جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنزهای چشم چند کانونی برای کودکان

line
فهرست مطالب

آیا برای فرزند شما لنزهای چشم چند کانونی برای کودکان تجویز شده است. و مطمئن نیستید چرا؟

لنز چشم چند کانونی کودکان، برای حمایت از یادگیری و عملکرد مدرسه و همچنین برای مدیریت نزدیک بینی تجویز می شود.

بسیاری از کودکان همچنین دریافتند. که لنزهای چشم بینایی و راحتی را برای ورزش و بازی در فضای باز بهبود می بخشد.

لنزهای چشم چند کانونی چیست؟

مشابه عینک های چند کانونی. لنزهای تماسی چند کانونی به طور ویژه برای اصلاح عیوب انکساری که باعث تاری دید در فواصل نزدیک، میانی و دور می شوند، طراحی شده اند.

هر لنز چشم شامل مناطق دید خاص با قدرت نوری تعیین شده برای آن منطقه است. تا دید شما را بهتر کند.

لنزهای چشم چند کانونی به عنوان لنزهای یکبار مصرف با برنامه‌های تعویض روزانه، ماهانه، دوماهانه، بسته به طراحی، برند و جنس لنز، در دسترس هستند.

برای تعیین اینکه کدام برنامه تعویض لنز برای کودک شما مناسب تر است. با چشم پزشک خود مشورت کنید.

لنزهای چشم چند کانونی برای مدرسه

لنزهای چشم چند کانونی اغلب در صورتی که کودک بینا باشد و از سردرد، خستگی چشم یا خستگی چشم شکایت دارد. تجویز می شود. این معمولاً نشانه مشکل تمرکز است.

مهارت های تمرکز برای حفظ دید واضح برای مدت طولانی ضروری است، مانند هنگام خواندن، تکمیل تکالیف، استفاده از کامپیوتر، کاردستی و غیره.

لنزهای چشم چند کانونی به حمایت از ماهیچه های متمرکز در چشم کمک می کند. تا توانایی تمرکز و دقت بینایی کودک را بهبود بخشد و این کارها را آسان تر و لذت بخش تر می کند.

اگر برای کودک شما لنزهای تماسی چند کانونی برای حمایت از مهارت های تمرکز او تجویز شده است. چشم پزشک شما درباره مدت زمانی که کودک شما ممکن است به لنزهای تماسی چند کانونی نیاز داشته باشد. صحبت خواهد کرد. برخی از کودکان ممکن است تنها برای چند سال به حمایت متمرکز نیاز داشته باشند. تا زمانی که کنترل بیشتری بر سیستم تمرکز خود پیدا کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در طول سال های تحصیلی خود به حمایت اضافی نیاز داشته باشند.

آیا لنزهای چشم چند کانونی می توانند آستیگماتیسم را اصلاح کنند؟

آره.

لنزهای تماسی توریک چند کانونی اصلاح آستیگماتیسم را ارائه می دهند. و در عین حال دید واضحی را در تمام فواصل ارائه می دهند.

این لنزها در طرح‌های کروی یا متحدالمرکز با یک سیستم تثبیت کننده برای کمک به نگه داشتن اصلاح آستیگماتیسم به درستی روی چشم موجود هستند.

چشم پزشک شما تعیین می کند. که آیا کودک شما کاندید مناسبی برای لنزهای تماسی چند کانونی توریک در طول معاینه لنز تماسی است یا خیر و بهترین طرح را برای نیازهای بینایی او توصیه می کند.

آیا لنزهای چشم چند کانونی برای کودکان مناسب هستند؟

آره.

لنزهای چشم چند کانونی نه تنها توسط چشمان جوان به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرد. بلکه تلاش کمی برای آموزش کودکان در مورد نحوه قرار دادن، برداشتن و تمیز کردن لنزهای تماسی خود نیاز دارد.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

برخی از کودکان می توانند از سن 8 سالگی شروع به استفاده از لنزهای تماسی کنند. تا زمانی که بتوانند مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و از الزامات بهداشتی مربوط به استفاده از لنزهای تماسی آگاه باشند. مهمتر از همه، انگیزه کودک برای استفاده از لنز است.

بسته به نسخه کودک شما، ممکن است لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه توصیه شود. مراقبت از آنها آسان است زیرا در پایان روز به سادگی دور ریخته می شوند.

در مورد لنزهای تک دید چطور؟

لنزهای تماسی تک بینایی دارای قدرت یک عدسی هستند و به طور سنتی برای اصلاح دید نزدیک یا دوربین برای کودکان تجویز می شوند. لنزهای تماسی تک دید نشان داده نشده است. که پیشرفت نزدیک بینی را کاهش دهند. در واقع، آنها به عنوان یک گروه کنترل در مطالعات بالینی مدیریت نزدیک بینی استفاده می شوند. امروزه، متخصصان مراقبت از چشم ممکن است گزینه های بهتری نسبت به لنزهای تماسی تک بینایی برای کودک شما داشته باشند. اگر شما متخصص چشم لنزهای تماسی تک بینایی را تجویز می کنید، دلیل آن را بپرسید، زیرا مواردی وجود دارد که این کار منطقی است. از آنها در مورد گزینه های مدیریت نزدیک بینی برای فرزندتان بپرسید.

