسوبات پاک شوند.
  • از آب به جای محلول تماسی استفاده نکنید.
  • جالنزی خود را با محلول تماسی استریل بشویید و درب آن را باز بگذارید تا خشک شود.
  • جالنزی خود را هر سه ماه یا زودتر تعویض کنید.

برنامه منظم معاینه چشم را حفظ کنید

معاینات سالانه چشم، نسخه لنزهای تماسی شما را به روز نگه می دارد، راحتی آنها را حفظ می کند، و به شما فرصتی می دهد تا در مورد نگرانی های چشم خود صحبت کنید. همیشه قبل از خرید لنز جدید از لنزشو نسخه جدید خود را در دست داشته باشید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.