جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای عمل چشم باید چند سال داشته باشیم: آنچه باید در سال جدید بدانید

line
فهرست مطالب

برای عمل چشم باید چند سال داشته باشیم؟ در ابتدا با لنز شو همراه شوید. تا به شما بگوییم عمل لیزیک چیست؟ لیزیک یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های چشم است که با استفاده از لیزر، عیب‌های انکساری چشم را رفع می‌کند. این روش که با نام کامل Laser-Assisted In-Situ Keratomileusis شناخته می‌شود، قادر به اصلاح نقص‌های نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است. در این روش، یک لایه بسیار نازک از قرنیه تراشیده شده و با استفاده از لیزر، به اندازه مورد نیاز تصحیح می‌شود. عمل لیزیک یک جراحی سرپایی با بی‌حسی موضعی است که در کمتر از ۵ دقیقه انجام می‌شود. با انجام این جراحی، نیاز به عینک یا لنز برای فرد از بین خواهد رفت. اگر قصد دارید جراحی لیزیک را انجام دهید، حتما قبل از اقدام به مطالعه و آگاهی کامل از مزایا و معایب این روش بپردازید.

مزایای عمل چشم لیزیک

لیزیک یک روش جراحی پیشرفته است که به افراد امکان می‌دهد بدون نیاز به استفاده از عینک یا لنز طبی مشکل دید خود را رفع کنند. این جراحی با استفاده از لیزر، مشکلات بینایی مانند کراتوکونوس و میوپی را بهبود می‌بخشد و به افراد امکان می‌دهد تا از دید بهتری لذت ببرند.

از مزایای جراحی لیزیک می‌توان به افزایش کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد. همچنین این جراحی بسیار سریع و کم‌درد است و افراد در عرض چند روز پس از جراحی قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود می‌شوند.

با توجه به اینکه جراحی لیزیک به طور موثر مشکلات دید را رفع می‌کند و امکان انجام فعالیت‌های روزمره را با دید بهتر فراهم می‌کند، بسیاری از افراد را به انجام این جراحی ترغیب می‌کند. اگر شما نیز مشکلات دید دارید و دنبال یک راه حل دائمی برای آن هستید، جراحی لیزیک ممکن است گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

  • با استفاده از بی حسی موضعی به وسیله قطره، بیمار احساس کمتری از درد خواهد کرد.
  • یک روز پس از عمل جراحی، بیمار احساس تغییرات جدید را می‌کند.
  • بعد از انجام جراحی لیزیک، نیاز به باندپیچی یا بخیه احتمالاً وجود ندارد. اما باید به توصیه های پزشک برای مراقبت‌های پس از جراحی توجه شود تا هر گونه عوارض یا عفونت‌های ممکن پیشگیری شود.
  • بیش از 96 درصد افرادی که این جراحی را تجربه کرده‌اند، با نتایج آن راضی بوده‌اند.
  • بعد از انجام عمل لیزیک، بیمار در اکثر موارد دیگر نیازی به استفاده از عینک یا لنز چشم ندارد.
  • زمانی که چشمان شما تغییر کرد و نیاز به اصلاح داشت، پزشکان می‌توانند با استفاده از فناوری های پیشرفته، وضوح دید شما را بهبود ببخشند. این روش ها برای بهبود دید شما بسیار موثرند و به شما امکان می‌دهند تا دوباره به راحتی و بدون مشکل از دنیای اطرافتان لذت ببرید.

معایب عمل چشم لیزیک

جراحی لیزیک یک روش پرکاربرد برای اصلاح بینایی است که از مزایا و جذابیت‌های فراوانی برخوردار است. این روش معمولاً بهبود قابل ملاحظه‌ای در دید بیمار ایجاد می‌کند، از نیاز به استفاده از عینک و لنز می‌کاهد و به فرد امکان رانندگی، تماشا و انجام فعالیت‌های روزمره را بدون مشکل می‌دهد.

