جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای خرید لنز طبی رنگی

line
فهرست مطالب

راهنمای خرید لنز طبی رنگی از لنز شو بسیار اسان است. شاید شما به آستیگماتیسم مبتلا شده اید. و همیشه خواهان چشمان رنگی بوده اید. اکنون می‌پرسید: آیا لنز طبی رنگی برای من وجود دارد؟

دریافت لنزهای طبی رنگی حتی برای آستیگماتیسم امکان پذیر است، اما انتخاب گسترده ای پیدا نمی کنید، اگر آستیگماتیسم مهم تری داشته باشید.

آیا هنوز روی لنز های طبی رنگی فکر می کنید؟ بیایید به گزینه های شما نگاهی بیندازیم.

لنز های رنگی برای آستیگماتیسم چگونه کار می کنند


لنزهای تماسی که آستیگماتیسم را اصلاح می کنند، لنزهای توریک نامیده می شوند. این لنزها طراحی پیچیده تری نسبت به لنزهای تماسی نرم معمولی دارند. اصلاح آستیگماتیسم به چندین قدرت لنز در قسمت های مختلف لنز نیاز دارد. همچنین به وزن نامتقارن نیاز دارد تا لنز توریک در حین استفاده روی چشم شما نچرخد.

فقط تعداد کمی از شرکت ها لنزهای رنگی توریک را برای آستیگماتیسم موجود می کنند. در واقع، Alcon اخیراً برند لنزهای طبی رنگی خود را برای آستیگماتیسم(FreshLook Colorblends Toric) متوقف کرده است. که به معنای انتخاب های کمتر است. لنزهای رنگی استاندارد معمولاً در دو نوع رنگ مختلف وجود دارند:

  • رنگ تقویتی – همانطور که از نام آن پیداست، این لنزهای تماسی فقط رنگ طبیعی چشم شما را افزایش می دهند.
  • رنگ مات – این لنز ها می توانند رنگ چشم جدیدی به شما بدهند و حتی چشم های قهوه ای را آبی یا سبز کنند.

نسخه لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم پیچیده‌تر است. و ترکیبات قدرت بسیار بیشتری نسبت به نسخه‌ای برای نزدیک‌بینی یا دوربین‌بینی ساده دارد.

ساخت و تولید لنزهای رنگی توریک برای سازندگان لنز بسیار پرهزینه ساز است. این به این دلیل است که ترکیب‌های قدرتی بسیار بیشتری برای لنزهای توریک نسبت به لنزهای معمولی برای نزدیک‌بینی و دوربین‌بینی وجود دارد.

با توجه به این چالش، لنزهای توریک رنگی معمولاً در محدوده قدرت و رنگ کمتری در مقایسه با لنزهای تماسی توریک غیر رنگی یا لنزهای تماسی نرم رنگی برای اصلاح نزدیک بینی و دوربینی در دسترس هستند.

راهنمای خرید لنز طبی رنگی برای آستیگماتیسم

اگر به آستیگماتیسم مبتلا هستید. و همچنین قلب خود را روی لنز های رنگی قرار داده اید. ممکن است بخواهید چند گزینه را با چشم پزشک خود در میان بگذارید.

متخصص بینایی سنجی می گوید:

اولاً، اگر تصحیح آستیگماتیسم (عدد استوانه در Rx خود) زیر یک آستانه مشخص باشد، چشم پزشک شما ممکن است بتواند بینایی شما را با لنزهایی که برای آستیگماتیسم در نظر گرفته نشده اند اصلاح کند.

با این حال، اگر تصحیح آستیگماتیسم شما بیشتر باشد (عدد استوانه بزرگتر از +/- 0.75) انتخاب های بسیار کمتری دارید. همچنین می گوید:

هیچ لنز رنگی ساخته شده از مواد مدرن وجود ندارد که مقادیر بالاتر آستیگماتیسم را اصلاح کند.

گزینه دیگر: می توانید لیزیک را برای آستیگماتیسم انجام دهید و سپس از لنزهای رنگی پلانو (غیر تجویزی) استفاده کنید. این ها لنزهای رنگی صرفاً آرایشی هستند که بینایی را اصلاح نمی کنند. (اما تمام لنزهای تماسی تجهیزات پزشکی محسوب می شوند و باید توسط یک متخصص چشم برای این لنزها نصب شوند.)

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

بهترین لنز های رنگی برای آستیگماتیسم

اصطلاح “بهترین لنز های رنگی برای آستیگماتیسم” با توجه به انتخاب های بسیار کمی نسبی است. اکثر برندهای برتر لنزهای تماسی – از جمله Acuvue – لنزهای رنگی توریک را ارائه نمی دهند. با این حال، در اینجا چند گزینه برای لنزهای تماسی توریک رنگی وجود دارد:

  • TORIColors – این لنزهای رنگی ماهانه برای آستیگماتیسم توسط Poly Dev ساخته شده‌اند و رنگ‌های مات پر جنب و جوشی را ارائه می‌دهند. آنها در چهار رنگ موجود هستند: خاکستری، سبز، آبی و عسلی.
  • لنز رنگی سفارشی برای آستیگماتیسم – گزینه دیگر این است که با پزشک خود در مورد امکان دریافت لنز های رنگی سفارشی برای آستیگماتیسم صحبت کنید.

