جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنز چشم رنگی برای چه سنی مناسب است

line
فهرست مطالب

لنز چشم رنگی برای چه سنی مناسب است؟ دیر یا زود، کودک عینکی شما احتمالاً می‌خواهد عینک را پشت سر بگذارد و به سراغ لنز چشم برود، چه به خاطر راحتی برتر و چه برای جذابیت‌های زیبایی‌شناختی. اما آیا بچه ها می توانند از لنز چشم لنزشو استفاده کنند؟ سن مناسب برای کودک شما برای شروع استفاده از لنزهای طبی یا حتی لنزهای رنگی، چه سنی است؟

به طور کلی، پزشکان توصیه می کنند که کودکان را با لنزهای تماسی در اوایل نوجوانی اشنا کنید، زیرا آنها معمولاً در تمیز کردن و مراقبت از لنزهای خود نسبت به بزرگسالان کوشاتر هستند. با این اوصاف، زمانی که تصمیم گیری برای خرید لنز چشم فرا می رسد، والدین باید مواردی را در نظر بگیرند. مانند اینکه فرزند شما چگونه مسئولیت های دیگر و همچنین بهداشت شخصی را انجام می دهد.

لنز رنگی برای کودکان مناسب است؟ بله یا خیر؟

همانطور که شما و فرزندتان شروع به کشف انبوهی از امکانات لنزهای تماسی لنزشو می کنید، به خاطر داشته باشید که لنزهای طبی رنگی نه تنها راه حلی برای اصلاح بینایی هستند. بلکه از نظر زیبایی شناسی جایگزین جالبی برای لنزهای طبی بی رنگ هستند.

اما مگه لنزهای رنگی فقط برای زیبایی نیستند؟ البته، مردم از لنزهای رنگی نیز استفاده می کنند تا ظاهر خود را به سطح دلخواهشان برسانند. زیرا می توانید از لنزهای رنگی بدون نمره هم استفاده کنید. با این حال، بسیاری از مردم، به ویژه نوجوانان، در واقع روزانه از لنزهای رنگی استفاده می کنند. طیف گسترده‌ای از لنزهای رنگی موجود در بازار وجود دارد که نه تنها برای اصلاح دید طراحی شده‌اند، بلکه برای خاص تر کردن زیبایی طبیعی چشم با برجسته کردن رنگ‌هایی که در طرح های لنزهای رنگی وجود دارند، طراحی شده‌اند.

آیا کودکان 11 ساله می توانند از لنزهای رنگی استفاده کنند؟

ممکن است از خود بپرسید، آیا کودکان 11 یا 12 ساله می توانند از لنزهای رنگی استفاده کنند؟ لنز چشم رنگی برای چه سنی مناسب است؟ لنزهای رنگی و لنزهای طبی رنگی می‌توانند انتخاب خوبی برای بچه‌ها باشند. نه تنها برای مناسبت‌ها با لنزهای خاص Lens show، بلکه برای بچه‌هایی که آماده هستند تا عینک را کنار بگذارند.

نوجوانان پیش از نوجوانی به دلیل توجه به ظاهر بدنی خود حساس هستند. لنز های رنگی می تواند راهی جالب و سرگرم کننده برای آنها باشد تا چهره خود را تغییر دهند. و یک اکسسوری جدید “لنز چشم لنز شو” را به استایل خود اضافه کنند.

شما و فرزندتان می توانید لنزهای رنگی را متناسب با رنگ خاص دلخواه و نمره چشم کودکتان شخصی سازی کنید. این لنزها در رنگ‌های مختلفی برای انتخاب شما در دسترس هستند. و به‌طور ویژه طراحی شده‌اند تا به طور طبیعی زیبایی ذاتی چشم‌های تیره یا روشن را به خود جلب کنند. یا بسته به نوع لنزی که سفارش می‌دهید، رنگ آن‌ها را به طور کامل تغییر دهند. لنزهای رنگی سفارشی شده به خوبی برای تغییر دادن رنگ طبیعی چشم کار می کنند. بدون اینکه کسی متوجه شود، رنگ را تشدید می کنند. در حالی که لنزهای رنگی طبیعی چشم را با ته رنگ های رنگی کاملاً متفاوت می پوشانند.

