جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قطره های چشمی تسکین دهنده آلرژی

line
فهرست مطالب

قطره های چشمی تسکین دهنده آلرژی : اگر از آلرژی رنج می برید، احتمالاً قطره های چشمی آلرژیک را امتحان کرده اید. یا به این فکر می کنید که آنها را امتحان کنید تا علائم آلرژی چشمی خود را از بین ببرید.

لنز چشم لنز شو در این مقاله به شما کمک می‌کند. تا بیشتر در مورد قطره‌های چشمی آلرژیک و اینکه آیا این قطره‌ها برای تسکین خارش، آبریزش، متورم یا قرمزی چشم‌هایتان مفید هستند، آشنا شوید.

علت آلرژی چشم چیست؟

یک واکنش آلرژیک زمانی رخ می دهد. که سیستم ایمنی فرد به یک آلرژن (محرک) در محیط، چه در داخل یا خارج از منزل، واکنش نشان دهد. آلرژن هر ماده ای است که علائم آلرژی را در افراد حساس ایجاد کند.

هنگامی که بدن با یک آلرژن مواجه می‌شود سیستم ایمنی آن را به عنوان یک مهاجم درک می‌کند. و برای تولید هیستامین به کار می‌رود تا با آن مبارزه کند. این به عنوان یک واکنش آلرژیک شناخته می شود.

دو دسته اساسی از واکنش های آلرژیک وجود دارد. یکی از آنها آلرژن های فصلی مربوط به تغییرات طبیعت است – مانند هاگ های کپک و گرده های درختان، علف ها و علف های هرز. افراد مبتلا به آلرژی فصلی معمولاً در روزهایی که تعداد گرده‌ها زیاد است، وقتی بیرون می‌روند، متوجه می‌شوند که علائمشان بدتر می‌شود.

نوع دیگر واکنش آلرژیک به آلرژن هایی است که در تمام طول سال در داخل خانه یافت می شوند. مانند کنه های گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی، کپک و کپک. علائم برای افراد مبتلا به آلرژی در تمام طول سال معمولاً هنگامی که کارهایی را انجام می دهند که آلرژن ها را به حرکت در می آورد. مانند مسواک زدن حیوان خانگی یا تمیز کردن خانه، بیشتر قابل توجه می شود.

خبر خوب این است که چندین قطره چشمی موثر برای آلرژی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم آلرژیک کمک کند.

چگونه قطره چشم آلرژی می تواند کمک کند

قطره های چشمی تسکین دهنده آلرژی زیادی در دسترس هستند. از جمله قطره‌های چشمی بدون نسخه، (OTC) و قطره‌های دارویی که نیاز به تجویز چشم پزشک دارند.

بهترین قطره چشم آلرژیک برای شما به عوامل مختلفی از جمله علت آلرژی و شدت علائم شما بستگی دارد.

برخی از قطره های چشمی آلرژی برای استفاده کوتاه مدت برای علائم حاد فرموله شده اند. در حالی که برخی دیگر برای استفاده طولانی مدت برای جلوگیری از بروز علائم یا کاهش حساسیت شما به آلرژن ها طراحی شده اند.

تامی تان، OD، FAAO و سخنگوی آکادمی بینایی‌سنجی آمریکا می‌گوید بهترین قطره‌های چشمی آلرژیک آن‌هایی هستند که به دو روش متفاوت عمل می‌کنند.

او می‌گوید: «این داروها به‌عنوان یک آنتی هیستامین عمل می‌کنند. که به خارش، تورم و قرمزی کمک می‌کند. و همچنین تثبیت‌کننده‌های ماست سل هستند. که به جلوگیری از انتشار بیشتر مواد شیمیایی که باعث ایجاد آلرژی می‌شوند، کمک می‌کنند.» بنابراین این قطره ها به علائم فعلی کمک می کنند و از علائم آینده جلوگیری می کنند.

انواع قطره های چشمی تسکین دهنده آلرژی

قطره چشم آنتی هیستامین

قطره های چشمی آنتی هیستامین معمولاً اولین درمان پیشنهادی زمانی است که علائم آنقدر قوی می شوند که بدون دارو قابل کنترل نیستند.

این قطره ها، هیستامین ها را در بدن مسدود می کند. و به سرعت علائمی مانند خارش و آبریزش چشم را کاهش می دهد. اما تسکین آنها ممکن است تنها چند ساعت طول بکشد. بنابراین ممکن است چندین دوز در طول روز مورد نیاز باشد.

قطره های تجویزی شامل Optivar، Emadine و Livostin هستند.

