جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روش استفاده از لنز رنگی

line
فهرست مطالب

روش استفاده از لنز رنگی

لنز رنگی برای زیبایی به کار برده می شود و روش استفاده از لنز رنگی که از نوع لنز های تماسی هستند بسیار مهم است. زیرا لنز های رنگی در کنار زیبایی که به چشم می بخشند ممکن است باعث آسیب شوند. برخی لنز های رنگی که بیشتر از 4 ساعت با چشم در تماس باشند، ممکن است منجر به کاهش دید چشم شوند.

لنز های رنگی طبی

لنز رنگی طبی  برای نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم استفاده می شود.

معمولا پیدا کردن لنز طبی رنگی متناسب با بیماری آستیگماتیسم سخت و پیچیده است. قبل از اینکه تصمیم به خرید داشته باشید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. این نکته نیز باید دانسته شود که لنز طبی رنگی گرانتر از لنز طبی معمولی است.

لنزهای رنگی خود را از کجا بخریم

هرگز از کنار خیابان ها لنز رنگی برای چشم نخرید. همواره به برند آن لنز توجه کنید و سپس کامل در مورد آن تحقیق کنید. روش استفاده از لنز رنگی را حتما از پزشک خود بپرسید. لنز، یک ابزار پزشکی و بعضا آرایشی است که خرید اشتباه آن می تواند باعث صدمات جبران ناپذیر شود. لنزهای رنگی با قیمت های متفاوت و با انواع برندها عرضه می شوند. بررسی سابقه برند بسیار مهم است. حتما قبل از خرید لنز، حتی لنز زیبایی با ما مشورت کنید.

نکاتی در مورد انتخاب رنگ لنز رنگی برای چشم

استفاده از لنز های رنگی بستگی به سلیقه شما و نوع کاربری درخواستی شما دارد. مثلا اگر می خواهید از لنزهای روزانه استفاده کنید. استفاده از رنگ هایی نزدیک به رنگ اصلی برای شما گزینه مناسبی است. اگر می خواهید از این لنزها برای مراسمات خاص استفاده کنید، بهتر است از رنگ های کلاسیک مثل سبز یا آبی استفاده کنید. در این موارد از متخصصان زیبایی استفاده کنید ولی توصیه می کنیم لنزها را از آرایشگاه ها تهیه نکنید. چرا که این مراکز معمولا از موارد معتبر استفاده نمی کنند.

انواع لنز رنگی سفارشی

معمولا لنزها در ۵ رنگ اصلی توسط شرکت ها ساخته می شوند. برای رنگ های ترکیبی دیگر باید رنگ مورد نظر توسط مشتری سفارش داده شود. در بعضی موارد سفارش لنز برای پوشش لکه داخل چشم انجام می شود که در این موارد هم  بایست زیر نظر پزشک طراحی لنز انجام شود. روش استفاده از لنز رنگی نیز توسط پزشک و یا فروشنده معتبر توضیح داده شود.

لنزهای بهبود رنگ چشم

کسانی که تمایل دارند رنگ چشمان خود را مات تر یا واضح تر کنند هم معمولا از لنز رنگی استفاده می کنند.

لنز رنگی پلانو

لنزهای پلانو لنزهای صرفا زیبایی هستند و مصارف پزشکی ندارند.

انواع لنز رنگی مناسب برای چشمان روشن

اگر نمی دانید که از چه رنگی استفاده کنید می توانید به صورت پیش فرض از رنگ سبر یا رنگ های گرم مثل قهوه ای روشن استفاده کنید.

روش استفاده از لنز رنگی

انواع لنز رنگی مناسب برای چشمان تیره

اگر می خواهید تغییر نامحسوسی در رنگ چشم هایتان اتفاق بیفتد، می توانید از رنگ فندقی یا قهوه ای عسلی استفاده کنید. این رنگ ها معمولا فقط شفافیت چشم را افزایش می دهد. روش استفاده از لنز رنگی در این مورد تفاوتی با لنزهای دیگر ندارد.  در صورتی که خواستار تغییر محسوسی در رنگ چشم هایتان هستید، می توانید از رنگ هایی همچون آبی، بنفش و یا زرد استفاده کنید.

مراقبت از لنز طبی رنگی

لنز ابزاری است که در ارتباط مستقیم با چشم شما قرار دارد. به همین خاطر سعی کنید قبل از بیرون آوردن لنز دست های خود را بشویید و حتما لنز را با مواد شستشوی معتبر شستشو کنید. عدم رعایت موارد بهداشتی می تواند باعث عفونت چشم شود. هیچگاه هنگامی که لنز در چشم دارید وارد آب گرم یا سرد نشوید.

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.