می توانید لنزهای رنگی را به صورت آنلاین از LensShow.net سفارش دهید، فقط نمره هر چشم و رنگ لنز را مشخص کنید.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

لنز چشم رنگی برای چه سنی مناسب است؟

آیا کودک شما آماده استفاده از لنزهای تماسی است؟ چند سال سن دارد؟ مراقبت از لنزهای تماسی اکنون برای همه انواع لنزها آسان تر و راحت تر از قبل شده است. استفاده از لنز برای بسیاری از کودکان به یک گزینه مهم تبدیل شده است.

هیچ قانون مشخصی برای سن کودکان و لنزهای تماسی وجود ندارد. خیلی به این بستگی دارد که فرزند شما چقدر مسئولیت پذیر است و چقدر حمایت والدین مورد نیاز و در دسترس است.

کودکی 8 ساله ممکن است با لنزها به خوبی رفتار کند، در حالی که برخی از نوجوانان ممکن است آمادگی مقابله با این مسئولیت را نداشته باشند. ارائه دهندگان مراقبت از چشم اغلب به کودکان کمتر از 12 سال لنز را توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که خطرات اغلب در کودکان کوچکتر از فواید آن بیشتر است.

مزایای استفاده از لنزهای تماسی

برخی از مزایای لنزهای تماسی شامل دید بهتر (محیطی) است. این برای ورزش مفید است. همچنین برای رانندگی مفید است، اگر کودک شما به اندازه کافی برای رانندگی سن دارد. در برخی موارد، لنزها می توانند کیفیت دید بهتری نسبت به عینک ارائه دهند. مطالعات همچنین بهبود درک کودک از خود را هنگام استفاده از لنز به جای عینک نشان داده است.

مراقبت مهم از لنز ها

مراقبت اولیه لنز شامل تمیز کردن، شستشو، ضدعفونی کردن و نگهداری با محلول مخصوص است. این محلول لنزها را تمیز، راحت و عاری از باکتری نگه می دارد. والدین و کودکان باید دستورالعمل های دقیق مراقبت از لنز را دنبال کنند.

لنزهای تماسی مزایای خود را دارند. اما ممکن است فرزند شما برای مسئولیت اضافی آماده نباشد. مشکل اغلب عدم رعایت بهداشت است. همیشه از کودک خود بخواهید که توصیه های ارائه دهنده مراقبت از چشم را در مورد بهداشت صحیح لنزهای تماسی دنبال کند. برخی از قوانین اساسی که باید از فرزندتان پیروی کند عبارتند از:

  • قبل از استفاده لنز، دست های خود را بشویید و خشک کنید.
  • طبق دستور لنزهای تماسی خود را تمیز و نگهداری کنید.
  • فقط از شرکت های تجهیزات پزشکی و داروخانه های خرید های خود را انجام دهید.
  • هرگز لنزهای خود را در آب یا بزاق دهان قرار ندهید.
  • از لنزها بیشتر از تاریخ استفاده نکنید.
  • هرگز از لنزهای دیگران استفاده نکنید.
  • همیشه برای هر لنزی که استفاده می کنید نسخه ای داشته باشید. این شامل لنزها به دلایل زیبایی است.
  • هرگز لنزهای تماسی را در چشم قرمز قرار ندهید.
  • اگر چشم ها خارش، سوزش، قرمزی یا تحریک دارند، لنزهای تماسی را بردارید. با ارائه دهنده مراقبت از چشم خود تماس بگیرید.
  • با لنزهای تماسی نخوابید، مگر اینکه برای استفاده در طول شب مورد تایید باشد.

صحبت با چشم پزشک

مهم است که یک ارائه دهنده مراقبت از چشم تعیین کند که کودک به چه نوع اصلاح بینایی نیاز دارد. هنگام فکر کردن به لنزهای تماسی باید توانایی ها و سطح بلوغ کودک را در نظر گرفت. مراحل استفاده و مراقبت شخصی به نوع لنز تجویز شده بستگی دارد.

در برخی موارد، کودکان بسیار خردسال و حتی نوزادان ممکن است به لنزهای تماسی نیاز داشته باشند. در این موارد، والدین یا سایر مراقبین باید نحوه استفاده و مراقبت از لنزهای چشم را مدیریت کنند. لنزهای یکبار مصرف روزانه قیمت بیشتری دارند. اما آنها می توانند برخی از خطرات ناشی از استفاده از لنزهای تماسی را کاهش دهند. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود بپرسید که آیا لنزهای تماسی برای کودک شما مناسب هستند یا خیر.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.