جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لنزهای پلی کربنات: ایمن ترین انتخاب برای کودکان

line
فهرست مطالب

لنزهای پلی کربنات: ایمن ترین انتخاب برای کودکان، اگر کودک شما به لنز چشم نیاز دارد. حفظ ایمنی چشمان او باید اولویت اول شما باشد. لنز های پلی‌کربنات بالاترین درجه محافظت را ارائه می‌دهند. تا چشم‌های کودک شما را از آسیب دور نگه دارند و در عین حال دیدی واضح و راحت را فراهم کنند.

مواد پلی کربنات مورد استفاده برای لنزهای عینک توسط صنعت هوافضا برای استفاده در گیره های کلاه ایمنی که توسط فضانوردان استفاده می شود. توسعه داده شد. امروزه پلی کربنات به دلیل سبک وزنی و ویژگی های محافظتی خود برای محصولات متنوعی از جمله: شیشه جلوی موتور سیکلت، چمدان، “شیشه ضد گلوله”، سپر ضد شورش مورد استفاده پلیس، عینک شنا و ماسک غواصی و عینک ایمنی استفاده می شود.

لنزهای عینک پلی کربنات 10 برابر بیشتر از شیشه یا لنزهای پلاستیکی معمولی در برابر ضربه مقاوم هستند. و بیش از 40 برابر از استانداردهای مقاومت در برابر ضربه FDA فراتر می روند.

به این دلایل، می‌توانید خیالتان راحت باشد و بدانید چشم‌های فرزندتان در پشت لنزهای پلی کربنات ایمن است.

لنزهای سخت، نازک و سبک وزن پلی کربنات

لنزهای پلی کربنات با نگه داشتن بازی های خشن یا ورزش بدون ترک خوردن یا شکستن به محافظت از دید کودک شما کمک می کند. بسیاری از متخصصان مراقبت از چشم به دلایل ایمنی بر روی لنزهای پلی کربنات برای عینک کودکان اصرار دارند.

کودکان مبتلا به آمبلیوپی یا از دست دادن دائمی بینایی در یک چشم به دلیل آسیب یا بیماری، حتماً باید همیشه از عینک با لنزهای پلی کربنات استفاده کنند. حتی اگر برای دیدن واضح نیازی به لنزهای تجویزی ندارند – تا از بینایی چشم “خوب” خود محافظت کنند. از آسیبی که ممکن است کور کننده باشد جلوگیری کنید.

لنزهای پلی کربنات مزایای دیگری نیز دارند. این ماده سبک تر از پلاستیک یا شیشه معمولی است. که باعث می شود عینک های دارای عدسی پلی کربنات راحت تر استفاده شوند و احتمال لغزش روی بینی کودک شما کمتر شود.

لنزهای پلی کربنات نیز حدود 20 درصد نازک‌تر از لنزهای پلاستیکی یا شیشه‌ای استاندارد هستند. بنابراین برای کسانی که خواهان لنزهای باریک‌تر و جذاب‌تر هستند، انتخاب خوبی هستند.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور آبی

عینک های دارای عدسی پلی کربنات نیز از چشم کودک شما در برابر اشعه مضر فرابنفش (UV) محافظت می کنند. مواد پلی کربنات یک فیلتر UV طبیعی است. که بیش از 99 درصد از اشعه های مضر UV خورشید را بدون نیاز به پوشش های ویژه لنز مسدود می کند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

این امر مخصوصاً برای عینک‌های کودکان مهم است، زیرا بچه‌ها معمولاً بیشتر از بزرگسالان در خارج از منزل وقت می‌گذرانند. محققان بر این باورند که 50 درصد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول زندگی یک فرد تا سن 18 سالگی رخ می دهد. و قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش با آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و سایر مشکلات چشمی در آینده مرتبط است.

همچنین محافظت از چشمان کودک در برابر نور مرئی پرانرژی (HEV) که به آن نور آبی نیز می‌گویند بسیار مهم است. به نظر می رسد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی ممکن است خطر آسیب به شبکیه را در طول زمان افزایش دهد و احتمالاً در ایجاد دژنراسیون ماکولا در زندگی بعدی نقش داشته باشد.

اگرچه تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان نور آبی بیش از حد نیاز است. اما عاقلانه است که عینک‌هایی را برای کودکان انتخاب کنید که نه تنها اشعه ماوراء بنفش، بلکه نور آبی را نیز فیلتر کنند. یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه، لنزهای فوتوکرومیک پلی کربنات است که لنزهای شفافی هستند که در پاسخ به نور خورشید به طور خودکار تیره می شوند. و همیشه در برابر نور آبی محافظت می کنند.

پوشش های ضد خش و ضد انعکاس

اگرچه پلی کربنات یک ماده بسیار مقاوم در برابر ضربه است. لنزهای عینک پلی کربنات را می توان به راحتی بدون پوشش محافظ ضد خش خراشید.

بیشتر عدسی‌های عینک پلی کربنات دارای پوشش کارخانه‌ای و مقاوم در برابر خش هستند. تا لنزها را تا زمانی که ممکن است شفاف نگه می‌دارد، حتی زمانی که توسط کودکان استفاده می‌شود. همچنین، لنزهای پلی کربنات معمولاً با ضمانت در برابر خط و خش برای مدت زمان مشخصی فروخته می شوند. جزئیات را از بینایی‌شناس خود بپرسید.

در نهایت، برای بهترین ظاهر، دید و راحتی، روی لنزهای پلی کربنات کودک خود روکش ضد انعکاس اعمال کنید. از آنجایی که پلی کربنات یک ماده لنز عینک با شاخص بالا است. عدسی‌های پلی کربنات نور بیشتری را نسبت به لنزهای پلاستیکی معمولی منعکس می‌کنند – و این بازتاب‌ها می‌توانند آزاردهنده باشند و بینایی را تحت تاثیر قرار دهند.

پوشش ضد انعکاس (AR) انعکاس سطوح جلویی و پشتی لنزهای پلی کربنات را از بین می برد. و ظاهری شفاف به لنزها می بخشد و بهترین دید ممکن را ارائه می دهد.

حال می دانید لنزهای پلی کربنات ایمن ترین انتخاب برای کودکان است.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.