جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنزهای چشم یکبار مصرف روزانه: مزایا و معایب

line
فهرست مطالب

لنزهای چشم یکبار مصرف روزانه: مزایا و معایب، لنزهای یکبار مصرفی هستند. که در پایان هر روز، قابل استفاده هستند. و صبح روز بعد یک جفت لنز تازه باید استفاده شود. لنز چشم روزانه به دلیل مزایای سلامتی و راحتی در بین پزشکان و مصرف کنندگان محبوبیت پیدا می کنند.

قبل از اینکه مزایا و معایب لنزهای یکبار مصرف روزانه را در نظر بگیرید، دو نکته را باید در نظر داشته باشید:

“لنز روزانه” را با “یک بار مصرف روزانه” اشتباه نگیرید. لنزهای استفاده روزانه لنزهایی هستند که باید قبل از خواب برداشته شوند. زیرا برای استفاده طولانی مدت (شب) تایید نشده است. بسته به برند، چنین لنزی ممکن است روزانه، هفتگی، ماهانه یا سه ماهه تعویض شود. به طور خلاصه، برنامه استفاده و برنامه تعویض دو چیز متفاوت هستند.

در دنیای لنزهای چشم، “یکبار مصرف” همیشه به معنای یکبار مصرف نیست. لنزهای روزانه که هر دو هفته یکبار دور ریخته می شوند. گاهی یکبار مصرف نامیده می شوند “یکبار مصرف روزانه” اصطلاح خاصی برای لنزهایی است که روزانه برداشته و دور انداخته می شوند.

چرا اصلاً لنزها را بیرون بیاوریم؟

هر چه بیشتر لنزهای خود را تعویض کنید، چشمان شما سالم تر و راحت تر می شوند.

پروتئین، کلسیم، لیپیدها و سایر موادی که به طور طبیعی در اشک‌های شما یافت می‌شوند، می‌توانند روی لنز شما تجمع پیدا کنند. این رسوبات لنز های شما را نسبت به زمانی که جدید بودند راحت تر می کند. و همچنین می تواند چشمان شما را مستعد عفونت کند.

البته لنزها را می توان تمیز کرد. اما تمیز کردن 100 درصد موثر نیست. برخی از باکتری ها باقی می مانند و به مرور زمان به انباشته شدن ادامه می دهند.

لنزهای چشم روزانه: راحتی و سلامتی

دو راه برای جلوگیری از مراقبت از لنزهای چشم وجود دارد. یکی از آنها این است که لنزهای طولانی مدت را به مدت چند روز به طور مداوم استفاده کنید. و پس از برداشتن آنها، آنها را دور بیندازید.

متأسفانه استفاده یک شبه از لنزهای چشم برای همه ایده خوبی نیست. و برای بسیاری از افراد، استفاده از لنزهای چشم در هنگام خواب خطر مشکلات چشمی را افزایش می دهد.

جایگزین دیگر لنزهای چشم یکبار مصرف روزانه است. بسیاری از متخصصان مراقبت از چشم و استفاده کنندگان از لنزهای چشم احساس می کنند که بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهند: آنها راحت هستند. زیرا نیازی به تمیز کردن لنز نیست، و سالم هستند زیرا روزانه تجمع لنز وجود ندارد و هیچ شبانه کاری نمی شود. .

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

لنزهای چشم روزانه چقدر با لنزهای معمولی متفاوت هستند؟

حتی قبل از ظهور لنزهای یکبار مصرف، به خوبی شناخته شده بود که تعویض لنزها اغلب یک کار سالم است. مشکل این بود که کنتاکت‌ها خیلی گران بودند. و اغلب نمی‌توان آن‌ها را دور انداخت – بنابراین از محلول‌ها و دستگاه‌های تمیزکننده مختلفی برای افزایش عمر لنز استفاده می‌شد.

سپس سازندگان لنزهای چشم روش‌های ساخت جدیدی را برای تولید لنزهای با کیفیت بالا در حجم بیشتر و با هزینه کمتر توسعه دادند. این پیشرفت ها منجر به کاهش قیمت لنز شد. و جایگزینی بیشتر لنزها را مقرون به صرفه کرد.

قیمت لنزهای چشم روزانه چقدر است؟

لنزهای یکبار مصرف روزانه اغلب مقرون به صرفه تر از آن چیزی هستند که بسیاری از مردم انتظار دارند. غیرعادی نیست که برای بازدید روزانه از استارباکس بیشتر از لنز یکبار مصرف روزانه خرج کنید. و در حالی که ممکن است به مدت نیم ساعت از قهوه خود لذت ببرید، یک جفت لنز تازه باعث راحتی و دید خوب در تمام طول روز می شود.

البته، استفاده از 730 لنز چشم روزانه در سال عموماً هزینه بیشتری نسبت به استفاده از 24 لنز جایگزین ماهانه در سال دارد. اما بسته به برند لنز، قیمت ان نیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد. لنزهای چشم یکبار مصرف روزانه، ساخته شده از مواد هیدروژل سیلیکونی است. که اغلب توسط تولید کنندگان لنز به عنوان لنزهای یکبار مصرف روزانه “ممتاز” با بیشترین سود و بالاترین هزینه در نظر گرفته می شوند.

اگر لنزهای چشم یکبار مصرف روزانه، مزایا و معایب را در نظر می گیرید. به یاد داشته باشید که هزینه بالاتر لنز با پولی که در محصولات مراقبت از لنز صرفه جویی می کنید جبران می شود، زیرا به آنها نیازی نیست.

آیا می توانم از لنزهای چشم روزانه استفاده کنم؟

بله، احتمالاً می توانید. پزشک مراقبت از چشم شما می تواند با اطمینان به شما بگوید. 

نکته کلیدی این است که آیا برای مصرف یک روز می خواهید یا مصرف بیشتر!! علاوه بر طرح های استاندارد تک بینایی، برخی از برندهای یکبار مصرف روزانه در رنگ ها، در طرح هایی برای اصلاح آستیگماتیسم و ​​در طرح های چند کانونی برای اصلاح پیرچشمی موجود هستند.

اگر نسخه شما خارج از محدوده تولید لنزهای یکبار مصرف روزانه است، ممکن است مجبور شوید از لنزهای یکبار مصرف سنتی یا لنزهای جایگزین مکرر استفاده کنید.

معایب لنزهای چشم روزانه

علاوه بر قیمت زیاد این لنزها برای کسانی که نیاز به مصرف روزانه لنز دارند. برخی از افراد به میزان ضایعات ایجاد شده. توسط محصولات یکبار مصرف اعتراض دارند. در حالی که لنزهای چشم و می توان جمع آوری کرد و به صورت دوره ای برای بازیافت به مراکز بازیافتی فرستاد. همچنین جعبه های مقوایی لنزها را می توان به سادگی بازیافت کرد.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.