جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز چشم روزانه در مقابل ماهانه: کدام یک برای شما بهتر است؟

line
فهرست مطالب

لنز چشم روزانه در مقابل ماهانه: کدام یک برای شما بهتر است؟ اگر از لنزهای چشم استفاده می کنید، تعداد گزینه های موجود می تواند بسیار زیاد باشد. بزرگترین سوال: لنزهای روزانه یا ماهانه و تفاوت آنها چیست؟

اینکه هر چند وقت یکبار باید لنز خود را تعویض کنید. بر قیمت خرید اولیه، طراحی و مواد استفاده شده برای ساخت لنز، و هزینه و تلاشی که برای نگهداری آنها انجام می شود، تأثیر می گذارد.

هنگامی که درک بهتری از نحوه عملکرد هر نوع لنز داشته باشید. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا لنز های روزانه یا ماهانه متناسب با سبک زندگی شما هستند، آسان خواهد بود.

مصرف لنز های روزانه و ماهانه چقدر طول می کشد؟

لنزهای چشم روزانه برای یک بار استفاده و سپس دور انداختن ساخته شده اند. لنز رنگی روزانه نازکتر از لنزهای قابل استفاده مجدد هستند و برای نگهداری قرار نگرفته اند. بنابراین به محض اینکه آنها را بیرون آوردید آنها را دور بیندازید. چه برای یک روز کامل یا فقط چند ساعت استفاده کنید.

لنز چشم ماهانه را می توان هر روز به مدت 30 روز قبل از اینکه نیاز به تغییر به یک جفت جدید داشته باشید استفاده کرد. ماهانه باید در طول روز پوشیده شود، سپس در شب بیرون آورده شود و هنگام خواب در محلول تماسی نگهداری شود.

لنزهای چشم ماهانه ممکن است در مقایسه با لنزهای روزانه کمی ضخیم تر به نظر برسند، زیرا آنها برای ماندگاری طولانی تری ساخته شده اند.

آیا لنز روزانه یا ماهانه برای استفاده شبانه ایمن هستند؟

پس از یک روز طولانی، ممکن است راحت‌تر به نظر برسد که مخاطبین خود را یک شبه رها کنید. این کار را با لنزهای روزانه خود انجام ندهید. لنزهایی که قرار است هنگام بیرون آوردن آنها قبل از خواب پرتاب شوند، و اگر این کار را با ماهنامه های خود انجام می دهید مراقب باشید.

پیشرفت‌ها در لنزهای چشم طولانی مدت استفاده از لنزهای چشم را در طول شب ایمن‌تر می‌سازد. اما شما همچنان باکتری‌ها را برای مدت طولانی به چشمان خود وارد می‌کنید.

علیرغم این واقعیت که FDA چندین لنز چشم “سایش طولانی” را برای استفاده در طول شب تایید کرده است. ماندن لنزهای چشم در هنگام خواب به طور چشمگیری خطر ابتلا به عفونت چشم را افزایش می دهد.

به چشمانتان لطفی کنید و قبل از خواب لنز هایتان را بیرون بیاورید.

چه لنزهای روزانه یا ماهانه را انتخاب کنید. از چشم پزشک خود بپرسید که چه مدت استفاده روزانه از لنزهای چشم شما را توصیه می کند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

روزانه یا ماهانه؟ یک چشم پزشک در نزدیکی خود پیدا کنید و ببینید کدام نوع عدسی برای چشم و سبک زندگی شما بهترین است.

هزینه لنز روزانه و ماهانه چقدر است؟

لنز های یکبار مصرف روزانه گران تر از تماس های ماهانه هستند. معمولاً آنها را در بسته های 30 تایی (یک بسته برای هر چشم) با قیمت حدود 30 دلار یا در بسته های 90 تایی با قیمت بالای 60 یا 80 دلار پیدا خواهید کرد.

لنزهای تخصصی تر برای آستیگماتیسم یا خشکی چشم معمولاً گران تر هستند.

عرضه شش ماهه لنزهای چشم ماهانه ممکن است هزینه کمتری برای شما داشته باشد. اما باید هزینه نگهداری، کیس های نگهداری و لوازم سفر را نیز بپردازید.

به عنوان مثال، زمانی که لنزهای طولانی مدت شما کثیف یا خشک می شوند، باید آنها را با محلول لنزهای چشم تمیز کنید. بسته به اینکه چه مقدار محلول لنز استفاده می‌کنید و چند وقت یکبار، می‌تواند اضافه شود.

نحوه مراقبت از لنزهای چشم روزانه و ماهانه

یکی از مزیت های اصلی لنز های یکبار مصرف روزانه این است که به مراقبت یا نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

از آنجایی که هر روز یک جفت تازه را باز می کنید، به طور کلی نیازی به تمیز کردن لنزهایتان نیست.

با این حال، همراه داشتن وسایل اضافی به همراه یک عینک پشتیبان خوب است – لنز های روزانه بسیار نازک هستند و به راحتی پاره می شوند.

از آنجایی که لنزهای ماهانه قابل استفاده مجدد برای مدت طولانی تری استفاده می شوند، بیشتر مستعد تجمع لیپیدها و پروتئین ها در چشم شما هستند که می توانند روی لنز ها جمع شوند و باعث تاری دید شوند. مراقبت منظم با محلول لنز تماسی لنزهای ماهانه شما را بهداشتی نگه می دارد.

روزانه یا ماهانه: زمان تصمیم گیری

مهم نیست که چه تصمیمی می گیرید، گزینه های روزانه و ماهانه زیادی برای لنز چشم وجود دارد.

اگر یک سبک از لنزهای چشم را برای چند ماه امتحان کردید. و متوجه شدید که برای شما کار نمی کند، با چشم پزشک خود تماس بگیرید. او می تواند به شما کمک کند تا نوع لنز چشم را پیدا کنید که نیازهای شما را بهتر برآورده کند.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.