پزشک شما شاید بتواند لنز استاندارد را برای شما فراهم کند، زیرا شما فقط درجه کمی از آستیگماتیسم دارید، در اینجا چند انتخاب برای بهترین لنز های رنگی وجود دارد:

  • لنزهای Air Optix – این لنزهای رنگی ماهانه Alcon برای چشم‌های تیره و روشن کار می‌کنند و در 12 رنگ از جمله آمیتیست، عسلی و فیروزه‌ای عرضه می‌شوند. آنها یک ابزار تماس رنگی مجازی ارائه می دهند تا بتوانید با استفاده از عکسی از خودتان رنگ ها را “آزمایش کنید”.
  • Day Acuvue Define – این لنزهای تقویت کننده روزانه برای تغییر رنگ چشم شما و افزایش درخشندگی طراحی شده اند. و برای چشم های تیره یا روشن در انواع مختلفی ارائه می شوند.
  • لنزهای روزانه – این لنزهای تماسی رنگی روزانه از Alcon در چهار رنگ می‌آیند: آبی، طوسی، سبز و فندقی است. آنها برای تقویت رنگ طبیعی چشم شما طراحی شده اند.

اگر نگران هزینه هستید، باید بدانید که لنزهای رنگی ممکن است دو برابر مبلغی که برای لنز شفاف(لنز طبی بی رنگ) می‌پردازید، هزینه داشته باشند. همچنین قیمت کنتاکت های توریک بیشتر از کنتاکت های نرم استاندارد است. به همین دلیل، خرید لنزهای رنگی ارزان برای آستیگماتیسم امکان پذیر نیست.

آیا لنزهای تماسی رنگی برای آستیگماتیسم بی خطر هستند؟

برت دوبو، اپتومتریست و رئیس بخش لنزهای تماسی انجمن بینایی‌سنجی آمریکا، می‌گوید رنگی که برای ایجاد لنزهای رنگی استفاده می‌شود مناسب چشم‌های شماست.

لنزشو می گوید: «رنگ های قدیمی استفاده شده در لنز تمایل داشتند. مقدار اکسیژنی را که از لنز عبور می دهد کاهش دهند. بنابراین راحتی یا ایمنی زیادی در لنزهای تماسی رنگی وجود نداشت. اما امروزه اینطور نیست.

او می‌گوید بسیاری از پزشکان چشم از اینکه بیماران از لنزهای تماسی رنگی استفاده کنند که تا دو هفته یا یک ماه دوام بیاورند بدبین هستند، زیرا با کثیف شدن لنزها در اثر سایش، اکسیژن کمتری به چشم‌ها می‌رسد.

لنزشو می گوید: لنزهای روزانه رنگی ایمن ترین هستند. اما در حال حاضر هیچ شرکتی در زمینه تولید لنزهای تماسی لنزهای رنگی روزانه برای آستیگماتیسم تولید نمی کند.

همچنین می‌گوید: «رنگ لنز رنگی، مقدار کمی رنگ است که بر ایمنی استفاده‌کننده لنز تأثیری نمی‌گذارد».

از کجا لنزهای رنگی برای آستیگماتیسم بخریم

مطمئناً می‌توانید مکان‌هایی را پیدا کنید که لنزهای تماسی رنگی را برای آستیگماتیسم می‌فروشند.

ابتدا، لنز رنگی را خریداری کنید تا ببینید چه گزینه هایی وجود دارد و چه رنگ هایی را ترجیح می دهید. سپس برای یک معاینه جامع چشم با چشم پزشک خود قرار ملاقات بگذارید و بعد از ان با لنز شو تماس بگیرید.

ملاحظات با لنز های رنگی برای آستیگماتیسم

به خاطر داشته باشید که لنز های رنگی برای آستیگماتیسم معمولاً از مواد قدیمی تر و کمتر مدرن ساخته می شوند. این مواد در برابر اکسیژن نفوذپذیر نیستند، اگرچه همچنان می توانند بینایی عالی و چشم های سالم را ارائه دهند.

لنزشو می‌گوید: «این ضروری است که با متخصص چشم خود صحبت کنید تا لنزهایی را خریداری کنید که چشم پزشک شما می‌تواند مناسب بودن آنها را تأیید کند و به قرنیه‌های شما اکسیژن مورد نیاز خود را بدهد.»

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید هنگام خرید لنزهای رنگی برای آستیگماتیسم به خاطر بسپارید:

  • مواقعی (مانند پلک زدن) که قسمت رنگی لنز کمی روی مردمک می لغزد. این می تواند ظاهری غیر طبیعی ایجاد کند، به خصوص با لنزهای رنگی مات. پس لنز با سایز چشم خود انتخاب کنید.
  • اندازه مردمک چشم در پاسخ به شرایط نوری مختلف تغییر می کند. در نور کم، مردمک چشم شما ممکن است بزرگتر از قسمت مرکزی شفاف لنز رنگی توریک شما باشد. در برخی موارد، این ممکن است بر توانایی شما برای دیدن واضح تأثیر بگذارد.
  • در حالی که لنز ها می توانند جایگزین مناسبی برای عینک باشند، اما با خطرات و محدودیت هایی همراه هستند. حتماً دستورالعمل های چشم پزشک خود را در مورد زمان استفاده و مراقبت از لنز دنبال کنید تا از خطر تحریک یا عفونت چشم جلوگیری کنید.
جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.