فواید لنز چشم برای کودکان

بیش از 90 درصد از کودکان می گویند که از استفاده از لنزهای تماسی لذت می برند، در حالی که تنها 58 درصد از کودکان اظهار می کنند که عینک را ترجیح می دهند.

راه‌های مختلفی وجود دارد که لنزهای تماسی می‌توانند برای کودک مفید باشند، که عبارتند از:

  • 86 درصد از کودکان می گویند که با استفاده از لنزهای تماسی احساس بهتری نسبت به شرکت در ورزش دارند.
  • 80 درصد از والدین موافق هستند که لنزهای تماسی باعث افزایش اعتماد به نفس فرزندشان می شود.
  • 30 درصد از والدین متوجه می شوند. که عینک بر لذت بردن فرزندانشان از ورزش تأثیر می گذارد.
  • خطر آسیب های چشمی ناشی از عینک در حین ورزش از بین می رود.
  • لنزهای تماسی “دید طبیعی” بیشتری ارائه می دهند و راحت تر هستند، به خصوص برای نسخه های بالا
  • پیشرفت آهسته نزدیک بینی، تجویز کودک را تثبیت می کند.

لنزهای چند کانونی برای مدیریت نزدیک بینی

نزدیک بینی زمانی اتفاق می افتد. که نور خمیده شده توسط عدسی چشم به جای اینکه مستقیماً روی شبکیه قرار گیرد، تصویری در جلوی شبکیه ایجاد می کند. این زمانی اتفاق می افتد که کره چشم از جلو به عقب بیش از حد طولانی باشد. و منجر به فاصله بیش از حد بین عدسی و شبکیه شود.

همانطور که کره چشم رشد می کند تا زمانی که در حدود 20 سالگی به اندازه بزرگسالی خود برسد. این فاصله افزایش می یابد و کوته بینی بدتر می شود.

چه چیزی باعث رشد کره چشم می شود؟

محققان پدیده ای به نام defocus محیطی شبکیه را به عنوان یکی از دلایل آن نسبت می دهند. لنزهای تماسی چند کانونی نور را به درستی در تمام نواحی روی شبکیه شما متمرکز می‌کنند. و در نتیجه فوکوس محیطی شبکیه را کاهش می‌دهند. یا حتی از بین می‌برند.

در این فرآیند، اپتومتریست ممکن است لنزهای چند کانونی با طراحی فاصله مرکزی را تجویز کند. در این طراحی مرکز لنز تماسی کاربر را قادر می سازد تا بر روی اشیاء دور که برای یک فرد نزدیک بین تار به نظر می رسد تمرکز کند در حالی که حلقه های بیرونی اشیاء نزدیک را در فوکوس قرار می دهند.

کدام درمان مدیریت نزدیک بینی بهترین است؟

اپتومتریست شما چشم های فرزندتان را بررسی می کند. تا تصویری کلی از سلامت چشم او، شدت نزدیک بینی و هر شرایط دیگری که ممکن است وجود داشته باشد، دریافت کند.

پس از ارزیابی کامل، چشم پزشک در مورد طیف وسیعی از گزینه های موجود برای مدیریت نزدیک بینی کودک شما صحبت خواهد کرد. اینها همچنین شامل لنزهای ortho-k، عینک های چند کانونی یا لنزهای تماسی یا قطره های چشمی آتروپین هستند. شما می توانید به همراه فرزندتان بهترین راه حل را انتخاب کنید.

تجربیات بیمار

دکتر چشم برای پسر 8 ساله ام لنزهای تماسی چند کانونی را توصیه کرد. بینایی او به طور قابل توجهی بهبود یافته است. نسخه او اکنون تقریباً 2 سال است که ثابت مانده است.

من باید هر 4 تا 6 ماه یکبار عینک قوی تری به کودکم بزنم! ما نمی توانستیم ادامه دهیم و این بر توانایی او برای عملکرد در مدرسه تأثیر می گذاشت. به مدت سه سال به او لنزهای چند کانونی داده شد. و نسخه‌اش به سختی تغییر کرده است. او در مدرسه احساس اعتماد به نفس و راحتی می کند.»

تاییدیه های نظارتی فعلی برای لنزهای تماسی چند کانونی چیست؟

لنزهای تماسی چند کانونی مجوز FDA را برای جمعیت‌ها و پارامترهای خاص بیمار دریافت کردند و برای بررسی در وب‌سایت‌های شرکت لنز تماسی به‌عنوان «کتابچه اطلاعات بیمار» در دسترس هستند.

برندهای بسیاری از لنزهای تماسی چند کانونی وجود دارد که دارای طراحی با فاصله مرکزی هستند. در حالی که لنزهای تماسی چند کانونی بیشتر برای افراد مبتلا به پیرچشمی تجویز می شود. (این همان چیزی است که به عینک مطالعه نیاز دارید)، این لنزهای تماسی چند کانونی بدون برچسب برای کودکان در ایالات متحده تجویز می شود.

حال شما بگویید لنزهای چشم چند کانونی برای کودکان مناسب است؟

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.