اما در کنار این مزایا، جراحی لیزیک نیز دارای معایب و خطرات خاصی است که نباید نادیده گرفته شود. این روش ممکن است با عوارض جانبی مانند خشکی چشم، حساسیت نوری و حتی افزایش خطر عفونت‌های چشمی همراه باشد. همچنین، در برخی از موارد، ممکن است جراحی لیزیک باعث افزایش ضعف بینایی یا ایجاد تاری دید شود.

بنابراین، برای انتخاب این روش باید با دقت و با توجه به مشاوره کامل پزشک متخصص اقدام شود. همچنین، باید به موارد ضد اندازه‌گیری مانند افت احتمالی بینایی و امکان تغییر در نظرات وجود داشته باشد که باید به آنها دقت و توجه کرد.

آیا لنز طبی ضرر دارد بیشتر بخوانید: آیا لنز طبی ضرر دارد؟ افسانه یا واقعیت

  • تعداد اندکی از بیماران پس از گذشت چند سال با بازگشت شفافیت چشم‌های خود مواجه بود.
  • جراحی لیزیک یک فرایند بسیار حساس و دقیق است که نیازمند توجه ویژه به جزئیات است. این نوع جراحی ممکن است با خطراتی همراه باشد، زیرا حتی یک خطای کوچک هنگام عمل می‌تواند به آسیب دائمی بر روی قرنیه منجر شود که قابل تعمیر نباشد. بنابراین، مهم است که تنها بهترین و ماهرترین جراحان این فرایند حساس را انجام دهند تا بتوانند از وقوع هرگونه مشکل جلوگیری کنند.
  • تعداد کمی از بیماران به خشکی چشم یا حساسیت به نور، با مشکلات بینی و دید مواجه می‌شوند. برای حل این مشکلات، می‌توان از روش‌های درمانی مختلفی مانند استفاده از انواع عینک‌های محافظ استفاده کرد تا بتوان به بهبود حال بیماران کمک کرد.
  • افزایش هزینه عمل لیزیک باعث محدودیت دسترسی افراد به این جراحی می‌شود و باعث می‌شود که برخی از افراد قادر به پرداخت هزینه‌های آن نباشند.
  • بسیاری از بیمه‌ها هزینه عمل لیزیک چشم را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند و بیماران باید هزینه این عمل را به صورت خصوصی پرداخت کنند.

سن عمل چشم چقدر است؟

برای عمل چشم باید چند سال داشته باشیم؟ برای انجام عمل لیزیک، فرد باید از سن ۱۸ تا ۴۰ ساله باشد. همچنین شماره چشم او باید برای یک سال ثابت باشد و کمتر از ۱۰ باشد. این ویژگی‌ها به عنوان شرایط لازم برای انجام جراحی لیزیک در نظر گرفته می‌شوند.

چه کسانی اصلا نباید نزدیک این عمل بشوند؟

  • اشخاصی که ضخامت قرنیه چشمان کم و اندک دارند، مناسب برای انجام عمل لیزیک نمی‌باشند.
  • افراد مبتلا به آب مروارید، قوز قرنیه، آب سیاه، خشکی چشم یا سایر بیماری‌های چشمی، قادر به انجام جراحی لیزیک نیستند.
  • بیمارانی که به بیماری‌های عمومی از نوع روماتیسم یا دیابت مبتلا هستند، همچنین افرادی که بیماری‌های دیگری دارند، قابلیت انجام لیزیک را ندارند.
  • اگرچه جراحی لیزیک هیچ تأثیری بر روی جنین ندارد، اما به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، زنان باردار باید از انجام جراحی لیزیک خودداری کنند.
  • افراد بالای ۴۰ سال نیز باید از انجام جراحی لیزیک خودداری کنند.
  • بیمارانی که به میگرن رنج می‌برند و دارو مصرف می‌کنند، نباید به جراحی لیزیک روی آورند.

اقدامات قبل عمل لیزیک چیست؟

برای انجام هر عمل جراحی، باید اقدامات کلی مراقبتی را رعایت کنید. برای شروع، قبل از جراحی، باید به دستورات پزشک پایبند باشید و مراقبت‌های لازم را انجام دهید. سه روز قبل از جراحی، استحمام و استفاده از مواد شستشوی نرم‌کننده پوست ممنوع است. همچنین، استفاده از عطر و محصولات آرایشی نیز تا روز جراحی ممنوع است.