قطره چشم ضد آلرژی

اینها شامل داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) و کورتیکواستروئیدها می باشد. قطره چشمی NSAID بر انتهای عصب تأثیر می گذارد و خارش را ظرف یک ساعت پس از مصرف کاهش می دهد.

قطره های چشمی ضد آلرژی ممکن است در اولین بار مصرف باعث سوزش یا سوزش شوند.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

Acular و Acuvail قطره های چشمی با نسخه آلرژی هستند که برای درمان خارش چشم استفاده می شوند.

قطره چشم کورتیکواستروئیدی

قطره کورتیکواستروئیدی برای درمان واکنش های آلرژیک چشمی طولانی مدت یا شدید تجویز می شود.

کورتیکواستروئیدی ها معمولاً برای استفاده کوتاه مدت توصیه می شوند زیرا عوارض جانبی احتمالی شامل آب مروارید، گلوکوم و فشار چشم بالا (فشار خون بالا) است.

Alrex و Lotemax دو قطره چشمی استروئیدی هستند که برای درمان ملتحمه آلرژیک استفاده می شوند.

تثبیت کننده های ماست سل

نوع دیگری از قطره های چشمی آلرژیک هستند. تثبیت کننده های ماست سل با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین و سایر مواد شیمیایی تولید شده توسط بدن در طی یک واکنش آلرژیک کار می کنند.

تثبیت کننده های ماست سل ممکن است برای ماه ها بدون عوارض جانبی استفاده شوند و ممکن است به کاربران لنزهای تماسی اجازه دهند تا به راحتی لنزهای تماسی خود را در طول فصل آلرژی استفاده کنند.

برندهای قطره چشمی تثبیت کننده ماست سل OTC عبارتند از Claritin Eye و Refresh Eye Itch Relief. قطره های چشمی تثبیت کننده آلرژی ماست سل فقط شامل کرولوم، آلومید، آلوکریل و آلاماست است.

قطره چشم آلرژیک چند کاره

قطره‌های چشمی آلرژی چند‌عملی، که به عنوان قطره‌های چشمی دوگانه نیز شناخته می‌شوند، بیش از یک نوع دارو را ترکیب می‌کنند. ترکیب آنتی هیستامین/دکونژستان خارش، آبریزش و قرمزی چشم را درمان می کند و با نام های Vasocon-A، Opcon-A و Naphcon-A به بازار عرضه می شود.

نسخه دیگری از قطره های چشمی آلرژی چندگانه ترکیبی از آنتی هیستامین و تثبیت کننده ماست سل است. محصولات OTC در این دسته حاوی کتوتیفن هستند و شامل Zaditor و Alaway می شوند. این قطره های چشمی آلرژیک چند کاره را می توان دو بار در روز استفاده کرد.

قطره‌های چند‌عملی یک‌بار در روز شامل Lastacaft، Pataday و Pazeo هستند. آنها برای استفاده طولانی مدت در طول فصل آلرژی یا برای آلرژی های تمام سال بی خطر هستند.

قطره چشم ضد احتقان آلرژی

در نهایت، قطره های آلرژیک ضد احتقان، ظاهر قرمز و خون آلود چشم های تحت تاثیر ورم ملتحمه آلرژیک را کاهش می دهند. این محصولات با کاهش اندازه رگ های خونی گشاد شده زیر ملتحمه عمل می کنند.

قطره های ضد احتقان آلرژی چشم باید فقط برای مدت کوتاهی استفاده شوند، زیرا خطر «پرخونی برگشتی» وجود دارد که باعث می شود قرمزی پس از استفاده مکرر قطره ها و سپس قطع آن برگردد.

قطره های چشمی ضد احتقان آلرژی OTC شامل Clear Eyes، Refresh و Visine است.

دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید

هر قطره چشمی آلرژیک را که انتخاب می کنید، همیشه دستورالعمل استفاده توصیه شده روی برچسب را دنبال کنید تا خطر تحریک و سایر عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

استفاده از قطره های چشمی OTC و تجویزی آلرژی را به آنچه در برچسب مشخص شده محدود کنید (معمولاً 2 تا 3 بار در روز). اگر قطره باعث افزایش قرمزی یا تحریک شد، فورا با چشم پزشک مشورت کنید.

دکتر، قطره چشم آلرژیک را توصیه کرد

با وجود این همه قطره چشم آلرژیک، انتخاب بهترین مارک و فرمولاسیون برای نیازهایتان تقریبا غیرممکن است.

برای بیشترین تسکین علائم آلرژی چشمی، به چشم پزشک نزدیک خود مراجعه کنید تا ارزیابی دقیقی انجام دهد و بهترین قطره های آلرژی را برای شما توصیه کند.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.