اگر از لنز چشم استفاده می‌کنید، حتما از دو هفته قبل از عمل آن‌ها را کنار بگذارید. البته باید توجه داشته باشید که استراحت قبل از عمل بسیار مهم است، بنابراین در روز عمل، بهتر است یک غذای سبک بخورید و با آرامش کامل در مطب حضور داشته باشید.

همچنین، باید یک همراه همراه خود داشته باشید، زیرا پس از جراحی امکان رانندگی برای شما وجود ندارد. در نهایت، بهتر است چشم‌های خود را بعد از عمل استراحت داده و از فعالیت‌های خسته‌کننده خودداری کنید تا به بهبودی شما کمک کند.

مراقبت های بعد عمل چشم لیزیک

جراحی لیزیک یک روش جراحی است که بسیاری از بیماران پس از آن بلافاصله دیدشان بهبود یافته و این یکی از اصلی ترین مزایای آن است. اما برای بهبود کامل و پایداری دید بعد از عمل، بیماران باید به مراقبت‌ های بعد از جراحی توجه داشته باشند. پزشک معمولاً یک روز استراحت را به بیماران بعد از جراحی تجویز می‌کند تا به چشم‌های خسته فرصت دهد برای بهبود و بازسازی. همچنین استفاده از قطره‌های چشمی، پوشش محافظی در هنگام خواب و جلوگیری از تماس دست به چشم‌ها نیز از مراقبت‌ های مهم پس از جراحی لیزیک می‌باشد.

  • پس از عمل، ممکن است چشم شما سوزش و خارش داشته باشد، اما به هیچ عنوان نباید به آن دست بزنید.
  • در طول دو هفته اول، از استفاده از لوازم آرایش اطراف چشم خودداری کنید. همچنین، برای مدت دو روز، آب به چشمتان نرسد و سه روز اول پس از جراحی استحمام نکنید.
  • داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنید تا از احتمال عفونت چشمی جلوگیری کنید.
  • همچنین، فشار زیاد به چشمتان اجتناب کنید و از قرار دادن فشار روی آن از طریق خوابیدن با سر بالا خودداری کنید.
  • روز بعد از عمل، ممکن است بتوانید رانندگی کنید و به فعالیت‌های ورزشی سبک بپردازید. اما به مدت یک ماه بعد از جراحی، از بلند کردن اجسام سنگین‌تر از ۲ کیلوگرم خودداری کنید.
  • همچنین، در طول دو هفته اول پس از جراحی، بدون عینک آفتابی از منزل خارج نشوید و در صورت نیاز به تماشای تلویزیون از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • دریا و استخر تا یک ماه پس از عمل، ممنوع است و بهتر است از شامپوی کودک برای شستشوی صورت استفاده کنید.

سخن پایانی لنز شو

بسیاری از افرادی که با مشکلات بینایی مواجه هستند، پس از چند سال استفاده از عینک و لنز طبی، خسته می‌شوند و دنبال راه حل دائمی برای رفع مشکل خود هستند.

احتمالا بسیاری از آنها از انجام جراحی لیزیک خودداری می کنند زیرا فیلم های جراحی لیزیک، نگران کننده است. اما در واقع، جراحی لیزیک یک روش پیشرفته و موثر برای رفع مشکلات بینایی چشم است. به شرطی که این جراحی توسط پزشکان ماهر و واجد تجربه انجام شود، خیال آنها راحت است. حال که میدانید برای عمل چشم باید چند سال داشته باشیم؟ اگر به سن مجاز نرسیدی می‌تونی از لنزهای طبی بی رنگ لنز شو استفاده کنی!

جدید ترین لنزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب اپلیکیشن لنزشو را به صفحه اصلی گوشی تان اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “Share” را انتخاب کنید.
  2. در منو باز شده گزینه، “Add to home screen” را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد “Add” را انتخاب کنید.